خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییاتی از توافق 5میلیارد یورویی ایران و ایتالیا

محمد خزاعی که در صدر هیاتی به رم سفر کرده است، روز پنجشنبه ضمن ابراز رضایت از امضای توافق خط اعتباری 5 میلیارد یورویی با ایتالیا، به خبرنگار ایرنا در رم گفت: این بزرگترین قرارداد خط اعتباری ایران با یک کشور اروپایی است که در چنین شرایطی یک اتفاق بسیار مهم سیاسی و اقتصادی و حاکی از عزم جدی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در این موقعیت است که به نفع همه خواهد بود.

وی افزود: البته قبلا نیز با چند کشور دیگر قرارداد امضا شده بود، اما حجم این قرارداد، بزرگترین است که به امضا رسیده. این قرارداد شامل دو مشخصه مهم است، اولا حاکی از عزم و اراده جدی کشورهای اروپایی به ویژه کشور دوست مثل ایتالیا، برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و کمک به گسترش روابط و مناسبات اقتصادی است و ازسوی دیگر، سیاست جمهوری اسلامی ایجاد تنوع در روابط اقتصادی با دنیا است که بازارهای مختلفی را برای بهره برداری مدنظر دارد و همان طورکه ما اهمیت ویژه ای برای کشورهای اسیایی قائل هستیم همین طور به اروپا و سایر کشورها نظر داریم.

وی گفت: این خط اعتباری که از مدت ها مورد مذاکره قرار گرفته بود، سرانجام نهایی شد و امروز پس از ملاقات با ‘پیئر کارلو پادوان’ وزیر اقتصاد ایتالیا در جمع همکاران ایشان و همکاران شبکه بانکی ما به امضا رسید.

خزاعی افزود: مذاکرات این قرارداد از مدت ها قبل با تلاش همکاران در بانک مرکزی و در سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد انجام شد. فعلا دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه این قرارداد را به عنوان بانک های عامل امضا کردند و توافق شد که بانک های دیگر ایرانی نیز به این توافق بپیوندند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که این زمینه مناسبی را برای استفاده بخش خصوص و دولتی در اجرای طرح ها فراهم بکند تا بتوانند از این منابع مالی بهره برداری کنند.

به گزارش ایرنا، قرارداد خط اعتباری فاینانس پنج میلیارد یورویی بین بانک های ایرانی و موسسه «اینویتالیا گلوبال اینوستمنت» – Invitalia Global Investment – ایتالیا به منظور تامین مالی طرح های عمرانی و تولیدی کشور، امروز در رم امضا شد.

براساس این قرارداد که دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه آن را امضا کرده‌اند و امکان الحاق سایر بانک های ایرانی به آن وجود دارد، طرح ‌های عمرانی و تولیدی کشور که با استفاده تکنولوژی، ماشین‌آلات یا خدمات فنی و مهندسی کشور ایتالیا اجرا می‌شوند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. استفاده از این خط اعتباری، با رعایت قوانین و مقررات داخلی، خصوصاً الزامات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط میسر خواهد بود.

همچنین تمام طرح ‌های بخش دولتی و غیردولتی که اولویت آنها به تأیید دستگاه‌های ذی ربط رسیده و مجوزهای مربوطه را اخذ کرده باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا