خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش قیمت سکه و ارز 20 فروردین | جولان دلالها در میدان فردوسی

بعد از اتمام تعطیلات نوروزی سال 1398 بار دیگر قیمت سکه و ارز روند افزایشی به خود گرفت و امروز 20 فروردین در ساعات پایانی کار روزانه‌ی صرافی‌ها قیمت سکه با 450 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 5 میلیون و 150 هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت دلار بین 14400 تا 14700 تومان متغیر بود.

خبرنگار انصاف‌نیوز برای تهیه گزارش 7 صرافی عرضه کننده‌ی سکه و ارز را برای کسب اطلاع از قیمت‌ها بررسی کرد. متن کامل این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

صرافی اول

صرافی اول درباره‌ی قیمت سکه‌ به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «سکه طرح امامی به قیمت 5 میلیون برای خرید و 5 میلیون و 150 هزار تومان فروش، نیم سکه 2 میلیون و 800 هزار تومان برای خرید و فروش آن با مبلغ 2 میلیون و 890 هزار تومان صورت می‌گیرد؛ ربع سکه هم با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان برای فروش  و با مبلغ یک میلیون و 900 هزار تومان برای خرید محاسبه می‌شود.»

این صراف درباره‌ی علت افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته گفت: «غیر از اینکه تقاضا زیاد شده است افزایش قیمت سکه به این خاطر است که تعطیلات به اتمام رسیده و همچنین وضع بازار خراب است و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها تاثیر گذاشته و بانک هم سود سپرده را بالا برده به همین دلیل قیمت سکه بالا رفته است.

صراف دوم

صراف دوم با اینکه مشتری زیادی در مغازه داشت و درحال خرید و فروش بود به خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی قیمت سکه گفت: طرح امامی 5 میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 800  و ربع سکه یک میلیون و 870 هزار تومان به فروش می‌رسید.

همچنین درباره افزایش ناگهانی قیمت گفت: تحریم‌ها و همچنین تقاضای مشتری برای خرید باعث شده‌اند قیمت‌ها اینچنین بالا برود و احتمال اینکه سکه در هفته‌ی آینده به مرز 6 میلیون هم برسد وجود دارد.

او درباره قیمت ارز گفت: فعلا ارز موجود نداریم اما قیمت حال حاضر آن 14300 برای فروش و 14500 هم برای خرید است.

در پایان این صراف گفت که دلار نسبت به روز گذشته 300 الی 400 تومان افزایش قیمت داشته است و ادعا کرد که این روند افزایش ادامه دار خواهد بود.

صرافی سوم

صراف که در مقابل مغازه ایستاده بود و نمی‌گذاشت کسی وارد مغازه شود با اصرار خبرنگار انصاف نیوز گفت فقط در صورتی که مشتری برای خرید پول داشته باشد اجازه می‌دهد در این صورت اصلا حق ورود ندارد.

خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی قیمت سکه از او پرسید که در جواب شنید سکه طرح امامی 5 میلیون 50 هزار تومان فروش و 4 میلیون و 990 تومان خرید، نیم سکه 3 میلیون فروش و دو میلیون و 900هزار تومان خرید می‌شود و قیمت ربع سکه هم یک میلیون و 800 هزار تومان خرید و یک میلیون و 790 هزار تومان فروش آن است.

او همچنین درباره قیمت ارز گفت که دلار 14400 خرید و 14500 فروش آن است و قیمت یورو 16000 تومان خرید و 15900 فروش آن است.

صرافی چهارم

سکه طرح امامی 5میلیون و 150 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 700 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و 800 هزار تومان در این صرافی به فروش می‌رسید. به گفته‌ی صراف اصلا خرید ندارند و فقط می‌فروشند و قیمت‌ها هم مصوبه بانک مرکزی است.

خبرنگار انصاف‌نیوز درباره علت افزایش ناگهانی قیمت سکه بعد از تعطیلات پرسید که صراف در جواب گفت: «به دلیل تقاضا و همچنین نوسانات ارزی قیمت سکه افزایش یافته است و در صورت پایین آمدن تقاضا قیمت هم پایین می‌آید. بازار سکه و ارز در حال حاضر بسیار نوسان دارد و فعلا روند افزایشی دارد و امکان کاهشی شدن آن در روزهای آینده کم است.»

او همچنین درباره قیمت ارز به گفت: «دلار در بازار آزاد 13900 و بازار رسمی 13800 تومان خرید و فروش می‌شود.»

صرافی پنجم

خبرنگار انصاف‌نیوز درباره قیمت سکه از صراف پرسید که جواب داد قیمت سکه طرح امامی 4 میلیون و 980 هزار توما برای فروش و 5 میلیون برای خرید است ، نیم سکه دو میلیون و 900 هزار تومان برای فروش و دو میلیون و 880 هزار تومان برای خرید است و ربع سکه هم موجودی ندارم اگر یکی مانده باشد به مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.

درباره قیمت ارز نیز توضیح داد که به علت نوسانات ارزی و بالا پایین شدن هر روزه فعلا خرید و فروش ندارند.

صرافی ششم

مسئول فروش صرافی درباره قیمت سکه گفت به علت افزایش قیمت سکه خرید و فروش نداریم ولی قیمت طرح امامی 5 میلیون و 100 نیم سکه دو میلیون و 800 و ربع سکه یک میلیون و 890 هزار تومان است.

او درباره علت خرید و فروش نکردن سکه به خبرنگار انصاف نیوز گفت نوسانات قیمت و همجنین بی در و پیکر بودن بازار و خرابی آن باعث شده مکررا افزایش قیمت داشته باشد. او همچنین افزود مشتری دارم که به دلیل داشتن مهریه سکه مجبور است ماهی دو سکه طرح امامی بخرد اما بعد از عید به دلیل افزایش ناگهانی قیمت قدیم به او داده می‌شود ولی از ماه بعد مجبور هستیم به قیمت روز بفروشیم به همین دلیل فعلا دست نگه داشتیم قیمت ثابت شود تا بتوانیم خرید و فروش کنیم.

 

صرافی هفتم

صراف درباره قیمت سکه گفت سکه طرح امامی نداریم اما نیم سکهدو میلیون و 800 هزار تومان است و ربع سکه یک میلیون 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.

خبرنگار انصاف نیوز به منظور تکمیل گزارش خود به سراغ تعدادی از دلالان ارزی رفت تا جویا شود آیا سکه هم به صورت آزاد فروخته می‌شود که صحبت با تعدادی از آن‌ها نتیجه نداشت و سکه‌ای به صورت آزاد فروخته نمی‌شد و فقط در صرافی‌ها معامله می‌شد.

در حاشیه گزارش

سال 97 دادستان کل گفت که دلالان ارزی حق خرید و فروش ارز ندارند و با آنها برخورد می‌شود خبرنگار انصاف نیوز گزارشی درباره برخورد با آنها تهیه کرد. اما امروز 20 فروردین تعداد زیادی از دلالان ارزی در میدان فردوسی حضور داشتند. خبرنگار انصاف نیوز با تعدادی از آنها که صحبت کرد متوجه شد هیچ برخوردی صورت نگرفته و به کار خود مشغول بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا