خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نمی‌توانیم به کسی بگوییم بالای چشمت ابروست»

عضو شورای شهر تهران گفت: وضعیت طوری شده که تا به کسی می‌گوییم بالای چشمت ابروست طلب روی میز ما می‌گذارد و می‌گوید اگر حرف بزنید بقیه طلب را هم رو می‌کنم.

محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حضور نجفی در روز یکشنبه در شورا برای ارائه گزارش صدروزه از وضعیت شهرداری گفت: باید وضعیت شاخص‌های اصلی در شهرداری برای مردم مشخص شود. باید معلوم شود، پس از چهار سال شهر را از نظر شاخص‌های کلان همچون محیط زیست، باغات و فضای سبز و حمل و نقل عمومی به کجا رسانده‌ایم؟ اینکه چقدر به چشم‌انداز شهر تهران وفادار بوده و به طرح تفصیلی و طرح جامع عمل کرده‌ایم.

او با بیان اینکه هنوز گزارش را ندیده است از افکار عمومی خواست که انتظارات خود را در خصوص این گزارش از شهردار مطالبه کنند و افزود: انتظار داریم که بدهی‌های شهرداری، مطالبات، زمین و ابنیه‌ای که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته، نحوه اجرای طرح تفصیلی، پروانه‌های مهم صادر شده، وضعیت نیروی انسانی و انطباق آن با مقررات، وضعیت و کارنامه مالی موسسات و کسانی که در هیات مدیره در این موسسات حضور داشتند، مشخص شود. در حقیقت می‌خواهیم ببینیم شهرداری با استانداردهای ملی، قانونی چقدر تطبیق داشته و در کجا از قوانین منحرف شده است تا مدیریت جدید آن مسیر را طی نکند.

میرلوحی با تاکید بر اینکه ابهام در شرایط مالی شهرداری کماکان ادامه دارد، گفت: براساس آخرین چیزی که شنیده‌ام در حال حاضر شهرداری 48 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. این رقم باید قطعی شود نه آنکه در آینده دوباره طلبکاران جدید ظاهر شوند نه اینکه تا ما یک مصاحبه‌ای کرده و یا نظری دادیم یک طلبکار جدید پیدا شود.

او ادامه داد: شنیده‌ام یک شرکت جدیدا اعلام کرده که دو میلیارد تومان به خاطر خدمات خود که به فضای تبلیغات اختصاص داشته، هزینه کرده است تا به کسی می‌گوییم بالای چشمت ابروست طلب رو می‌کند. این شرایط باید پایان یابد و به گونه‌ای نباشد که یک عده‌ای به خاطر رانت طلبکار شوند. وضعیت طوری شده که تا به کسی می‌گوییم بالای چشمت ابروست طلب روی میز ما می‌گذارد و می‌گوید اگر حرف بزنید بقیه طلب را هم رو می‌کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه انتظار داریم، این گزارش بتواند، مسائل اینچنینی را پایان دهد، افزود: امیدوار هستیم و انتظار داریم ایشان قراردادهای سال‌های اخیر را فهرست کرده و برای اطلاع عموم منتشر کنند تا مشخص شود چه قراردادهایی و با چه کسانی و در چه حوزه‌هایی منتشر شده است. آنطور که گزارش گرفته‌ام سایت شفافیت شهردار آماده است و به زودی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. حداقل آقای نجفی قراردادهای چهار سال گذشته را در اختیار مردم قرار دهد اینکه چه کسانی با چه قیمتی با شهرداری قرارداد بستند و این اطلاع‌رسانی می‌تواند کمک فراوانی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا