خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ رفع تحریم‌ها را تمدید کرد

دونالد ترامپ تصمیم گرفت برجام را حفظ کند و لغو تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند.

به گزارش ایلنا، با فرا رسیدن مهلت سه ماهه تصمیم‌گیری واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد.

آمریکا همچنین ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران را تحریم کرده است. از جمله این افراد صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران است.

بر این اساس آمریکا به برجام متعهد ماند و در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه و آلمان باقی ماند.

طی چند روز اخیر گمانه زنی‌های بسیاری درباره اینکه تصمیم ترامپ درباره برجام چه خواهد بود و اینکه آیا رئیس‌جمهور آمریکا موجب مرگ زودرس توافق هسته‌ای خواهد شد یا نه مطرح شده بود.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ وارد مرحله اجرایی شد و بر اساس قوانین داخلی آمریکا رئیس‌جمهور این کشور باید هر سه ماه یک بار پایبندی ایران به برجام را تایید و لغو تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند.

ترامپ همزمان با تایید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد که این آخرین بار است که تمدید تعلیق تحریم‌ها را انجام می‌دهد مگر این‌که مذاکرات درباره برنامه‌ای موشکی ایران آغاز شده و محدودیت‌های هسته‌ای ایران دائمی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا