خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت بلیت‌فروشی تئاتر فجر

سایت فروش بلیت برای علاقه‌مندان به تماشای نمایش‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکشنبه، 24 دی‌ماه در دسترس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، کمتر از پنج روز تا شروع جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باقی مانده و مردمی که علاقه‌مند به تماشای تئاتر در این جشنواره باشند می‌توانند از عصر امروز (24 دی‌ماه) به سایت «ایران نمایش» مراجعه و به خرید بلیت اقدام کنند.

امسال این سایت براساس مناقصه‌ای که برگزار شد توانست عهده‌دار فروش بلیت‌های جشنواره تئاتر فجر باشد و البته همین انتخاب که طبق گفته دبیر جشنواره به دلیل بهتر بودن پیشنهاداتش برگزیده شده، تاکنون حاشیه‌هایی را به همراه داشته است.

در روزهای گذشته پس از معرفی رسمی سایت«ایران نمایش» برای فروش بلیت‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکی از سایت‌های رقیب که بلیت‌فروشی بسیاری از تئاترها را در طول سال و نیز جشنواره در چند دوره گدشته برعهده داشته، بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز برای انتخاب یک سایت دیگر منتشر و ادعا کرد که سازوکار انتخاب شبه‌ناک بوده است.

در این بین دست‌اندرکاران جشنواره قصد داشتند سایت  فروش را برای اهالی رسانه زودتر باز کنند تا زمان تهیه بلیت آن‌ها با مردم همزمان نباشد و اگرچه همین شیوه تهیه بلیت از طریق سایت به دلیل تعداد زیاد نمایش‌ها برای خبرنگاران فعال حوزه تئاتر با انتقاد و اعتراض همراه است، اما طبق اعلام مدیر روابط عمومی جشنواره، به دلیل مشکلی که در سامانه بانکی مربوط به تهیه بلیت خبرنگاران پیش آمده، از شب گذشته تاکنون سایت برای این امر امکان خدمات رسانی نداشته است.

در این‌باره حمیدرضا ابک ـ روابط عمومی جشنواره ـ تاکید دارد که سامانه فروش برای مردم امروز باز خواهد شد  که احتمالا تا ساعاتی دیگر است و این موضوع به هیچ وجه از سهمیه بلیت اهالی رسانه کم نخواهد کرد.

تمام این اتفاقات در حالی است که با توجه به متفاوت بودن فضای تئاتر با سینما و موسیقی که امکانات و ظرفیت سالن‌های  آن‌ها قابل مقایسه نیست،  نحوه ارائه بلیت جشنواره تئاتر به اهالی رسانه همواره مورد بحث و چالش بوده به ویژه برای خبرنگارانی که در طول سال به طور مستمر و ویژه در حوزه تئاتر فعالیت‌ می‌کنند؛ خبرنگارانی که طبق گفته مدیر روابط عمومی جشنواره فجر تعداشان شاید به 15 نفر ثابت برسد در حالی که حدود 300 برای جشنواره امسال درخواست کارت داده‌اند.

از سویی دیگر رقابت میان دو سایتی که متقاضی فروش بلیت‌های جشنواره امسال بودند، خود باعث بروز حاشیه‌هایی شده، این در حالی است که سایت دیگری که اکنون از میدان رقابت خارج شده و در دوره‌های قبل و چند جشنواره اخیر بلیت‌فروشی را برعهده داشت هیچ گاه بدون مشکل نبوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا