خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه‌ی دفتر سیدکمال حیدری درباره‌ی انتخابات عراق [+تکمیلی]

دفتر آیت الله سیدکمال حیدری، از مراجع تقلید، در اطلاعیه‌ای حمایت از حزب یا شخصیت سیاسی خاصی در انتخابات کنونی عراق را رد کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن اطلاعیه‌ی دفتر وی در پی می‌آید:

آنچه در رسانه‌های اجتماعی در مورد حمایت آیت الله سید کمال حیدری از یک حزب یا شخصیت خاص سیاسی در انتخابات کنونی عراق منتشر شده، صرفا یک شایعه دروغ بوده و فاقد صحبت است. مرجع دینی آیت الله حیدری، پیشتر با صدور بیانیه‌ای، موضع خود را در مورد انتخابات کسانی که واجد صلاحیت و شرایط لازم‌اند بیان نموده‌اند، و لذا تشخصی این امر در مقام مصداق، به عهده‌ی خود مکلفین و مردم می‌باشد.


تکمیلی: متن بیانیه‌ی سه روز پیش

بسم الله الرحمن الرحیم

به جهت عمل به وظیفه دینی، انسانی و میهنی به طور عام، و آگاهی‌بخشی به مقلدّین محترم به طور خاص، دفتر آیت الله سیدکمال حیدری مطالبی را درباره انتخابات آتی عراق در تاریخ ۲۰۲۱/۱۰/۱۰ به استحضار می رساند:

۱. شرکت در انتخابات، یک حقّ قانونی، شهروندی و بلکه شرعی برای مردم است که آینده و پیشرفت کشور را تضمین می کند و شایسته است که مردم در آن به نحو حداکثری شرکت نمایند. مسئولین هم باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا حقوق نامزدها و رای دهندگان، حفظ شود.

۲. تأکید می شود بر ضرورت برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف و بی طرف از سوی نهادهای برگزارکننده انتخابات و استقلال آن از احزاب و گروه های قدرت، عدم تقلب در انتخابات با ترفندهای مختلف از جمله ترفندهای الکترونیکی و غیره و نیز تامین امنیت رای دهندگان.

۳. ضرورت برخورداری از حق رای برای همه کسانی که به سن قانونی رسیده اند و عدم استناد به سیاست های شکست خورده احزاب قدرت.

۴. رأی دهندگان باید – طبق قانون – فردی را انتخاب کنند که شرایط قانونی انتخابات را داشته باشد، مانند شایستگی، عدالت، میهن دوستی، صداقت، نگرانی برای حاکمیت عراق، ثبات و امنیت، حفاظت از مردم، احترام به حقوق و مدیریت خوب و برآوردن خواسته های مشروع مردم.

۵. ما به مردم آگاه عراق هشدار می دهیم که رای دادن نباید از انگیزه های فرقه ای و قبیله ای نشات بگیرد، بلکه باید از مسئولیت قانونی و شهروندی ناشی شود؛ زیرا تجربه ثابت کرده است که نابودی عراق و از هم پاشیدگی انسجام ساختارهای اجتماعی آن، ناشی از فرقه گرایی و کسانی است که از آن منتفع می گردند.

۶. شرعاً جایز نیست نامزدها با پول و وسوسه، رأی دهندگان را خریداری کنند و رای دهندگان نیز مجاز نیستند رای خود را به پول بفروشند.

از خداوند متعال مسئلت داریم عراق عزیز و مردم شریف آن را در برابر همه کسانی که می خواهند به آن آسیب برسانند حفظ کند تا میهنمان و مردمانش از امنیت، ثبات و رفاه برخوردار شوند.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا