خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم می خواهند حسن روحانی امام جمعه شود

روش درستی است اگر رئیس‌جمهور به عنوان سخنران پیش از خطب و یا حتی خطیب نماز جمعه، در مراسم حاضر شود و سخنرانی داشته باشد. به هرحال این جزو مطالبات مردم نیز هست که رئیس دولت حاضرشان، از مسائل سیاسی و اجتماعی با آنها صحبت کند، چراکه ایشان بر این دو موضوع اشراف کامل‌تری نسبت به سایرین دارند.

به گزارش جهان نيوز محسن غرویان از روحانیون حامی حسن روحانی معتقد است که امام جمعه شدن حسن روحانی مطالبه مردم است.

به گزارش جهان نيوز، وی در اینباره گفته است: ” بنده سابقا هم این پیشنهاد را داده بودم که روش درستی است اگر رئیس‌جمهور به عنوان سخنران پیش از خطب و یا حتی خطیب نماز جمعه، در مراسم حاضر شود و سخنرانی داشته باشد. به هرحال این جزو مطالبات مردم نیز هست که رئیس دولت حاضرشان، از مسائل سیاسی و اجتماعی با آنها صحبت کند، چراکه ایشان بر این دو موضوع اشراف کامل‌تری نسبت به سایرین دارند. نماز جمعه درواقع عملی عبادی-سیاسی به‌حساب می‌آید و درباره سخنرانی درمورد این مباحث چه کسی بهتر از رئیس‌جمهور از عهده آن برمی‌آید؟ و همچنین در مورد آیت‌ا… ناطق نوری هم به همین صورت است. ایشان شخصیتی متعادل و منطقی دربین مسئولان بودند و هستند و تجربه‌های فراوانی در مجلس اول تا پنجم و همچنین وزارت کشور در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌ا… العظمی خامنه‌ای، کسب کرده‌اند. از اصحاب نزدیک امام و یاران با وفای رهبری به‌حساب می‌آید همفکر و همراه آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی بودند و اندیشه‌شان به آقای روحانی هم نزدیک‌تر است. پس باید از این افراد مفید نهایت استفاده را ببریم تا در آینده حسرت نخوریم.”

وی در پاسخ به اظهارات آیت الله صدیقی در نماز جمعه هفته قبل در تهران نیز به آرمان گفته است: ” ایشان گفتند که درواقع به دلیل دلسوزی برای رئیس‌جمهور صحبت‌های مذکور را داشتند اما باید توجه کنند که این دلسوزی، با علم‌سوزی، فرهنگ‌سوزی و ادب سوزی تلفیق نشود. تریبون نماز جمعه یک تریبون مقدس و مودب است که باید نهایت نزاکت ممکن در آن رعایت شود و احترام به آحاد ملت یکی از وظایف متولی این تریبون‌هاست. راهکار این نیست که از جانب ائمه جمعه، سخنان نامربوط و توهین و ناسزایی گفته شود، حتی اگر برای نیت خیر باشد. چرا که لحن و ظاهر کار، شر به‌پا خواهد کرد. این ائمه جمعه‌ای که این اظهارات ناپسند را در مورد مردم ارائه دادند باید توجه داشته باشند که وظیفه‌شان در این منصب، هدایت مردم به سمت آشتی و صلح و شوق ملی باشد، و نه اینکه یاس و نا امیدی و زشتی پخش کنند. این امر را مقام معظم رهبری و سایر افراد بلندمرتبه انقلاب بارها متذکر شده‌اند که لازم است افراد به آن توجه بیشتری کنند.”

*توجیه اظهارات اخیر روحانی درباره نقد معصومین/ پیامبر هم پاسخ می‌داد
محسن غرویان در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به نظرات مطرح شده اخیر از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی و حوزوی درباره سخنان رئیس‌جمهوری در زمینه نقد در زمان معصومین(ع) گفت: به نظر من آقای دکتر روحانی مراد جدی‌اش در این سخنان نقد معصومین به معنای رد آنها نیست. آقایان نقد را به معنای نفی و رد گرفته‌اند. در حالی که نقد به معنای پرسشگری است و مراد آقای روحانی این است که از معصومین هم می‌شود پرسید و این نیست که هرچه معصوم بگوید، مردم بگویند، سمعا و طاعتا.

محسن غرویان افزود: هر کس که از معصوم سوالی بکند، آنان نیز در مقام پاسخگویی بر می‌آیند. معصومین زمینه را برای پرسشگری در جامعه فراهم می‌کردند نه اینکه بگویند هر چه ما می‌گوییم باید بدون چون و چرا گوش کنید. این استاد حوزه علمیه با اشاره به مثال رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش از پیامبر اسلام اظهار کرد: مثال آقای روحانی در آن سخنرانی که روایتی از برخورد رسول اکرم بود نشان می‌دهد پیامبر هم وقتی کسی از ایشان سوال کند، در مقام پاسخگویی بر می‌آید و همین مثال هم نشان می‌دهد که معنای نقد از دیدگاه آقای روحانی پرسشگری از معصومین بوده نه رد یا نفی آنان.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا