خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فکر می‌کنم لیست منتشر شده، لیست سازمان آتش‌نشانی است

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران

پریسا هاشمی، انصاف نیوز: رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: هنوز لیستی که در رسانه‌ها منتشر شده را بررسی نکردم اما فکر می‌کنم لیست منتشر شده همان لیستی که آتش‌نشانی تهیه کرده است.

حادثه دلخراش متروپل دوباره وجود ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در ایران به ویژه پایتخت را به صدر خبرها کشاند. لیست ۱۲۹ ساختمان بحرانی در تهران [لینک] در حالی منتشر شد که برخی از اعضای شورای شهر دوره پنجم از سد مسئولان امنیتی برای منتشر نشدن این لیست خبر ‌دادند. اما حجت‌السلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با حضور در یک مصاحبه تلویزیونی آب پاکی را روی دست همه ریخت و از نبود هیچ مانعی در انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان بحرانی در تهران سخن گفت.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران گفت: هفته‌ای سه مالک از این ساختمان‌ها، به قوه‌قضاییه دعوت و اخطاریه توسط آقای تورک به آنها ابلاغ و مهلت ایمن‌سازی داده می‌شود. باید بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه، کلیه ساختمان‌های پرخطر را تعیین تکلیف کنیم.

او همچنین روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار انصاف نیوز تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی ساختمان‌ها را پایش و لیست ساختمان‌های ناایمن تهران را تهیه و تدوین کرده است. در حال حاضر دادستانی در هفته به سه پرونده رسیدگی می‌کند. سازمان آتش‌نشانی به عنوان نماینده مدیریت شهری نیز در جلسات دادستانی حضور دارد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: دستورالعمل ایمنی آتش‌نشانی توسط دادستانی به مالک ساختمان‌ها ابلاغ قضایی و زمانی برای رفع نواقص ایمنی مشخص می‌شود. پس از پایان این مهلت، آتش‌نشانی به دادستانی اعلام می‌کند که نواقص رفع شده یا خیر. در صورت عدم رعایت آب، برق و گاز این ساختمان‌ها قطع و در صورت ادامه روند عدم اقدام به ایمن‌سازی، ساختمان پلمب خواهد شد.

مهدی بابایی در پاسخ به این سوال که آیا این رویه برای تمام ساختمان‌های ناایمن تهران اجرا می‌شود یا مختص لیست ۱۲۹ ساختمان بحرانی تهران است؟ گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که وضعیت ۱۲۹ ساختمان بسیارپرخطر است. دادستانی مالکان لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران که اغلب این ساختمان‌ها پاساژ و مکان عمومی هستند، را دعوت کرده و به آنها اخطار قضایی می‌دهد.

برخی اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری لیست منتشر شده در رسانه‌ها را مورد تایید قرار ندادند، اما این لیست را تکذیب هم نکردند. رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا به جز لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطری که در رسانه منتشر شده، لیست دیگری هم وجود داد؟ تاکید کرد: هنوز لیستی که در رسانه‌ها منتشر شده را بررسی نکردم. اما فکر می‌کنم لیست منتشر شده همان لیستی که آتش‌نشانی تهیه کرده است. این ساختمان‌ها در حوزه ایمنی توسط آتش‌نشانی بررسی شدند و موضوع ایمنی ساختمان در برابر حریق است نه ایمنی سازه ساختمان. سازمان نظام مهندسی باید درباره سازه ساختمان‌ها نظر داده و اگر لیستی از ساختمان‌های ناایمن دارد، منتشر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا