خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزیر دادگستری به انتقادات معاون دادستان از رفع فیلتر تلگرام

وزیر دادگستری در واکنش به صحبت‌های معاون دادستان کل کشور درباره بی‌تفاوتی دولت نسبت به فعالیت مجرمانه تلگرام گفت: از همه مسئولان استدعا می‌کنم فراموش نکنند ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و ادبیات مان را نسبت بهم می توانیم قدری مهربانانه‌تر کنیم.

 سیدعلیرضا آوایی در پاسخ این سئوال که معاون دادستان کل کشور گفته «رفع فيلتر تلگرام و اينستاگرام غيرقانونی است»، آیا این تصمیم در اختیار دولت بود و به لحاظ قانونی چه طور تعریف می شود؟ به خبرآنلاین گفت: من دلایل و استنادهای ایشان را نمی دانم اما درباره شبکه های اجتماعی از اول هم که در دولت و مراجع مختلف مباحثی مطرح بود، بنا نبود که آنها برای همیشه تعطیل شوند.

وی افزود: همیشه صحبت این بود که به طور مقطعی شرایطی پیش آمد، از این شبکه ها سوءاستفاده هایی شد که مسیر و معبری برای ناامنی کشور شدند بنابراین تا زمانی که ضرورت دارد، این اتفاق {فیلترینگ} برای امنیت و آرامش کشور بیفتد اما اینکه گفتند بازگشایی استفاده از آنها خلاف قانون بوده، من متوجه این صحبت نشدم و استدلال ایشان را هم نمی دانم.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سئوال که آیا تلگرام تخلف مجرمانه ای مرتکب شده چراکه معاون دادستان کل کشور گفته «بی تفاوتی قوه مجریه در برابر فعالیت مجرمانه تلگرام نوبر است»؟ بیان کرد: من خیلی این ادبیات برایم جا نمی افتد چون اگر ما تصور کنیم سه قوه هستیم و هر کدام به نحوی صحبت کنیم که بوی اختلاف و تعارض بین قوا استشمام شود، این برای کشور خوب نیست.

وی افزود: اخیرا در مجلس برای پاسخگویی به سوالی حضور یافتم و به نمایندگان گفتم «کار مجلس را انجام دهید اما تلقی این نشود که من می خواهم توپ را به زمین شما بیاندازم. یک زمین ما بیشتر نداریم و آن زمین جمهوری اسلامی ایران است. هر جا همه ما درست عمل و رفتار کنیم خیرش به مردم می رسد، هر جا هم هر کدام بد عمل کنیم، این نیست که کسی فقط یک قوه را متهم بداند به پای همه تمام می شود».

آوایی گفت: از همه مسئولان استدعا می کنم ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و ادبیات مان را نسبت به هم می توانیم قدری مهربانانه تر کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا