خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تيم احمدی‌نژاد در پی شبیه سازی دی۹۶ با دی۵۶ است؟

داوود حشمتی، روزنامه‌نگار در «قانون» نوشت: «مشايي با نوشتن يك ياداشت در كانال تلگرامي‌اش وقايع ايران را با سال 57 مقايسه كرد.او دي 56 را با 96 همتراز گرفته است و در حالتي «پيشگويانه» خواستار «عذرخواهي» و «قبول خطاهاي حاكميتي» شده است تا سرنوشت تكرار نشود.

اين اولين بار نيست كه آن ها اين تحليل را ارائه مي‌كنند. به اعتقاد اين تيم «نظام جمهوري اسلامي در سال پاياني‌ خود قرار دارد». ادعايي كه مي‌تواند شبيه پيش‌گويي‌هاي اين تيم در مورد «ظهورصغري حضرت مهدي (عج)» (15 خرداد 89) يا نزديك بودن ظهور باشد كه با ساختن مستند «ظهور بسيار نزديك است» جنجالي شد. همان زمان بود كه بحث رمالي و دستگيري فردي كه در كنار اتاق احمدي‌نژاد در دفتر رياست‌جمهوري كار مي كرد، منتشر شد و عباس غفاري بازداشت و سپس بدون‌بررسي و توضيحي آزاد شد.

اين تحليل جديد را اولين باردر روزي كه مشايي از دادگاه برگشت در ویديویی که برای مخالفت با جریان دادگاهش منتشر شده بود، شنيديم. جايي كه گفت:«به قاضي پرونده گفتم: اتهامات را خوش خط بنويس. چون سال آينده همه اين‌ها به دست مردم مي‌افتد؛ همان‌طور كه اسناد لانه جاسوسي يك سال بعد از انقلاب 57 به دست مردم افتاد.»

همچنين بعد از ارائه لايحه بودجه، احمدی نژاد از تغييرات اساسي در سال 97 حرف زد: «مگر قرار است سال آينده چه اتفاقي در كشور بيفتد و چه انتخابي صورت بگيرد كه مردم در آن نقشي ندارند كه بودجه اين‌گونه بسته شده است؟»

حالانیز مشايي دوباره يك ياداشت دركانالش منتشر كرده است كه درصورتي كه حاكميت «اشتباهات و خطاهاي حكومت» را نپذيرد.شرایط تازه ای را توصیف می کند او مي‌نويسد:«امروز، ۲۶دی، یادآور یک روز شاد در فضای پرالتهاب سال۵۷ است؛ روزی‌که مردم با بوق‌زدن و روشن‌کردن چراغ خودروها و دردست گرفتن صفحه‌ اول روزنامه‌ای که با تیتر «شاه رفت»، نتیجه‌ همبستگی ملت را اعلام می کرد، امید به پیروزی‌نهایی انقلاب‌شان را ابراز می‌کردند.»مشايي از اهميت 26دي درتاريخ ايران سخن گفته به طوري مبهم از سقوط و«از دست دادن شأن»افراد مي‌گويد: «۲۶دی‌ها در همه‌ جوامع نشان می‌دهد که هر کس حساب خود را از مردم جدا می‌کند، با از‌دست‌دادن شأن خود، روزی باید سرافکنده و ذلیل از مردم جداشود!»اما اصلي‌ترين بخش حرف‌هاي او در پايان اين نوشته آمده است.او امروز را با سال پاياني رژيم پهلوي مقايسه كرده مي نويسد: «باید به این نکته توجه داشت که اگر شاه در ۲۶دی‌ماه۵۶، با قبول اشتباهات و خطاهای دستگاه‌حکومتی،از مردم عذر می‌خواست و به اصلاح امورهمت می‌کرد، شاید دیگر ناچار نمی‌شد در ۲۶دی‌ماه از کشور بگریزد!» سوال اين است:‌ «منظور مشايي از كسي كه بايد همچون «شاه»، «اشتباهات و خطاهاي دستگاه حكومتي» را بپذيرد و «از مردم عذرخواهي» كند، قبل از آنكه «از كشور بگريزد» كيست؟»مشايي در ادامه با حالتي تهديد گونه از ديرشدن و از دست رفتن فرصت سخن گفت و مي‌نويسد:«از این‌رو، باید دانست که برای جبران اشتباهات و اصلاح رویه‌ها و مبنا قراردادن منافع و نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی و… همیشه فرصت وجودنخواهدداشت و شاید ۲۶دی‌۹۷ برای انجام یک اصلاح فراگیر و بزرگ دیر باشد و شاید ملت دیگر اعلام تغییر روش‌ها از سوی برخی مسئولان و پیوستن به صف مردم را از آنان نپذیرد!»مخاطب مشايي و تيم احمدي‌نژاد كيست؟ آيا ادعاي برخی در مورد فراخوان دادن براي تجمعات اخير و كليد زدن اتفاقات با تيم احمدي‌نژاد حقيقت دارد؟این افراد که در سه هفته گذشته سكوت پيشه كرده بودند، چرا با فروكش كردن دامنه اعتراضات، مشايي سكوتش را شكست و سال 97 را معادل 57 گرفت؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا