خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر اطلاعات: اسلام نشستن گرد ذلت بر پیروانش را نمی‌پذیرد

وزیر اطلاعات اظهار کرد: قدرشناسی نسبت به علمای دینی، ما را در ادامه راه آنان مصمم می‌کند تا گام‌های مستحکم در مسیر حرکت آنها برداریم.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش بین‌المللی «چشمه آفتاب» که در خمین برگزار شده است، گفت: امروز مردم با هوشیاری درک کرده‌اند که باید با علما همراه باشند و حضور در این همایش نیز گواه این مدعاست.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت امام خمینی(ره)، یادآور شد: حضرت امام(ره) با اقداماتی که انجام داد، عزت، آزادی و بزرگواری را برای ملت ایران به ارمغان آورد که باید قدردان این همه بزرگواری باشیم.
وزیر اطلاعات در ادامه، تقدیر از علما را تقدیر از اسلام دانست و تاکید کرد: علما در دنیا از همه‌چیز چشم پوشیدند تا جامعه را به سمت اهداف الهی سوق دهند. علما در این راه جان خود را در کف دست گذاشتند و با لباس خونین به لقاء‌الله پیوستند و نامشان همیشه در میان مردم جاودانه ماند.
علوی با اشاره به اینکه “کم نیستند علمایی که جان خود را در حرکت جهاد اسلامی از دست دادند و گمنامی بر حضور بزرگوارشان سایه انداخته است”، اظهار کرد: علمای اسلام کارنامه‌های زیبایی دارند که بازگو کردن آنها حرمت را در جامعه بالا می‌برد و عمق وجود مردم را با میثاق شهدا همراه می‌کند.
وی با بیان اینکه “دستاوردهای امروز گواه این است که انقلاب اسلامی به سادگی بدست نیامده است”، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد تصور می‌کنند انقلاب مرهون خون شهدای سال‌های 56 تا 57 است، در حالی که با اندکی تأمل می‌بینیم که این خط سرخ از کربلا آغاز شده است و تا امروز هم ادامه دارد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه “خون علما درخت انقلاب را آبیاری کرده است و امروز شاهد ثمرات انقلاب در جامعه اسلامی هستیم”، گفت: تلاش علما تنها منحصر در عرصه علمی نبوده است؛ هرچند که این عرصه به خودی خود بسیار ارزشمند است. علما در تمامی عرصه‌ها و علوم، اعم از تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اصول فقه و فلسفی حضور داشته‌اند و نقش‌آفرین بوده‌اند و قدم‌های عظیمی را برداشته‌اند.
علوی به کتابخانه‌های پربار از کتب شیعی اشاره کرد و با بیان اینکه “برای تأمین منابع، نباید به خارج تکیه کرد”، افزود: علما بواسطه دارا بودن پشتوانه مردمی به اهداف خود دست پیدا کردند.
وی در پایان صحبت‌های خود، تاکید کرد: اسلام دینی است که نشستن گَرد ذلت بر پیروان خود را نمی‌پذیرد، بلکه جامعه اسلامی موظف است با تمام قدرت‌ با بردگی مبارزه کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی پس از سخنرانی خود، از بیت امام راحل در شهر خمین بازدید کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا