خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روز چهارم جشنواره تئاتر چگونه می‌گذرد؟

 

امروز یکشنبه، اول بهمن‌ماه، چهارمین روز جشنواره سی‌و‌ششم بین‌المللی تئاتر فجر، آغاز می‌شود. طبق روال هرروزه ساعت ۱۰صبح دو نمایش آف‌استیج “منزل به منزل” از فرانسه در باغ کتاب و “ریموت تهران” محصول کمپانی ریمینی پروتکل در پارک شفق با اجراهای خود آغازگر امروزِ جشنواره هستند.

نمایش‌های صحنه‌ای

نمایش «هملت» کمپانی کامرشپیله، یکی از مهم ترین کمپانی‌های تئاتر جهان، بعد از دو روز روند نصب دکور در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر، از امشب ساعت 19 اجرای خود را آغاز می‌کند. نشست رسانه‌ای این نمایش فردا ساعت 11 در سالن مشاهیر تئاترشهر با حضور کریستوفر روپینگ، کارگردان، کاتینکا دیکه، دراماتورژ و آروند دشت‌آرای، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره برگزار می‌شود.

 

نمایش‌های «هفت عصر، هفتم پاییز» ایوب آقاخانی در تالار چهارسو ساعت ۱۸، «جزا» از کشور آذربایجان به کارگردانی مهربان علی‌اکبرزاده در تالار سایه ساعت ۱۶، «U+263F» برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران کاری از پریسا میرعلی در تالار قشقایی ساعت ۱۶:۳۰ و «رختشویخانه مفاخر» از کشور فرانسه به کارگردانی جاسم هیندی در پلاتواجرا ساعت ۱۵ به صحنه می‌روند.

 

“اپرای عروسکی خیام” اثر بهروز غریب‌پور نیز از امروز تا ۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ اجرای خود را در تالار فردوسی آغاز می‌کند.

 

“شاه‌لیرک” افق ایرجی از اراک در تماشاخانه سنگلج ساعت ۱۶، “تهران زیر بال فرشتگان” نوشته نادر برهانی‌مرند به کارگردانی اکبر صمدنیا از رشت در تالار هنر ساعت ۱۶:۳۰، “کار خانگی” برگزیده تئاتر دانشگاهی کاری از نرگس بهروزیان ساعت ۱۶ در تالار مولوی، “مجلس مختلف‌خوانی” برگزیده تئاتر دانشگاهی به کارگردانی مرتضی جلیل‌دوست در سالن انتظامی خانه هنرمندان ساعت ۱۷:۳۰ و “۱۹۷۸” اثری از محمد شجاعی که درباره بزرگترین خودکشی دسته‌جمعی تاریخ معاصر است، ساعت ۱۷ در تالار حافظ اجرا می‌شوند.

 

نمایش “دهن گنده” از بلژیک ساعت ۲۰ درسالن ناظرزاده کرمانی اجرا می‌رود. والتاین دایننس، کاگردان و بازیگر ترکیبی از سخنرانی‌های معروف و کمترمعروف و حقه‌هایی در روابط سیاسی ۲۵۰۰ سال گذشته جهان را اجرا می‌کند.

 

پیام لاریان هم “و چند داستان دیگرش”ش را ساعت ۱۸ در سالن سمندریان اجرا می‌کند.

 

تمرین-اجرا

[اسپینوزا]، [دیگران] و [ما]، تمرین-اجرای محمدرضا علی‌اکبری ساعت ۱۱ و ۱۵ در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود.

 

بخش خارج از صحنه

سوران حسینی نمایش آف استیج “آخرین مرزهای اشتغال” را که از برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است، با موضوع کولبران ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاترشهر اجرا می‌کند. “ویروس” از ایلام، “موسیای آسیایی” از یزد و “کتو” نوشته و کاری از آندریا نوشاد، به ترتیب بعد از نمایش سوران حسینی اجرا می‌شوند. محوطه خانه هنرمندان از ساعت ۱۶ میزبان “فرار از زندان” و “داد درد دارد” است. در عمارت روبرو ساعت ۱۶ “نادیدنی یا هرطور شما دوست دارید” و ساعت ۲۰:۳۰ “بعد از اتفاق” و “مرگ قطعی است” از آلمان اجرا می‌شوند. مترو میدان ولیعصر هم طبق برنامه هرروزه ساعت ۱۲:۳۰ میزبان یک نمایش است؛ ویروس امروز در این مکان اجرا می‌شود.

 

بخش فرااجرایی

امروز ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان یکی دیگر از رویدادهای مهم و جذاب بخش بین‌الملل جشنواره سی‌و‌ششم برگزار می‌شود؛ پنل هاینر گابلز، کارگردان سرشناس آلمانی

همراه با رضا سرور و استوارت ادنسین درباره “پلی فونی در تئاتر و جایگاه صدا” گفتگو خواهند کرد. گابلز پیش از کاگردانی، آهنگساز است که توانسته رفتار جدیدی از موسیقی را در تئاتر خلق کند. حاصل این پنل میتواند برای دانشجویان تئاتر و موسیقی بسیار کارآمد باشد. همچنین لازم به ذکر است که ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا