خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خوب حرف می‌زند؛ پدرسوخته!

مهراب صادق نیا، عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «خوب حرف می‌زند؛ پدرسوخته!» نوشت:

✅ از تهران باز می‌گشتم. عمامه، عبا، و قبایم را روی تشک عقب ماشین گذاشته بودم و رانندگی می‌کردم. خروجی تهران به سمت قم، یا همان عوارضی، یک روحانیِ جاافتاده منتظر ماشین‌های عبوری بود. پیشِ پای‌ش ترمز کردم و گفتم: «حاج‌آقا من قم می‌روم و اگر شما هم آنجا می‌روید افتخار بدهید و سوار شوید.» لبخندی زد و به تشک عقب نگاهی انداخت؛ عمامه من را که دید خاطرجمع و سوار شد.

✅ «سلام و علیک» ما که تمام شد، از او اجازه خواستم و دکمه‌ی پخش ماشین را فشردم تا ادامه‌ی سخنرانی دکتر عبدالکریم سروش را گوش بدهم. یک دقیقه‌ای طول نکشیده بود که حاج‌آقا فریادش بلند شد: «سروش؟!!! آقا از شما بعید است به حرف‌های این خدا نشناس‌ها گوش بدهید». آرام به کنار اتوبان آمده و ماشین را نگه داشتم. به حاج آقا گفتم «ما یکی از کارها را می‌توانیم انجام بدهیم: شما تحمل کنید و سخنرانی را بشنویم؛ من به حرف شما عمل کنم و پخش را خاموش کنم؛ و سوم این که شما را همین‌جا پیاده کنم». با تعجب نگاهی کرد و گفت بشنویم، تحمل می‌کنم.

✅ بیست دقیقه از بحث سروش با عنوان «سکولاریزم خونین یا ستیزه‌جو» نگذشته بود که حاج آقا سرش را تکان می‌داد و می‌گفت: «درست می‌گوید پدرسوخته، واقعا درست می‌گوید». لبخندی زدم و گفتم، اگر درست می‌گوید، دیگر چرا «پدرسوخته»؟ گفت: «این آقا چون آدم خرابی است، حتی اگر درست هم حرف بزند، از سر پدرسوخته‌گی‌اش هست …».

✅ دوست خوش‌ذوقی دارم که می‌گوید: این‌بار اگر پیامبری مبعوث می‌شد، حتما خدا به او می‌گفت: «بشنو».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام-من نمی گویم پدر سوخته -خوب حرف نمی زند سر در گم است از موضوعی به موضوع دیگر می پرد مشخص است که دلش پر است از نظر من حرف خوب حرفی است که راه حل هم نشان بدهد کسی که فقط انتقاد کند و تحلیل کند اما راه حل نداشته باشد اگر هزار کتاب هم نوشته باشد به پشیزی نمی ارزد در مثال مناقشه نیست جهت فهم مطللب می گویم چه بسیار شعرا ء که دیوانهای زیاد دارند اما سید محمد حسین شهریار با اشعار کم حجمش که گاها یک صدم برخی شعراء هم شعر نگفته اشعار تورکی وفارسیش ورد زبان باسوادان وبی سوادان است هم سیاسی است و هم فرهنگی و هم فرهنگی وهم مردمی هم درد آذربایجان را می داند وهم ایران را دوست دارد

    1
    8
  2. ماشاء الله هم خوب حرف می زند وهم حرف خوب می زند و هم حرف خوب را خوب می زند.پدر آمرزیده افتخار ایران واسلام است.

    8
    2
  3. سروش باید می ماند . نباید تسلیم هر کس و ناکس شد. این را گاندی می گوید البته حدیث نفس. نه پل پوت

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا