خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برخی واکنش‌ها به رونمایی از کشتی قرآن مطلا

برخی واکنش‌ها به رونمایی از کشتی قرآن مطلا که بحث برانگیز شده است به انتخاب کانال حوزوی سرائر در پی می‌آید:

🔻محمدرضا زائری:

🔹کسی که کشتی قرآن طلا را رونمایی می‌کند درسش را خوب خوانده؟ اسلام را خوب می‌شناسد؟ بی سواد نیست؟ درست همزمان با رونمایی میکروفون طلای مسجد الحرام و درست بعد از ناآرامی‌های اخیر کشور، وقتی که زلزله زدگان کرمانشاه هرشب در سرمای زمستان می‌لرزند و آسیب دیدگان فقر و تنگدستی در گوشه و کنار کشور محتاج لقمه‌ای نانند! آری، متأسفانه معیار و ملاک اسلام شناسی و علم دین در این روزگار نهج البلاغه نیست، چون دردسر و زحمت دارد!

 

🔻یاسر عرب:

🔹ایده قرآن مطلای تازه بسیار بجا بود! فقط ای کاش چند ماه قبل انقلاب 57 از آن رونمایی می‌شد تا این مردم فرصت شناخت عملکرد آینده روحانیون حکومتی، و انتخاب درست‌تری می‌داشتند!

 

🔻سلمان کدیور:

🔹قرآن کشتی مطلا! وقتی از شعار دینداری علوی، به منش اموی می‌رسیم. اشرافیت مذهبی حوزه‌های دینی را به سرنوشت کلیسا مبتلا خواهد کرد و مردم را علیه دین خواهد شوراند!

 

🔻هادی سروش:

🔹بعد از ساختنِ «قرآن مرقّع طلا»! حالا خبر از ساختن و رونمایی از «کشتی مطلا»! آن هم در قم! فقیهِ جامع و کامل مرحوم سیدیزدی در کتاب «عروه الوثقی» در برابر استفاده از زیورآلات در مورد اموری که از مصادیق معنویت است، جدیت به «نفی» دارد. واقعاً مبانی فکری، فقهی ورفتاری آقایان کجاست که ما بعد از سی سال طلبگی در حوزه از آن بی اطلاعیم؟! عجیب‌تر که یکی از دفاتر مراجع در برابر اشکال در مورد بکار بردن طلا در قرآن؛ پاسخ داده؛ می‌فروشند و در کار خیر مصرف می‌کنند!

 

🔻محمدهادی سمتی:

🔹نگرد سید. دنبالش نگرد. هیچ آیه‌ای در این کشتی طلایی پیدا نخواهی کرد که گفته باشد کلام خدا را با طلا بنویسید و به رخ دیگران بکشید. هیچ آیه‌ای در قرآن وجود ندارد که مردم را دعوت به کارهای‌بی‌ثمر و هیجانی کرده باشد. برعکسش را تا دلت بخواهد می‌توانی در قرآن بیابی. قرآن دستور می‌دهد به یاری مستضعفان و هشدار می‌دهد درباره اسراف و دور ریختن نعمت‌های خداوند و قرآن طلایی یک اسراف تمام عیار است. یک استخوان در گلو و خار در چشم مستضعفان عالم.

 

🔻رضا بابایی:

🔹ساخت قرآن مطلا در شمایل کشتی در قم برای انتقال به کربلا. معلوم می‌شود که مشکل با بت‌پرستی نیست؛ با شکل و شمایل بت‌هاست.

 

🔻سید محمدعلی ابطحی:

🔹قرآن روی کشتی طلا در این وضعیت بد اقتصادی مردم و دست سارق گوسفند را بریدن در میانه این اختلاس‌هایی که صفرهایش را نمی‌توان شمرد همان دشمنی است که قصد دارد دین را از ریشه بر کند. به جای خارج از مرزها، دشمن دین را در اینجاها باید جستجو کرد

 

🔻محمدامین رضایی:

🔹رونمایی کنندگان حقیقتاً وضعیت این روزهای جامعه و مردم مستضعف را درک نمی‌کنند واگر حرفی می‌زنند وانتقادی هم می‌کنند شعر است و شعار و مصداق همان «قرانی حرف زدن و قارونی عمل کردن» فرقی نمی‌کند این این رونمایی کننده چه کسی می‌خواهد باشد مرجع تقلید، رئیس جمهور، فلان آیت الله یا امام جمعه ولایی قم!

 

🔻سید زین العابدین صفوی:

🔹امام جمعه قم از «کشتی قرآن طلایی» رونمایی کرد. این کار شاید به نفع «کشتی» یا «طلا» تمام شود! ولی در این شرایط معلوم نیست به نفع قرآن باشد!

 

🔻حسین شهبازی:

🔹چگونه ممکن است کسی پیامبر (ص) و خانواده‌اش را ولو اندک بشناسد، اما نداند که او و خانواده‌اش بخش مهم و بزرگی از رنج و مصیبتشان را در راه مبارزه با اشرافیت و زرسالاری و تفاخر به جان خریده‌اند؟

 

🔻روح الله اکبری:

🔹«یا ایهاالذین آمنوا ان کثیرا من الاحبار و الرهبان لیأکلون اموال الناس و یصدون عن سبیل الله. الذین یکنزون الذهب و الفضة و لاینفقونها فی سبیل الله، فبشرهم بعذاب الیم» آیه‌ای است که ابوذر غفاری در اعتراض به خلیفه سوم می‌خواند که اموال و امارت‌ها را به‌دست بنی‌امیه و فاسقان می‌داد و بیت‌المال را بین عده‌ای خاص تقسیم می‌کرد تا آن‌که اعمال او مردم را برانگیخت و نابودش ساخت؛ چنان‌که حضرت علی در خطبه شقشقیه فرمود.

 

🔹۱۴۰۰ سال بیایید جلوتر. جایی که در مملکت شیعه حدود ۴۰ سال بعد از انقلاب مستضعفان، عده‌ای جای خوابشان در گورهاست و نان شب ندارند که سیر شوند. مردم از گرسنگی و بی‌پولی به خیابان‌ها می‌ریزند و تحصن و تجمع می‌کنند… و در آن سوی ماجرا، برخی روحانیون به‌جای دفاع از حقوق مستضعفان و پشتیبانی از آن‌ها، از قرآن‌های مطلا رونمایی می‌کنند و سفینه نجات طلایی می‌سازند. راحت بخواب عثمان، که ما بیداریم!

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. دیدگاه همه متین وعالی بود . متاسفم شدم که رونمایی کنندگان به اندازه ای فهمشان سطحی است که مردم دست روی ایده های آنها گذاشتند و ایرادشان را علم نمودند . کجایند آن کفن پوشانی که به خاطر دیده شدن تار موی دختری صدایشان عالم وآدم را کر می نماید حالا در برابر قران مطلا سر برزمین می سایند و برسازنده اش دست مریزاد می گویند . چرا اینها ناله امیرمومنان را نمی شنوند که چگونه راضی باشم با شکم سیربخوابم در حالی که در یمامه و حجاز شکم های گرسنه ای باشند . چرا این نامه علی به عثمان این حنیف را برای بازگو نمی کنند که منشور شیعه یعنی این نه قران مطلا . چرا ابوذران جامعه شمشیر در غلاف کرده اند به به کنان و چه چه زنان برای این گونه کارها صحه می گذارند . ای علمای اسلام تا دیر نشده به داد اسلام و تفکر شیعه برسید سکوت شما همه چیز را نابود می کند .

  2. بکجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خودرا؟ انان که زمانی برمی افروختند و شمشیر زبان می اختند به حصه ای راضیند پس چنین مخواه ………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا