خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری حضور نظامیان در اقتصاد را موجب فساد دانست

نایب رئیس مجلس گفت: اینکه نظامی ها از حوزه اقتصاد خارج و از فعالیت اقتصادی که مرتبط با آنها نیست پرهیز کنند از این جهت مثبت ارزیابی می شود که این مسئله می تواند آنها را از وظیفه اصلی خود باز دارد و موجب فساد شود.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرانلاین درباره سخنان وزیر دفاع مبنی بر دستور رهبری مبنی بر عدم فعالیت ارتش و سپاه در بنگاه های اقتصادی گفت: به نظر می رسد این دستور خوب و گامی مثبت است.

او ادامه داد:  اینکه نظامی ها از حوزه اقتصاد خارج و از فعالیت اقتصادی که مرتبط با آنها نیست پرهیز کنند از این جهت مثبت ارزیابی می شود که این مسئله می تواند آنها را از  وظیفه اصلی خود باز دارد و موجب فساد شود. لذا این مسئله از مواردی بود که امام (ره ) نیز بر آن تاکید داشتند و همواره خواستار آن بودند که نظامی ها وارد سیاست و اقتصاد نشوند. این تصمیم رهبری نیز گامی در این جهت است و باید از آن استقبال کنیم .

مطهری در پاسخ به این سوال که چرا اگر این دستور از زمان امام (ره ) مطرح بوده است، دخالت در اقتصاد به اندازه دخالت در سیاست جدی گرفته نشد گفت: از ابتدا منع جدی نبود لذا بعد از امام (ره) آنها میدان را باز دیدند و وارد فضای اقتصادی شدند.

وی در پایان گفت: به نظر من  هر زمان جلوی این مسئله گرفته شود به نفع کشور و به نفع خود سپاه و ارتش خواهد بود.

لازم به ذکر است چندی پیش وزیر دفاع در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا