خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک توضیح درباره‌ی خبر «نگهداری کودکان افغانستانی در یک قهوه‌­خانه»

شب گذشته، عوامل پلیس امنیت پایتخت در قالب طرح شبانه‌ی امنیت و آرامش در بازرسی از یک قهوه‌­خانه در غرب تهران، محلی را شناسایی ‌کردند که 11 کودک افغانستانی بطور نامناسبی در آنجا نگهداری می‌­شدند که اتحادیه‌­ی قهوه­‌خانه­‌داران نسبت به آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

فردی مطلع در اتحادیه‌­ی قهوه‌­خانه­‌داران در این­‌باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در موضوعاتی که پلیس اجرا می­‌کند، ورود نمی‌­کنیم و آن طرح پلیس ‌است و باید این موضوعات را از آن­ها بپرسید.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا از اجرای این طرح و بکارگیری ‌اتباع خارجی در این قهوه­‌خانه اطلاعی دارد یا خیر؟»، گفت: نیروی ‌انتظامی به عنوان ضابط قضایی طرح‌­هایی را برای ارتقای امنیت ‌اجتماعی انجام می‌دهد و نمی‌توانیم به آنها بگوییم که چه کاری باید انجام دهند یا خیر و این طرح را ضابط قضایی باید انجام دهد.

این فرد مطلع افزود: هرچند وقت یکبار، پلیس برای جلوگیری از بکارگیری اتباع ‌خارجی غیرمجاز، این طرح را اجرا می­‌کند.

«رکنا» در خبری که صبح‌ امروز منتشر کرد، از نگهداری 11 کودک افغانستانی بین10 تا 18 ساله در یک دخمه‌ی سه در چهار گزارش داد که آن را اسارتگاه رعب­‌آور که چهره سیاه‌چاله­‌های قرون­‌وسطی را به خود دارد، توصیف‌ کرد که بوی تعفن داده و نفس کشیدن در آنجا به سختی انجام می­‌شده است.

یکی از دلایلی که این کودکان با شرایط نامناسب در آن قهوه‌­خانه به عنوان گارسون کار کرده و در آنجا نگهداری می­‌شدند، غیرمجاز بودن حضور آن­ها در ایران بوده است و این مساله موجب می­‌شود تا به کارهای سخت در سنین پایین و در مکان­‌های نامناسب تن دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا