خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تابوشکنی وزیر اطلاعات در اعتراضات اخیر!

«مجتبی لطفی»، شاگرد آیت الله منتظری، در کانال تلگرامی خود درباره‌ی عملکرد سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات در تجمعات اعتراضی اخیر، در یادداشتی با عنوان «از “عبدالقیس جوجو” تا “برادرزن صدام” و تابوشکنی وزیر اطلاعات!» نوشت:

از کتاب «سخنان شاه» ص 52 در واکنش به تظاهرات 15 خرداد 42 نقل شده که گفته است: برخی از دستگیر شدگان اعتراف کرده‌اند به ما 25 ریال پول داده‌اند تا در کوچه دویده و زنده باد فلانی (خمینی) بگوییم. بعد شاه می‌گوید: چرا باید یک ایرانی و یک شیعه از یک خارجی و از یک غیر شیعه بر ضد جامعه‌ی خودش پول بگیرد؟!
«پاکروان» رییس ساواک نیز از تماس انقلابیون با عوامل خارجی و عدم موافقت توده‌ی مردم با “جریان آیت الله خمینی” گفته بود. انقلابیون می‌گفتند داستانِ دست داشتن خارجی‌ها را شاه سرهم کرده بود و مردان شاه در پی به زمین نماندن کلام شاه بودند تا منار دزدیده شده توسط وی را در چاهی جای دهند. بعد انقلابیون نقل کردند که مردان شاه نمایشی ترتیب دادند و گفتند در 11 خرداد 42 شخصی به نام “عبدالقیس جوجو” تبعه‌ی لبنان را در فرودگاه به همراه یک میلیون تومان دستگیر کردند. وی در اعترافاتش گفته: پول‌ها را جمال عبد الناصر از مصر برای افرادی در ایران فرستاده! (نگاه کنید به کتاب نهضت امام خمینی ج اول)

سال 57 از راه رسید و انقلاب که پیروز شد و همین انقلابیون سرکار آمدند، گویا قرار شد از تجربیات تاریخ در تحلیل مخالفت‌ها و اعتراضات پند گیرند! موارد بسیار است و فرصت کم. کار به جایی رسید که برای تخریب آیت الله منتظری از نفوذ «مجاهدین خلق» و «سیا» در بیت او گفتند! پس از سخنرانی 13 رجب وی، یک مقام عالیرتبه گفت: ایادی استکبار با ده واسطه خود را به بیچاره و مفلوکی در حوزه قم می‌رسانند! راه دوری نرویم! در پی اعتراضات اخیر، «مصلحی» وزیر اطلاعات «احمدی نژاد» از کد دادن وزیر خارجه بریتانیا به جاسوسان ایرانی گفت و طربناکتر سردار «رضایی» که از دست داشتن “برادرزن صدام” در اعتراضات پرده برداشت!

در واکنش به اعتراضات مردمی اخیر «علوی» وزیراطلاعات می‌توانست به وزرای سلف اطلاعات اقتدا کند، چند اطلاعیه منتشر نماید، چند روز بعد هم یک آدم فلک زده را بیاورد پشت دوربین سیما او هم اعترافاتی از سنخ «عبدالقیس جوجو» بکند بعد هم میزی نشان دهند که چند کلت، اسپری، چند فلش و بی سیم ماهواره‌ای روی آن چیده شده و تمام!… که الحمد لله این فتنه هم کور شد!

اما برای اولین بار در تاریخ وزرات اطلاعات، علوی در اصفهان تابوشکنی کرد؛ منشأ اعتراضات مردم را به گردن خارجی نینداخت؛ حمایت مردم را مساوی با رضایت آنان دانست و نارضایتی را باعث کاهش مشروعیت حکومت دانست. مسایل قومیتی، معیشتی و ریزگردها را از عوامل نارضایتی برشمرد و از اقدامات عاقلانه برای رفع نارضایتی گفت تا به مباحث امنیتی بدل نشود. وی گفت: تأمین رضایت مردم با امکانات مادی مقدور نیست اما می‌توان با خوشرویی و حُسن خُلق، آن را بدست آورد.
علوی مسوولان را امانتداران و خادمان مردم دانست که باید دلهایشان لبریز از محبت مردم باشد و گفت: همه‌ی آحاد جامعه باید از امکانات نظام اسلامی بهره‌مند شوند.

علوی از «مشت آهنین» اطلاعات نگفت و گفت: تلاش کنیم تا دل شکسته‌ای را شاد کنیم.

حرف‌های بی سابقه‌ی یک وزیر امنیتی تا چه حد در برخی زیردستان وی اثر دارد؟ و تا چه حد مجموعه‌ی تحت اشراف وی از نارضایتی مردم می‌کاهند و از تفکر«مشت نظام» به «چشم نظام» کوچ می‌کنند؟ پاسخ، گرچه مهم است اما، تابوشکنی علوی در طول تاریخ وزارت اطلاعات هم مهم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا