خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه چیز درباره دادگاه سپیده قلیان که لغو شد

دادگاه سپیده قلیان قرار بود به صورت آنلاین و علنی پخش شود و خبرنگاران نیز حضور داشته باشند که به دلیل «حاضر نشدن سپیده قلیان به رعایت حجاب» لغو شد؛ آمنه سادات ذبیح پور نیز قرار بود در این دادگاه حاضر باشد.

به گزارش همشهری آنلاین ذبیح پور گفت: تاکنون خانم سپیده قلیان را از نزدیک ندیده ام. فقط یک بار به زندان اوین مراجعه کردم آن هم جهت توضیح به قاضی پرونده‌ای که در سال ۱۳۹۸ علیه ایشان شکایت کرده بودم.

 آمنه سادات ذبیح پور در خصوص جزئیات شکایت از خانم سپیده قلیان گفت: اولین بار در سال ۱۳۹۸ بعد از ساخت مستندی به نام طراحی سوخته که در این مستند پشت پرده تجمعات هفت تپه را به نمایش کشیدیم و نشان دادیم خانم سپیده قلیان به چه شبکه‌هایی وصل بوده و فیلم و تصاویر تجمعات را به سایت توانا و دیگر رسانه‌های معاند ارسال کرده است.

وی افزود: پس از پخش مستند طراحی سوخته که بازتاب زیادی هم در فضای مجازی داشت، خانم سپیده قلیان ادعایی را مطرح کرد که بنده را در اتاق بازجویی مشاهده کرده که متنی را به ایشان داده ام که از روی متنی مشخص بخواند!

ذبیح پور گفت: در سال ۱۳۹۸ پس از طرح این ادعای کذب از خانم سپیده قلیان شکایت کردم و در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، قاضی ایشان را به هشت ماه حبس محکوم کرد.

خبرنگار صداوسیما اظهار کرد: زمان گذشت تا اغتشاشات پاییز سال گذشته که ایشان ویدئویی را برای شبکه اینترنشنال ضبط و نامه‌ای را برای رسانه‌های لندنی ارسال کردند که در این نامه عنوان شده بود که بنده در زندان به نام خانم عسکری مشهور هستم و ایشان را شکنجه و بازجویی کرده ام! ایشان داستان سرایی‌های عجیب دیگری هم در این نامه علیه بنده مطرح کرده بودند.

وی افزود: پس از مطرح کردن این ادعاهای کذب علیه بنده، مجدد از خانم سپیده قلیان شکایت کردم که قرار است اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت دوم فردا برگزار شود.

خبرنگار صدا و سیما گفت: تاکنون خانم سپیده قلیان را از نزدیک ندیده ام و فقط یک بار به زندان اوین مراجعه کرده ام آن هم جهت توضیح به قاضی پرونده‌ای بود که در سال ۱۳۹۸ علیه خانم سپیده قلیان شکایت کرده بودم و دیگر هیچ وقت به زندان اوین مراجعه نداشته ام.

وی مدعی شد این شخص از طرف رسانه‌های معاند هدایت می‌شود تا این داستان سرایی را منتشر کند گفت: اینگونه عنوان می‌کنند که علت شکایت ما از خانم قلیان اهانت به رهبر انقلاب بعد از آزادی بوده در صورتی که شکایت ربطی به این موضوع ندارد و مربوط به ادعاهای کذب و داستان سرایی‌های عجیبی است که علیه بنده منتشر کرده است.

ذبیح پور در پایان با گلایه از حکم ضعیف دادگاه در پرونده اول گفت: به نظر می‌رسد محکومیت ضعیفی که در شکایت اول برای ایشان صادر شده بود باعث شد که دوباره جسارت پیدا کند و ادعاهای کذب و داستان سرایی‌های عجیبی را مجدد علیه بنده مطرح کند بدون اینکه متوجه عواقب آن باشد.


سایت روزنامه شرق در ساعت 9:45 نوشته بود:

جلسه دادگاه سپیده قلیان به شکایت آمنه ذبیح پور امروز در بستر اسکای روم و به صورت برخط و علنی برگزار می‌شود. این دادگاه ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح و در شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی به صورت بر خط برگزار می‌شود و موضوع جلسه نیز شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیان است.

سپیده قلیان پس از آزادی در فضای مجازی خود اعلام کرد که آمنه سادات ذبیح پور در مراحل بازجویی وی حضور داشته و موضوع دادگاه این اظهارات است.

برگزاری دادگاه‌های علنی مجازی و در بستر اسکای روم از جمله مهمترین موضوعاتی است که رئیس قوه قضائیه به آن اشاره داشته است، این دادگاه‌ها در راستای شفافیت هرچه بیشتر و به صورت علنی برگزار می‌شود.


ایسنا نوشت: دادگاه سپیده قلیان که قرار بود صبح امروز برگزار شود لغو شد.

دادگاه سپیده قلیان که قرار بود صبح امروز برگزار شود لغو شد.

مسئولین این دادگاه (شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی) که با شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیان قرار بود امروز برگزار شود، در این باره اعلام کردند: علیرغم حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی وانتظار کافی و طولانی مدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.

سپیده قلیان پس از آزادی در فضای مجازی خود اعلام کرد که آمنه سادات ذبیح پور در مراحل بازجویی او حضور داشته است.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ۲۲ فروردین ماه سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سپیده قلیان چند ساعت بعد از آزادی، بازداشت شد و اتهام او چیست؟ گفت: ما اولا راجع به عفو مفصل صحبت کردیم و شرایط عفو و نکات آن را تبیین کردیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در قبال کسانی که مشمول عفو شدند اگر مرتکب جرم جدیدی شوند از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد لذا قوه قضائیه مطابق موازین قانونی به جرایم جدید انها رسیدگی و اتخاذ تصمیم می کند. پرونده خانم مورد بحث به ارتکاب جرم جدیدی که مرتکب شد در دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته است و پرونده متضمن کیفرخواست قانونی در ۲۸ اسفندماه سال گذشته به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است و خودشان اصرار به ارتکاب جرم داشتند و با تکرار و اصرار عمل خلاف قانونی را انجام داده است و از فرصت عفو گسترده استفاده نکرد.

وی درباره اتهام سپیده قلیان گفت: او مرتکب اهانت شده است.


در نامه ای که از قلیان در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود آمده بود که چون دادگاه علنی خواهد بود درآن شرکت خواهد کرد و «حقایق را بازگو خواهد کرد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا