خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۷ بهمن سال 79 | تلاش خط امامی‌ها برای اثبات ناکارآمدی اداره‌ی مجلس

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱۷ بهمن سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 17  بهمن  1379   |   11  ذيعقده 1421                     5 فوريه 2001

[آقاى عبدالقادر حجاز]، سفير الجزاير آمد. در جواب سئوال من از وضع امروز و پيش‌بيني آينده و علل حوادث خونين، حدود يك ساعت حرف زد و سوابق مبارزاتي و اسلامي و خدمات جبهه آزاديبخش الجزاير را گفت و از عمل احزاب نهضت اسلامي، به‌خصوص آقايان [عباس] مدنی و [علی] بلحاج، [رییس و معاون جبهه نجات اسلامی] انتقاد كرد.

آقاي [اسحاق] جهانگيري، وزير صنايع و معادن آمد. گزارشي از برنامه ادغام دو وزارتخانه [وزارت معادن و فلزات با وزارت صنایع] داد و ملاقاتش با رهبري و درخواست كمك براي ايجاد فضاي امن براي سرمايه‌گذاري و تشويق آنها را گفت.

عصر آقاي [عباسعلی] عليزاده، رئيس دادگستري تهران آمد. گفت آقايان مهندس [عزت‌الله] سحابي، [فعال ملی- مذهبی] و علي افشاري، [دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت]، آماده قبول اشتباه و تُندروي هستند و نامه‌اي هم نوشته‌اند. از دادگاه آقاي [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزیر کشور] نيز گفت و از آقاي [هادی] مروي، [معاون اول رئیس قوه قضاییه]، و [علی] مبشري، [رئیس دادگاه انقلاب] انتقاد كرد و گفت، افشاري پذيرفته است كه در حادثه كوي دانشگاه، يك وانت كوكتل‌مولوتُف از حراست وزارت كشور به كوي دانشگاه رفته است و گزارش دستگيري دسته‌جمعي از بزم ساختمان آ اِس ‌پ را داد و ملاقات مفصل با آقاي [حسین] انصاري[راد]، رئيس كميسيون اصل نود [مجلس] را كه نوعي تطميع و تهديد داشت.

آقاي شيخ قدرت عليخاني، [نماینده قزوین] آمد. گزارشي از اختلافات بين دوم‌خردادي‌ها در مجلس داد و درگيري آقايان [مهدی] كروبي، [رئیس‌مجلس]، [محمد]رضا خاتمي، [نایب‌رئیس مجلس] و [علی‌اکبر] محتشمي، در منزل آقاي [ناصر] قوامي، [رئیس‌کمیسیون قضایی و حقوقی] و گفت، در هفته‌اي كه آقاي كروبي در سفر بود، اداره مجلس، وضع بدي داشت و خط امامي‌ها مي‌خواستند ثابت كنند كه آقايان [بهزاد] نبوي و [محمدرضا] خاتمي، [نواب رئیس مجلس]، نمي‌توانند مجلس را اداره كنند. اگر جناح راست با آنها همكاري مي‌كردند، چند بار مجلس را از رسميت مي‌انداختند، اما همكاري نكردند. آقاي علي لاريجاني، [رئیس سازمان صدا و سیما] آمد و پيشنهادهای جديدي براي مجمع [تشخیص مصلحت نظام] در مسأله بودجه داشت.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا