خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان همچنان نگران «حقوق بشر» اما در بحرین!

«کیهان» روزنامه‌ی جریان اصولگرا که اعضای آن متهمان اصلی کهریزک هستند، در گزارشی با عنوان «19 جوان بحرینی در نوبت اعدام!» نگران «حقوق بشر» در آن کشور شد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل گزارش کیهان در پی می‌آید:

به گفته فعالان حقوق بشری به دلیل ضعف فشارهای بین‌المللی بر رژیم آل خلیفه، وضعیت حقوق بشر در این کشور «بسیار وخیم» شده و «در مسير خطرناکي قرار گرفته است.»

فعالان حقوق بشری روز پنج شنبه گذشته طی یک کنفرانس خبری در لبنان گفتند، رژیم آل خلیفه، با نقض گسترده حقوق بشر از جمله بازداشت 37 نفر دریک روز (چهارشنبه)، شکنجه زندانیان سیاسی، صدور حکم‌های اعدام و حبس‌های طویل المدت برای مخالفان، هجوم به منازل مردم، باطل کردن گذرنامه‌های مخالفان به مسیری جدید و بسیار خطرناکی کشیده شده است.این فعالان با‌اشاره به اینکه «کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس، باید انتقادات خود را علیه بحرین، افزایش دهند» تاکید کردند، «سطح ضعیف خویشتنداری که در گذشته وجود داشت، اکنون به کلی از بین رفته است.» به گفته این فعالان، در حالی که ۱۹ نفر اکنون در انتظار اعدام هستند، شرایط در بحرین بدتر شده است، همچنین گزارش‌های مربوط به شکنجه در طول بازداشت و برگزاری دادگاه‌های نظامی برای غیرنظامیان بدست آمده است. در ژانویه(دی ماه) سال ۲۰۱۷، بحرین سه شیعه را اعدام کرد. فعالان حقوق بشری همچنین تاکید کرده‌اند از انتشار اطلاعات جدید وضعیت سلامتی نبیل رجب، فعال حقوق بشری که در بحرین بازداشت شده است، نگران هستند. آنها برای فراهم شدن خدمات پزشکی مناسب برای رجب درخواست داده‌اند. نبیل رجب یکی از فعالان حقوق بشر بحرین است که به علت مصاحبه‌های تلویزیونی در انتقاد از رژیم آل خلیفه به دو سال زندان محکوم شده است. از شروع اعتراضات مردمي ۲۰۱۱ در کشور بحرین علیه رژیم آل خلیفه، سخت‌گیری‌ها بر فعالان مخالف افزایش یافته است.

تعویق جلسه محاکمه شیخ علی سلمان

رژیم بحرین پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق را هم به ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) موکول کرد. شیخ علی سلمان سه سال پیش به اتهام توطئه و جاسوسی! بازداشت و به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده است و سال آینده مدت محکومیتش به پایان می‌رسد. وی در جلسه روز پنجشنبه خطاب به قاضی گفته: «صدای ضبط شده از مکالمات بین من و وزیر خارجه سابق قطر (که دادگاه به آنها استناد نموده) کامل نیست و قسمت‌هایی از آن حذف شده است.» بحرین در نظر دارد با پرونده‌سازی و محاکمه مجدد وی را این‌بار به اتهام «توطئه و جاسوسی برای قطر جهت اسقاط نظام حاکمه‌ بحرین» از آزادی و حضور درمیان مردم جلوگیری نماید. به خصوص که انتخابات آتی مجلس بحرین نیز نزدیک است. بحرین در پی کشمکش با قطر شیخ علی سلمان را متهم کرده در سال ۲۰۱۱ (۷ سال پیش) در طی تماس‌های تلفنی با نخست وزیر اسبق قطر پروژه اسقاط نظام آل خلیفه را دنبال نموده و برای قطر در خصوص اطلاعات سری و نظامی بحرین جاسوسی کرده است. الوفاق و معارضان بحرینی آل‌خلیفه را متهم می‌‌کنند که قسمت‌هایی از تماس‌های تلفنی ضبط شده را بصورت هدفمند تقطیع، تدوین و تحریف کرده است تا مجددا برای شیخ علی سلمان پرونده‌سازی کرده و از فعالیت‌های عدالت‌خواهانه وی انتقام‌جویی مجدد نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مژدگاني که گربه عابد شد!! ، جناب حسين، اساسا اين فيگورها به تيپ شماها نمي ياد، فيگوري ديگه بگيريد.

  2. شیخ به اصل مکالمه ایراد نکرده ،حتی به قسمتهای استنادی هم ایراد نکرده،گفته کامل نیست.اینجا قانون منع گفتگو با رسانه ها را داریم به شیخ اونجا ۴ سال داده بودند؟ شیخ اینجا ۴ سال بازداشت موقت می رفتی…معلومه وضع حقوق بشر بحرین خرابه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا