خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک دیپلمات ایرانی: روند نگارش توافق کند است

ظریف و اشتون صبح روز پنج‌شنبه برای جمع‌بندی مذاکرات روز چهارشنبه دیدار می‌کنند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان عصر روز چهارشنبه پس از سه روز مذاکره از آغاز نگارش متن “برنامه اقدام مشترک جامع” خبر داد و گفت: البته این روند کند پیش می‌رود.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که بعضی مواضعی که توسط گروه 1+5 گرفته می‌شود کاملا غیرقابل قبول است و امیداوریم آن‌ها با واقع‌بینی کار را پیش ببرند.
ظریف درباره کند پیش رفتن نگارش متن توافق جامع گفت که از روز چهارشنبه مرحله نگارش با مقداری کندی شروع شده است، البته این به معنای آن نیست که روی مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم بلکه هنوز اختلافات بسیار اساسی وجود دارد.
وزیر خارجه اظهار کرد که ما نگارش متن را از برخی نکاتی که بیش‌تر مورد توافق است شروع کردیم.
مذاکرات ایران و 1+5 در پنجمین دور خود در نهایت به آغاز نگارش متن توافق جامع انجامید هر چند که وزیر خارجه ایران روند نگارش را کند توصیف کرد.
یک دیپلمات ایرانی درباره شروع نگارش متن توافق تاکید کرد ” چارچوب توافق بسیار مهم است که هنوز به طور دقیق و قطعی به دست نیامده است.”
هنوز هیچ اظهارنظری از سوی مقامات کشورهای 1+5 درباره آغاز نگارش متن توافق جامع منتشر نشده است.
مذاکرات ایران و 1+5 از روز دوشنبه 26 خرداد تا جمعه 30 خرداد ادامه دارد.
یک دیپلمات دیگر ایرانی نیز درباره کند پیش رفتن روند نگارش به ایسنا گفت که با توجه به زمان پیش رو،‌ روند کند است.
او ادامه داد: ما در همه موضوعات جلو رفته‌ایم؛ در برخی موارد خیلی و در برخی قسمت‌های مهم هنوز خیلی پیشرفت نداشته‌ایم و اختلافات وجود دارد.
بر اساس اطلاع خبرنگار ایسنا،‌ دیدار ظریف و اشتون صبح روز پنج‌شنبه ساعت 9 صبح به وقت وین انجام می‌شود و بعد از آن گفت‌وگوها در دو روز آینده در چارچوب و فرمت‌های مختلف دیدار‌ها و گفت‌وگوهای دو و چندچانبه از جمله دیدار ظریف و اشتون و نیز رایزنی معاونان دو طرف ادامه می‌یابد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا