خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از وضعیت زلزله خوی و چند پیشنهاد یک عضو اتاق بازرگانی

علی (شهروز) شریعتی در توییتر نوشت: مشاهدات میدانی از مناطق #زلزله_خوی در مقایسه با تجربه حضور در #زلزله_کرمانشاه به همراه برادرم @Firoozi بسیار متفاوت هست .هرچند زلزله خوی در مقایسه آمار تلفات و خرابی و دسترسی‌ در وضعیت قابل قبول تری بود اما سیر نزولی #مدیریت_بحران بسیار نا امید کننده است .

مرکز فرماندهی :متاسفانه نبود مرکز واحد فرماندهی و مداخله اکثر ارگان ها و‌سازمان ها این بازی فکری را به جنگ نامنظم چریکی تبدیل نمودند این عارضه باعث دو مشکل جدی شده است #عدمتوزیععادلانه دوم‌ عدم ارایه نیازهای واقعی منطقه !
متاسفانه یکی از واقعیت های امروز جامعه از بین رفتن اعتماد عمومی به عزیزان زحمتکش #هلال_احمر (بحث این دولت نیست و سالهاست این اعتماد روند نزولی دارد )
راهکاریک:شناسایی خیریه ها مجاز NGO حوزه بحران و بلایای طبیعی وارزیابی و رتبه بندی توانایی های آنها و صدور مجوز حضور در مناطق بحرانی و لزوم ارجاع خیریه ها کوچک تر با این سرشاخه ها.

راهکار۲:اعلان عمومی شماره حساب خیریه های مجاز سطح یک دررسانه کشور برخورد فوری و قاطع با کلیه افرادی حساب شخصی میدهند،سلبریتی ها و‌..میتوانند سفیر موسسات مجاز اعلام‌شوند.
و‌موسسات هم در شاخه های اصلی درمان ،غذایی ،مدارس ،کودکان فعالیت نمایند .

حضور نیروهای داوطلب غیر اموزش دیده در خوی و گردش خیریه های غیر بومی و عدم تقسیم بندی صحیح عمدتا باعث به اصلاح (تک زدن )و انجام کارهای غیر کافی و زحمت مجدد سایرین و نارضایتی مردم دررنج‌زلزله شده بود.

متاسفانه عدم اعلان صحیح نیازها و توزیع نا مناسب باعث‌اتلاف منابع و کمتر پرداختن به برخی نیازها شده است .
راهکار:زون بندی و‌معین کردن خیریه های سطح یک به عنوان شهردار زون ارتباط سریع با مرکز ،در تامین و تخصیص اقلام از ستاد مرکزی و رهایی مردم از بلاتکلیفی که بالاخره مسول کیست!

هرچند با توجه به همت همه هموطنان و تلاش حاضرین در صحنه و‌حجم اقلام اهدایی خصوصا دو‌ حامی اصلی تبریز و ارومیه بنظر شرایط خوی رو به پایداری است اما جا دارد مسولان #هلال_احمر خصوصا سازمان داوطلبان از تجارب گذشته خود و خیریه های سطح یک استفاده کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا