خرید تور تابستان ایران بوم گردی

30 نفر در لیست نهایی بدهکاران بانک سرمایه

محمود صادقی در گفت و گو با انصاف نیوز مطرح کرد

«محمود صادقی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون گزارش لیست بدهکاران بانک سرمایه را تکمیل کرده است، تعداد بدهکاران 30 نفر است و اسامی آن‌ها به صورت اختصاری مطرح شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: به احتمال زیاد گزارش لیست بدهکاران بعد از تصویب لایحه‌ی بودجه در صحن مجلس قرائت خواهد شد. من در گزارش قبلی 20 بدهکار را معرفی کردم ولی در این گزارش 30 بدهکار وجود دارد.

آقای صادقی در آذرماه امسال بعد از اولتیماتوم 48 ساعته، لیست 20 نفره‌ای از بدهکاران به بانک سرمایه را در توییترش منتشر کرد که مجموع این بدهی‌ها حدود 6 هزار میلیارد تومان بود. او در توضیح این لیست در توییترش نوشت: «با توجه به تخلف مسوولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود».

طرح اصلاح ماده‌ی 48 قانون آیین دادرسی کیفری

محمود صادقیمحمود صادقی همچنین درباره‌ی طرح اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری گفت: ما معتقدیم که باید ماده‌ی 48 قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح شود. طرح اصلاح این قانون بعد از تصویب لایحه‌ی بودجه به مجلس ارائه می‌شود.

محمود صادقی در‌باره‌ی جزئیات این طرح گفت: ماده‌های دیگری هم برای اصلاح این قانون در این طرح وجود دارد اما به طور خاص ماده‌ی 48 قانون آیین دادرسی کیفری مدنظرمان هست.

تبصره‌ی ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری می‌گوید: «در جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی و همچنین جرائم سازمان‌یافته که مجازات آنها مشمول ماده(۳۰۲) این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه‌قضائیه باشد، انتخاب می‌نمایند. اسامی وکلای مزبور توسط رئیس قوه‌قضائیه اعلام می‌گردد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام چرا بقیه نمایندگان لیست امید دراین زمینه ها فعال نیستند.اعلام اسامی بدهکاران کلان بانکهای دیگرهیچ منع قانونی ندارد.چون متضمن اتهامی به انها نیست فقط افراد را درفشارقرار میدهد که بدهی خودرا بدهند وازموارد مشابه هم جلوگیری میکند.
    شاید نمایندگان احنمال ردصلاحیت دردور اینده را دلیل بیاورند اما یک دوره حضوردرمجلس که اثرمثبت داشته باشه بهترازچند دوره نمایندگی بی خاصیت یا کم خاصیته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا