خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جریانی که اعتراضات را جرقه زد حالا به سراغ زنان آمدند»

/ ادعای فاطمه راکعی درباره ی «زنان خیابان انقلاب» /

«فاطمه راکعی» دبیرکل حزب اصلاح طلب «جمعیت زنان مسلمان نواندیش» درباره‎‌ی حرکات اعتراضی چند زن نسبت به حجاب در خیابان‌های تهران که در شبکه‌های اجتماعی به «زنان خیابان انقلاب» معروف شده است، با بیان این که «این برخوردها در شأن زنان فرهیخته‌ی ما که عموماً برای آزادی‌های مدنی و حقوق انسانی و اجتماعی تلاش می‌کنند،  نیست»، گفت: بنظر می‌رسد که این‌ها کارهای سازمان‌یافته‌ی مشکوکی باشد که اعتراضات اخیر را جرقه زد و این بار به سراغ زنان آمده، می‌خواهند با این ترفند دوباره آن‌ها را درون خانه‌ها کنند.

دانشجویان به جریانی که برای انحراف از تلاش‌های مدنی و اصولی تلاش می‌کند، کمک نکنند

فاطمه راکعیفاطمه راکعی، مشاور شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، با تأکید بر این که «زنان برای آزادی‌های واقعی و انسانی و ارتقای جایگاه اجتماعی‌شان تلاش می‌کنند و می‌دانند این حرکات نفعی ندارد»، خطاب به دختران جوان گفت: در چنین شرایطی دانشجوها، دختران جوان بویژه دختران دبیرستانی ما حواسشان باشد که خدایی ناکرده به این جریانی که بنظر می‌آید سازمان یافته است و برای انحراف فکر جوانان از تلاش‌های مدنی و اصولی تلاش می‌کند، کمک نکنند.

برخی مسایل بسیار جدی حوزه‌ی زنان را در «شکلِ ظاهر» و بود و نبود «حجاب» خلاصه می‌کنند

او ادامه داد: من متأسف‌ می‌شوم وقتی می‌بینم همان‌طور که بسیاری از آقایان، خانم‌ها را در سطحی‌ترین شکل وجودی‌شان یعنی شکل و قیافه و فیزیک بدنشان می‌بینند؛ متاسفانه برخی خانم‌ها خودشان هم مسایل بزرگ و بسیار جدی حوزه‌ی زنان را در «شکلِ ظاهر» و بود و نبود «حجاب» خلاصه می‌کنند.

بعضی از شایسته‌ترین زنان کشور هنوز در حبس و حصر بسر می‌برند

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این که «کسانی دهه‌هاست در زمینه‌ی جایگاه واقعی و حقوق شهروندی ‌که زنان باید به آن دست یابند چه به لحاظ تقنینی و قانونگذاری و چه به لحاظ حقوق اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فعالیت می‌کنند»، تصریح کرد: اکنون در موقعیتی از تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور بسر می‌بریم که بعضی از شایسته‌ترین زنان کشور هنوز در حبس و حصر بسر می‌برند و حق آزادی بیان و اندیشه از آنها گرفته شده است و دیگرانی برای حقوق انسانی و اجتماعی همچنان در تلاش هستند و بنابراین نباید با این رفتارها، حربه‌ به دست کسانی داد که بدنبال به انحراف کشاندن این حرکت جدی چندین دهه‌ای هستند.

نباید اجازه بدهیم جریان‌های مشکوکی مسایل زنان را در سطحی‌ترین شکل آن خلاصه و بولد کنند

راکعی افزود: زنان آگاه ما می‌دانند که هم در ایران و هم در منطقه در شرایط سخت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستیم و نباید اجازه بدهیم که جریان‌های مشکوکی به این شکل بخواهند مسایل زنان در سطحی‌ترین شکل آن خلاصه و بولد کنند و تلاش هایی که در جهت ارتقای جایگاه و موقعیت اجتماعی و مدیریت زنان و راه یافتن آنها به جایگاه‌های تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و مدیریت کلان کشور که مسأله‌ی اصلی زنان ایران است را کمرنگ و بی‌اثر کنند.

زنان و دختران فرهیخته‌، موضوع را جدی نگیرند

این استاد دانشگاه درباره‌ی شنیده‌ها مبنی بر بازداشت برخی از این افراد نیز گفت: من فکر می‌کنم این کار، جرم سیاسی یا اجتماعی یا جرمی نیست که بخواهند آنها را بازداشت کنند و اگر جامعه بی‌اعتنایی کند و زنان و دختران فرهیخته‌، موضوع را جدی نگیرند و کسانی تصور نکنند احیانا کار بزرگی در حال وقوع است، خودبه‌خود چنین تحرکاتی خنثی می‌شود.


ماجرای «دختر خیابان انقلاب» کشدار شد

یک روز پس از انتشار خبر آزادی زنی موسوم به «دختر خیابان انقلاب» که به خاطر برداشتن روسری بازداشت شده بود، عکس‌هایی از چند نفر مشابه رفتار او منتشر شده است.

به گزارش انصاف نیوز، از صبح دوشنبه چند عکس از کسانی منتشر شده که ادعا شده در پیاده‌رو روسری در دست گرفته‌اند؛ عکس‌هایی که حتی در برخی رسانه‌های خارج از کشور بازتابی پیدا کرده است اما صحت و سقم آنها و زمان گرفته شدن عکس‌ها به صورت قطعی قابل تایید نیست.

واکنش رییس فراکسیون زنان به معترضان حجاب: «فضا غبارآلود است!»

یادداشت «کبری خزعلی» بر «پدیده‌ی نخ‌نمای خیابان انقلاب»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. اگر کسی مخالف شما بود نباید حرف بزنه ؟؟؟ به نازم این روحیه دموکراتیک رو! من خودم مخالف اجبار نیستم اما ظاهرا” به جای بوی دموکراسی بوی رضا خان پهلوی به مشام می رسه !!

      6
      1
      1. ببخشید اشتباه شد. می خواستم بنویسم ” من خودم مخالف اجبار هستم .” متن ویراسته : اگر کسی مخالف شما بود نباید حرف بزنه ؟؟؟ به نازم این روحیه دموکراتیک رو! من خودم مخالف اجبار هستم اما ظاهرا” به جای بوی دموکراسی بوی رضا خان پهلوی به مشام می رسه !!

    2. پس از ۴ سال که همه رو بازی کردند معلوم شد که گرد و غبار از شمال عراق بود و از گور مردگان سیاسی صد ساله.
      فقط قرار بود برای عقب زدن ج.ا.ا در بحران انرژی و پسا کرونا همه درمانده‌ها قربانی بشوند …..

  1. سرکار خانم راکعی! دم تکان دادن های اصلاح طلبان در برابر اصحاب قدرت برای آن ها آبرویی باقی نگذاشته است. شما هم هر چه دلتان می خواهد بگویید؛ از این که هستید بی آبروتر نمی شوید.

    32
    7
  2. بنده وقتی با چنین موضع گیری ها و اظهار نظرهایی از سوی اصلاح طلبان مواجه می شوم گاهی یکه خورده و شگفت زده می شوم و از خویشتن می پرسم که ایا نسبت به بازخورد این گونه اظهارات از سوی متن جامعه اندیشیده اند؟؟؟ صحبت از شان و منزلت و فرهیختگی نیست بلکه مطالبه ای است باز مانده از ابتدای انقلاب که بزرگان انقلاب بر اختیاری بودن حجاب و اجباری نبودنش تاکید می کردند امری که اسناد تاریخی مرتبط با ان موجود است و به لطف شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد و تاریخ را ورق می زند. ایا ان روزها هم افرادی چون راکعی این گونه تقابلی بین منزلت و شان اجتماعی با حق انتخاب پوشش افراد می یافتند؟؟ ظاهرا بزرگان انقلاب در ان روزها برخلاف ایشان، رویکردی دیگر را اظهار می کردند، بحث بر سر شان و منزلت نیست بحث مطالبه است اگر نگویم که بحث وعده و خلف وعده است.

    1
    1
  3. دانشجویان به جریانی که برای انحراف از تلاش‌های مدنی و اصولی تلاش می‌کند، کمک نکنند}خانم ممکنه بفرمائید این تلاشهای مدنی که سرکار علیه وسایر اصلاح طلبان بدلی سالها ما راسرگرم کرده اند چیه وچه منفعتی برای کشور عزیز ما داشته است ؟ نکنه رای دادن پنهانی انهم تو دماوند از تلاشهای امثال شماست یا وادادن در کنترل انتخابات84 که با هزینه نجومی شهرداری معجزه هزاره سوم را برماتحمیل کرد .ویا………………………………………………………………

  4. فرض کنیم تحلیل خانم راکعی نادرست باشد مخالفین می توانند با استدلال نشان دهند که دلایل ایشان قابل قبول نیست و به نفع دیدگاه خود استدلال کنند توهین کردن ربط دادن به قدرت بدوبیراه گفتن (و نه انتقاد کردن) و ریچار بار ایشان کردن نشان دهنده شخصیت کامنت نویس یا کامنت نویسها است . و شاید این دیدگاه را تقویت کند که آموختن ادب برخورد مهمتر از برخی دیگر از مطالبات است

    7
    7
  5. دیدگاه خانم راکعی روشن است اومی گوید ما با مطالبه آزادی در حجاب به صورت انتزاعی مواجه نیستیم این یک مطالبه خاص در بافتار سیاسی خاص است خانم راکعی با این بافتار یا زمینه سیاسی مشکل دارد شاید در مورد این مطالبه در فضا های سیاسی دیگر قضاوت دیگری داشته باشیم

    6
    1
  6. عده ای به اجباری بودن حجاب اعتراض دارن.خوبست اصلاح طلبان نظرشفاف خود دراین مورد رابگویند وحاشیه نروند.

  7. خانم راکعی که معاون شهردار هستید و کلا می گویید طرح مسئله حجاب انرژی از فعالین می گیرد که می توانند صرف مسئله مثلا حق الارث بکنند،صحیح؟از بهترین زنان یاد میکنید که در ” حصر” هستند، صحیح؟ عصر عصر اینتر نت است آشکار شده سخنان بهترین زنان در حصر را یک معلم یک پرستار یک روزنامه نگار ساده مدتها پیش می گفت و اتفاقا همین بهترین زنان ساز دیگری کوک می کردند ، افتاده را نواختن رسم عدل نیست اما شما و آنها را الان مصدر جریان زنان فعال بدانیم بسی ناعدالتی است.کلمه اجبار را برای خود معنی کنید و ژست امنیتی به خود نگیرید. دستگاههای اصلی امنیتی احتمالا مدتها پیش عمیقا دانسته اند که چقدر از عرف جامعه خواسته آقایان فاصله دارد اینست که سیاستپیشگان ما که اتفاقا همگی سابقه امنیتی دارند در تبلیغات انتخاباتی در زمینه حجاب ساز عرفی میزنند…

  8. کاش خانم راکعی این کامنت ها رو حداقل بخونند یا نظرات دیگر مردم در جاهای مختلف را ! خانم راکعی باور کنید برای بسیاری از مردم آزادی های اجتماعی مهمتر از آزادی های سیاسی است حال به درست یا غلط ! خانم راکعی سال 1400 را هم همچون سال 84 می کنید این بار دیگر جامعه تحمل نخواهد کرد. چرا ما اصلاح طلبان از جامعه عقب می مانیم چرا؟

  9. نه اینکه حاکمیت هم اسلام را در حفظ حجاب خلاصه کرده است ، در سالهای اول روی شرب خمر هم زوم کرده بودند ولی بعدا که بیشتر اشنا شدند ول کردند !

  10. جریان مشکوک خود شمایید نه مردم ستمدیده ایران. خجالت بکشید…
    تا کی اتهام و دروغ و فرافکنی…
    خدایا ما رو از شر چاپلوسان خلاص کن.

  11. آن طور که مردم و به خصوص حامیان اصلاحات در سال 92 به میدان آمده و امیدوشادی را به جامعه پمپاژ کردند الآن دلخور و ناراحت شده اند.زیرا به کمترین انتظارشان عمل نشد و دیدند که نه دولت و نه مجلس هیچ کدام جرأت دفاع از حقوق قانونی و خدادادی آنها را برآورده نکردند….می خواستم بگویم با همین وضعیت،در انتخابات آتی نه تنها رأی دهنده ای نخواهیم دید بلکه انتخابات و برگزاری آن هم از طرف مردم طرد می شود.حالا دولت ومجلس وقت دارند که درخواست های قانونی مردم را بشنوند و عمل کنند که بعید می دانم.

  12. به نظرمن همانطورکه سالهای قبل با برخورد غلط باعث شدند 70 درصد مردم بروند و ماهواره بخرند،الآن هم با برخوردهای زوری و غلط باعث خواهند شد که فردا روزی بسیاری از معتقدان به پوشش مناسب خود هم بی تفاوت شده و در مقابل کسانی که برخوردشان غلط است از این پوشش هم صرفنظر کنند.چطور می شود کسانی سرتاپا دارای مشکل،جلوی خانواده مردم را گرفته و با حیثیت آنان بازی کنند؟می شود رفتار رضاخانی.یعنی در نیم قرن گذشته کسانی در ادب و انسانیت به جای اینکه پیشرفت کنند پسرفت شده اند؟مردم ایران چیزی را به زور هرگز قبول نمی کند اگرچه ظاهرن بپذیرند اما مهم قلب و دل انسان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا