خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی سرگشاده‌ی کروبی به رهبری

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی کروبی»، امروز صبح در نامه‌ای سرگشاده به رهبری، ضمن انتقاد به برخی سیاست‌ها و روند موجود، خواهان مناظره‌ای آزاد شد تا درباره‌ی انتخابات 88 سخن بگوید.

به گزارش انصاف نیوز، مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده به رهبری که در «سحام نیوز» سایت منتصب به خانواده‌ی کروبی، منتشر شد، ضمن اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه «کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند.» اصل پاسخگویی را اصلی عام‌الشمول دانست که استثنا بردار نیست.

وی همچنین با ایراد اتهامات و ادعاهایی به «شورای نگهبان»، «سپاه پاسداران و بسیج» و همچنین برخی نزدیکان مقامات عالی کشور، به برخورد دوگانه با احمدی نژاد انتقاد کرد.

او همچنین با یادآوری انتخابات 84 و انتقاداتش به نحوه‌ی برگزاری انتخابات، این ادعا را مطرح کرد که در سا‌یه‌ی انحصارطلبی افراد پرنفوذ جریان اصلاحات و ضعف وزارت کشور و انفعال دولت اصلاحات در صیانت از آرا مردم، برخی نهادهای نظامی با همراهی بعضی نزدیکان مقامات عالی در انتخابات به نفع یکی از نامزدها عمل کردند.

کروبی در بخش‌های دیگری از این نامه با دوگانه دانستن اظهارنظرها پس از انتخابات‌های 84 و 88 با 92 مدعی شد در سال‌های 84 و 88 واکنش درخوری به آن‌چه وی «مهندسی انتخابات» می‌خواند نشان داده نشد و در مقابل یادآوری کرد که در انتخابات 92 مقامات از برخورد جدی مسوولان با تخلف در انتخابات سخن گفته‌اند.

در بخش دیگری از این نامه کروبی با اشاره به «بی‌مهری‌ها» به آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی»، آیت الله سید «حسن خمینی» و آیت الله «جواد حجتی‌کرمانی»، عضو سابق خبرگان رهبری،ابراز عقیده کرد که «به‌راستی برخی چه رویاهایی برای خبرگان در سر دارند که برای تحقق آن رویاها همه باید در این مسیر ذبح شوند؟»

او همچنین با انتقاد از وضعیت حوزه‌ها و دخالت نهادهای قدرت و نهادهای امنیتی در آن، استقلال حوزه‌های علمیه را «مخدوش» شده دانست و نوشت: «حوزه‌ها بر خلاف نظر امام  به پول حاکمیت آلوده شده‌اند و در کنار آنان مراکزی با نام‌های مقدس از بودجه عمومی کشور رقم‌های نجومی دریافت می‌کنند.»

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات اخیر به ثروت بدون نظارت برخی نهادهای انقلابی انتقاد کرد و نوشت: «اعتراض‌های اخیر مردم در شهرهای مختلف کشور علیه ظلم و فساد و تبعیض زنگ خطری است که هرچه زودتر باید آن را دریابید و دغدغه‌های معیشتی مردم را مورد توجه قرار دهید.»

و با بیان اینکه بهتر است هرچه سریعتر زندانیان حوادث اخیر آزاد شوند نوشت: «به جای تکرار اتهام ارتباط با دشمن و برخوردهای قهرآمیز و سخت‌گیرانه سخن آنان را با جان و دل گوش دهید.»

کروبی در آخر با عنوان کردن این پیشنهاد که «زمینه‌ی اصلاحی فراهم شود که تمامی ارکان کشور در مقابل مردم و نهادهای قانونی به طور عملی پاسخگو باشند»، به مسایل مطرح شده پس از انتخابات 88 از سوی رسانه‌های رسمی، در مورد انتخابات، «میرحسین موسوی» و خود، انتقاد کرد و خواست تا پس از سال‌ها «یکبار مناظره‌ی آزاد فراهم شود تا به همراه مشاورانش درباره‌ی انتخابات ۸۸ صحبت کند.»

علی مطهری: نامه کروبی دلسوزانه است

آقای کروبی! شما نخواستید واقعیات را ببینید

چند واکنش به نامه‌ی کروبی به رهبری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشان همچنین از کسانی که 3 دهه قدرت مطق را در اختیار داشته اند و همه را مامور به پیشبرد منویات و سیاستهای راهبردی خود کرده اند خواست مسئولیت وضعیت امروز کشور را قبول کنند و مانند اپوزوسیون رفتار نکنند.

    44
    6
  2. سلام ،
    من که به هر حال به اصل نامه – بدون جنین گفت و چنان گفت، دسترسی پیدا کردم و آنرا خواندم – چون نمی توانستم بسنده به این مختصر گزینی های شما بکنم !

    25
    1
    1. کاش من هم میتونستم اصل نامه ی آقای کروبی و پیدا کنم و بخوانم …از کجا گیرآوردین؟ منم راهنمایی بفرمایید.سپاس

  3. چند نکته:
    1- اول استواری جناب کروبی را باید ستود.
    2- وضعیت کشور طوری است که در دولت اول روحانی از میان اصلاح طلبان یاران کروبی (اعتمادملی) و هاشمی (کارگزاران) بازی داده شدند. در دولت دوم روحانی بدنبال سفت کردن پای جریانهای بی هویت مثل اعتدال و توسعه است حلقه کروبی را به درجه 2 رسانید لاجرم کاگزاران که باید باشد. حالا آیت الله کروبی بفرمایند یارانش بازی داده شدند یا نه؟
    3- حلقه ضعیف وناکارامد در ترکیب مدیریت و برنامه ریزی روحانی به همراه برخی اعضای در حال معامله جنابعالی از یک طرف و شمشیر قداره همان مخالفین اصلاحات از سوی دیگر بدنه اجرایی کشور را فلج نموده اند. بماند که دار و دسته مشاییان هم هر از چندگاهی کوک می شوند. همه باعث تزریق ناامیدی به بدنه جامعه شده است این زنان و دخترانی که هر روز روسری علم می کنند بی گمان افرادی هستند که در تنگنای معیشت به اینجا رسیده اند و امیدی برایشاننمانده است.
    4- اقدامات اصلاحی حوزه اقتصاد که قطعا بدستور رهبری است گامهای اساسی است که باید دیده شود. من نگرانم در شرایطی که این اقدامات اصلاحی دارد صورت می گیرد ناتوانی دولت در سطح برنامه سازی مانع از تاثیر یافتن این برنامه ها شود. بی گمان این اقدامات وزنی در حد برجام دارد اگر نگاه عاقلانه و عالمانه بر آنها باشد. ولی وای به حال روزی که بگویند با برجام که اشتغال ایجاد نشد با اصلاحات اقتصادی مورد نظر هم اشتغال ایجاد نشود.

    9
    21
    1. جناب قلندر ، مسائلي را که جناب کروبي عنوان کرده اند، اساسي و اصولي است، شما هنوز درگير اعتدال و کارگزاران و افراد و … هستيد!؟ از اين جزئيات شايد بي مصرف بدرآئيد آنگاه به نامه جنا کروبي بنگريد!

      19
      4
  4. خجالت بکشیدشماهم سالها ریس مجلس بودیدبخداقسم شهدادرصف محشررسواتون میکنندبعنوان سربازکوچک انقلاب ودفاع مقدس نصیحت برادرانه میکنم بفکرعاقبت خودت باش شماظاهرا یارامام راحل بودیدولی بعداز امام مدعی کل انقلاب شدید بدون اعتراف به اشتباهاتتون فقط مدعی انقلاب هستید…باباتاروزی که درراس قدرتیدهمه چیزگل وبلبله ولی وقتی کنارمیروید همه نظام ستمگروظالم میشن؟؟؟؟بکجاچنین شتابان……بخداقسم اسلحه کلاش وژسه هم قدمون بوددفاع ازکشورکردیم الانم گوش بفرمان ولی زمانیم اگرخطری کشورروتهدید کنه گوشت جلوی توپ میشیم ولی طلبکارانقلاب نیستیم وای به روزی که پرده اسرار ادم کنار رود چه شود؟؟؟؟؟؟؟؟

    17
    38
    1. سزورم و هموطن عیزیزم
      این چه نوع بحث و جواب دادن هست ؟یک نفر چنیدین سال در این کشور مسئولیتی داشته خوب یا بد.
      الان تحلیلی از اوضاع کشور ارائه میدهد منطق حکم می کند هر کس انتقادی دارد بنحو احسن و مستدل بیان کند تشر رفتن وهو وهتاکی کار کسانی هست که منطق ندارند
      عزیز برادر این کشور مال همه ایرانیان هست بیشتر آحاد مردم تلاش و زحمت کشیده اند که کشور به اینجا رسیده و الان هم می طلبد همه دست به دست دهیم تا این بار را به سر منزل مقصود برسانیم

  5. من‌ فقط بخاطر امرار معاش و وضعیت معشیتی خودم ناراضی هستم.من واقعا خسته شدم مسئولین باید یه فکری برای جیب خالی مردم کنند واقعا زندگی سخت شده من از همه چیز کشورم راضی هستم فقط یه شغل میخوام که امنیت داشته باشه تا بتونم نیاز زندگیمو برطرف کنم متاسفانه نه امنیت شغلی داریم نه حقوق درست حسابی خسته ام بخدا با این همه بدهکاری که دارم

  6. عاقبت کسی که از هوای نفس تبعیت کنه همینه دیگه آقای کروبی و….تاخودشان بر کرسی بودند مشکلی نبود وقتی که مردم کنارشون گذاشتند حالا جلز و ولز میکنند .به امید روز حساب و کتاب!!!

    10
    18
  7. تا اون موقعی که سرشون توی … دهنشون بسته است، موقعی که سرشون با رای مردم بیرون میاد، شروع به جفتک انداختن میکنن و میکنین

    6
    14
  8. من کاری به وضعیت حکومت ندارم که در خیلی بخش ها قابل دفاعس و در برخی بخشام طبیعتا ضعف داره و مردمم خق دارن اعتراض کنن و باید اصلاح بشه. ولی در مورد حصر این اقایان به نظر من تصمیم درستیه . ایشون میگه تقلب شده 88 خوب دلیلتون چیه؟ میگه چون دور قبلی من رایم بیشتر بود الان چرا کم شده(!!!) الله اکبر مرگ بر رژیم فاسد که چنین تقلب اشکاری کرده!!! در مورد اقای موسویم که دیگه این رژیم ظالم جنایت مرتکب شده چرا؟ چون آقای موسوی داماد لرستان و پسر اذربایجان (خدای بزرگ چه دلایل روشنی!!) . کسی که با این دلایل ابکی هزاران نفرو میکشونه تو خیابون و همه رو به جون هم میندازه اگه نتونه دلایلشو اثبات کنه باید محاکمه بشه نه اینکه تو یه خونه ی ویلایی با تمام امکانات بشینه و این جفنگیاتو تحویل من مردم بده و بگه از من حمایت کن. با عرض معذرت […]خودتی

    1
    7
  9. جناب کروبی با وجود سن و سالشون هنوز در حد بچه دغلبازهای دوران کودکی رفتار میکنن. تا وقتی توی بازی پیشتازن، مدام واسه بقیه شاخ و شونه میکشن اما به محض اینکه در موضع ضعف قرار میگیرن، کل بازی رو به هم میزنن و میگن من اصلا قبول ندارم. نمیشه که بازی تا وقتی درست باشه که شما پیروز میدون باشین و در صورت شکست، بجای عملکرد خودتون، اصل بازی رو زیر سوال ببرین. آقای کروبی! کاش کمی هم شهامت داشته باشین برای عهده داری اعمال خودتون نه فقط زیر سوال بردن دیگرون.

    3
    17
  10. جناب آقایی کروبی باسلام واحترام من از نزدیک زندگی تو را دیدم وزندگی رهبری را همچنین (از زبان اون افراد دوروپرت)بماند به قیامت اما تو.. این حرفها مال تو نیست اگر تو بلد بودی حرف بزنی زمان مناظره ها جواب احمدی نژاد را میدادی ،اما این نظام وانقلاب ومرم به شما خیلی خدمت کردن، تو نقش اپوزیسیون را برای یه عده افراد معلوم الحال بازی میکنی نه رهبری امیدوارم بیش از این خودتو ابزار دیگران نکنی ما هر چی باشه سینه چاک سخنان امام ورهبری می باشیم اونایی که شما را دعوت کردن واسه انتخابات والله هدفی جز تخریب شما نداشتن واینم حرفهای امروزت . شما با این کارها خیلی وقته فاتحه خودتون رو خوندیت خدا کند به پاس کارهای خوبی که کردین خدا از سر تقصیرات شما بگذرد . خدا کند بگذارند حرفهای صادقانه اینجناب به سمع ونظر شما برسد ان شاالله

    1
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا