خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رییس فراکسیون زنان به معترضان حجاب: «فضا غبارآلود است!»

رییس فراکسیون زنان مجلس درباره‎‌ی حرکات اعتراضی چند زن نسبت به حجاب در تهران و اصفهان که دیروز در فضای مجازی منتشر شد، گفت: با توجه به این که اطلاعات درستی در دست نیست، نمي‌توان در حال حاضر اظهارنظر کارشناسی کرد.

پروانه-سلحشوری

«پروانه سلحشوری» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز با بیان این که «بارها نقطه نظرات خود را در رابطه با مقوله‌ی حجاب عنوان کرده‌ام»، تصریح کرد: این اعتراضات به شکل کنونی خیلی آرام مطرح شده و بازخوردها در اين رابطه متفاوت بوده است.

او درباره‌ی این که «برخی تحليلگران عنوان می‌کنند که اعتراض به حجاب اجباری، سازمان یافته بوده و از سوی کسانی که جرقه‌ی اعتراضات اخیر را زدند، هدایت می‌شود»، پاسخ داد: در حال حاضر فضای غبارآلودی وجود دارد و معلوم نیست که این موضوع از کجا آب می‌خورد، اما این تحلیل هم می‌تواند قابل بررسي باشد؛ به این دلیل که واکنش خاصی در پی نداشت.

«جریانی که اعتراضات را جرقه زد حالا به سراغ زنان آمدند»

یادداشت «کبری خزعلی» بر «پدیده‌ی نخ‌نمای خیابان انقلاب»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در گذشته رضاشاه سعی کرد به زور زنان رو وادار به ترک حجاب کنه، اما موفق نشد، چون در آن زمان حجاب جزو هنجارهای جامعه بود. امروز هنجارها در بسیاری از جوانب تغییر کرده. چنانکه در آن دوران با زور نشد این هنجارها رو تغییر داد، امروز هم با زور نمیشه اونها رو نگه داشت. من خودم موافق حجاب هستم و مایلم دختران خانواده رو محجبه ببینم، اما اگر در خانواده ای چنین حساسیتی وجود نداشت من حق ندارم سعی کنم حساسیتهای خانواده خودم رو به اونها تحمیل کنم. ترجیح میدم سبک زندگی اونها رو به رسمیت بشناسم و در کنارشون زندگی کنم.

    24
    3
  2. پذيرش حجاب و ساير قوانين شريعت توسط مردم به اين اميد صورت گرفت كه وضعيت بهتري در جامعه بوجود ايد ، الان كه همه ي ان ارزوها برباد رفته و اختلاس و فساد عيان شده ديگر چرا بايد فقط حجاب تحمل شود ؟

    20
    2
  3. واقعا به ما جوانان و حتی میانسالان ایرانی نیامده بتوانیم عمیق نگاه کنیم و عمیق فکر کنیم. فقط از طرف واکنش به زندگی خصوصی خودمان اول با یک نگاه تمام تصویر ها را تحلیل میکنیم و سپس بگونه ای صحبت میکنیم که در صحبت حق به ما داده شود و به طور ضمنی با مغالطه، جواب نقد به حرفمان را داده باشیم.
    مگر ما از پدر و مادرمان در عمل چیزی جز این آموختیم؟
    اینطور نبوده که همه ما در خانه دکتر چمران و آیت‌الله مطهری و شهید صیاد و … بزرگ شده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا