خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت «کبری خزعلی» بر «پدیده‌ی نخ‌نمای خیابان انقلاب»

«کبری خزعلی»، استاد دانشگاه و عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده در یادداشتی با عنوان «بررسی پدیده‌ی نخ‌نمای خیابان انقلاب» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده، درباره‌ی اعتراضاتی نسبت به حجاب در روزهای اخیر که به «دختران خیابان انقلاب» معروف شده است، نوشت:

«بار دیگر پس از شکست­‌های پی در پی استکبار در منطقه و پیروزی­‌های مکرر خط مقاومت با مدیریت نظام اسلامی (این نقطه‌ی ثبات و امنیت منطقه، بلکه کل جهان)، ایادی استکبار و برنامه­‌ریزان نفوذی آنها با اقدامی کاملاً منتظره دست به اجرای طرحی زدند که سناریوی آن توسط «پیترکوهانلو» در سال 94 در آمریکا ریخته شده و در وال استریت ژورنال چاپ شده بود. این  فرد که مدیر مرکز ایرانی­‌های ساکن آمریکاست (البته جای تأسف و تعجب دارد که مدیر ایرانیان، یک غیرایرانی است) و رییس شبکه‌ی به اصطلاح براندازی اسلام و انقلاب در ایران است، بر اساس روش سلف ناصالح خود – از این بازی­‌ها با فکر خام خود، مقابله با اسلام را دنبال می­‌کنند- این روش از اول انقلاب تکرار شده و گاه سلطنت­‌طلبان و گاه منافقین مزدور برای مقابله و براندازی دست به تهیه‌ی طرح­‌هایی می­‌زدند که از آب گل‌آلود موجود، ماهی مراد بگیرند؛ برای نمونه به مردم پیام می­‌دادند که در نوروز (روز 13 بدر) به خارج از شهر بروند یا در محرم سیاه بپوشند و آن را نشانه‌ی اعتراض به نظام بنامند و با این بازی­‌ها که توسط عروسک­‌های خیمه­‌شب‌­بازی نفوذی­‌شان عِرض خود برده‌­اند و الحمدلله هرگز زحمت برای ما را هم نداشته­‌اند!!!

در طرح مطروحه که در وال استریت ژورنال که در سال 94 چاپ شده، این روزنامه‌ی آمریکایی با پیشنهاد ایجاد ادعای نابرابری زن و مرد در ایران به دولت امریکا برای خلق روش‌­هایی جهت تشویق بی­‌حجابی با عنوان «آزادی یواشکی» از زنان ایرانی می­‌خواهد برای مقابله با حجاب از طریق ارسال عکس‌­های بی­‌حجاب در ملاءعام اعلام حضور کنند.

درست مطابق الگوی سال­ها قبل انگلیس که توسط جاسوسی، برنامه‌ی مستر همفر اجرا شد و آنها ایادی خود را وارد ایران کردند با این هدف که وقتی آن زنان در سر چهارراه‌ها بی‌­حجاب جلوه کنند، دختران مسلمان شیعه هم از آنها تقلید خواهند کرد و به این ترتیب زن و شراب و مواد مخدر وسیله‌ی براندازی اسلام می‌دانستند و امروز «ژانت آفاری» –  استراتژیست انگلیسی – به همین روش برنامه‌ی انقلاب جنسی امید بسته است.

مشابه همین اعمال را «نزار زاکا»ی جاسوس با مأموریت مستقیم از کاخ سفید به عهده داشت و آمده بود تا جنبش زنان را رقم بزند که در حال حاضر با در بسته‌ی زندان روبه‌روست و گذشت آنچه بر او و همدستان نفوذی‌­اش در داخل و خارج گذشت و امروز نیز با فریب برخی دختران و زنان مظلوم که از پشت پرده­‌ها و سازماندهی طراحان آن بی­‌خبرند و می­‌پندارند صرفاً با تمایل و اراد‌ه‌ی خود وارد عرصه‌ی حضور نمایشی و شخصیت جنجالی و جلب توجه شده‌­اند، طرحی دیگر را آغاز کرده‌­اند، در حالی که اگر مادرانه در کنار این عزیزان فریب خورده و بازیچه‌ی سناریوی نخ­‌نمای دشمن بشویم و به نیازها و نظرات آنها توجه کنیم، عقده‌­های نهفته و خشم­‌های فروخورده و لطمات ناشی از کم‌کاری مسوولان رخ می­‌نماید و ریشه‌ی این بروز و ظهور نمایشی در غفلت مسوولان و زخم­هایی است که ایجاد کرده‌­اند تا مرکزی برای حضور مگس‌­سانان ایجاد کنند.

اگر عمیق پای درد دل این جوانان بنشینند، نه مخالف اخلاق و ارزش­‌ها هستند و نه حاضرند از عفاف و وقار دست بردارند و بی­‌عفتی را توهین به خود می­‌دانند و آن را بر نمی­‌تابند و شاید اگر فلسفه‌ی واقعی حجاب و آثار و برکاتش را بدانند، انتخابی متفاوت داشته باشند.

اما در آستانه‌ی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم. جوانان عزیز تجربه­‌ای را که در این مدت ما کسب کردیم را در خاطر ندارند که از روز پیروزی انقلاب اسلامی دشمن در هر برهه چه اقداماتی را برای براندازی انجام داده و چگونه مردم عزیز ما در مقابل نقشه دشمنان سربلند بیرون آمدند؛ یک روزی در همین چهارراه­‌ها دخترانی را به اسم مجاهد گول زده­ بودند و به دست آنها نشریه‌ی مجاهد را می­‌دادند و دم از سرنگونی نظام می­‌زدند؛ کجایند آنها؟!

روزی صدام قصد داشت 48 ساعته تهران را تسخیر کند، الان صدام کجاست؟ از این نمونه­‌ها زیاد وجود دارد، آزادی یواشکی، چهارشنبه سفید و حالا دختران انقلاب ….

اما سخنی با مسوولان که با ایجاد خلاء کم­کاری و ضعف بینش و نگرش و روش­‌های زیکراکی و سلیقه­‌ای و متلون، جامعه را به این شرایط رسانده‌­اند، آیا زمان آن نرسیده که به قانون­گرایی برگردیم و نسبت به قانون اساسی و سایر قوانین عادی مملکت متعهدانه­‌تر رفتار کنیم؟!

براستی چه کسانی موظف به اجرای قانون و حراست از اجرای دقیق قانون اساسی هستند؟

آیا تمامی دولت­‌ها از 26 دستگاهی که بیش از 236 برنامه و طرح برای اجرا در راستای عفاف و حجاب خود پیشنهاد داده‌­اند، سؤال کرده­اند که چه کردید تا نوجوان و جوان ما با اقناع فکری و توانمندی فرهنگی از عزیزترین ارزش­‌های اصیل خود و امنیت بخش به خانواده و حضور اجتماعی زنان دفاع کند؟

چرا به نیازهای فردی خانوادگی و اجتماعی او پاسخ مناسب داده نشده که به شخصیت نمایشی روی آورد؟

چرا بالای 14 میلیون جوان ما باید در انتظار اشتغال و تأمین اقتصادی و حضور فعال اجتماعی (به دور از نیازهای اولیه مانند ازدواج و مسکن) و عدم برخورداری از سرای صفا و صمیمیت خانواده باشند؟

راستی چرا سند مهندسی فرهنگی، قانون حقوق و مسوولیت­‌های زنان و… اینهمه معطل مانده است؟ پاسخگوی اینهمه محرومیت کیست؟

آیا بررسی شده از برنامه اول تا پنجم چه طرح‌­ها و بودجه­‌هایی در جهت رشد فرهنگی و تأمین امنیت، سلامت، شادابی و نشاط جوانان و اقناع فکری آنها تخصیص یافته است؟

آیا سؤال شده که چرا برنامه و بودجه‌ی عفاف و حجاب در برنامه‌ی ششم راه ندارد؟

آیا جامعه از نیاز به کار فرهنگی و علمی در این عرصه بی­‌نیاز است؟

ما سالهاست در دانشگاه در خدمت عزیزان دانشجو هستیم. آنها اطلاعات دقیق و علمی از فلسفه‌ی عفاف و حجاب در اختیار ندارند. علاوه بر آن که دستگاه‌­هایی مانند وزارت ارشاد و صداوسیما که می­‌توانستند با فیلم و سریال و برنامه­‌های هنری و فرهنگی ارزش‌­ها را نهادینه کنند، از قضا بر مشکل افزوده‌­اند و بر این اساس، اجرای دقیق و متقن قانون در تمامی دستگاه‌­ها و برخورد جدی با مسوولان خاطی و غافل و کم‌­توجه از اولین مطالبات مردم است.»

«جریانی که اعتراضات را جرقه زد حالا به سراغ زنان آمدند»

واکنش رییس فراکسیون زنان به معترضان حجاب: «فضا غبارآلود است!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باز هم استراتژی نخ نمای انتساب هرآنچه به مذاقمان خوش نمیاد به استکبار و دشمن و نفوذی و فتنه گر. واقعا خسته نشدید از این کار؟ کی میخواید درک کنید که حق ندارید یک اعتقاد و یک سبک زندگی رو به زور به همه مردم تحمیل کنید؟ حتی خدا هم این کارو نکرد. برای انسان آزادی و حق انتخاب قائل شد. اگر میخواست به زور همه رو به زور به سمتی که میخواست هدایت میکرد. شما از خدا بالاترید که حق انتخاب رو از انسان سلب میکنید؟

    39
  2. خانم خزعلی؛ تهمت و پرونده سازی و کلمات تحقیرآمیز از یادداشت شما میباره… چیزی که نخ نماست شیوه قدیمی شما و امثال شما در «خوار و ذلیل کردن مخالفان رادیکال» از طریق در تقابل قرار دادن آن ها با «کیان ایران و هویت ایرانی» و متهم کردن به ایران ستیزی است…
    بی پرده بگویم، آن چیزی که سالهاست از آن خسته ایم نه برخی محدودیت ها که این ادبیات و اقدامات شماهاست… انقلاب ایران دارد چهل ساله میشود. بس کنید!

    36
  3. سر کار خانم با ترم ” دو قطبی” آشنا هستند؟ نوشته خود را یکبار دیگر مطالعه کنید لطفا. شاید هم شغل های چندگانه مسبب است. احتمالا نظریه پرداز بولتن های وزارتی نبودید؟نیستید؟

    26
  4. اشکال مشترکی در این یادداشت و کامنتها به چشم می خورد . ارجاع دادن هر مسئله و موضوع داخلی به نیروی خارجی نخ نما و به تعبیر بهتر نادرست است اما چشم بستن بر امر خارجی و امکان دخالت آن در امورداخلی و مخلوط شدن مطالبات انسانی با رقابتهای سیاسی بین دولتها هم شیوه ای است نخ نما و نادرست! یادم هست آقای مهندس میرحسین موسوی در سخنرانی خود در دانشگاه تهران در سال 77 از نادرستی” توهم پنداری ِ توطئه “سخن گفتند . دوستان می توانند به آن سخنرانی مراجعه کنند . به طور کلی هم تئوری توطئه غلط است و هم ندیده گرفتن توطئه . تو.طئه تنها بخشی از واقعیت است نه همه واقعیت و موقعی مؤثر واقع می شود که برخی اشکالهای درونی مثل عملکرد نادرست ارگانهای سیاسی و فرهنگی مسئول در داخل کشور وجود داشته باشد . استاد مطهری هم در دهه چهل در کتاب ده گفتار تصریح کرده است که استعمار انحطاط را در ما ایجاد نکرد ما خود منحط شده بودیم و آنگاه استعمار آنرا تداوم بخشید و تحکیم کرد (نقل به مضمون)

    7
    1
    1. جناب دمکراسی کسی چشم نبسته ، امر بدیهی است ،در سطح دبیرستان است.معمولا به گوینده این حرفها می گویند چشم بسته غیب گفتیها! مثل اینه که وسط راز بقای جنوبگان بگویی قطب هم خیلی سرده ها و انتظار داشته باشی بقیه کف کنند…

  5. درود خانم خزعلي، به روشني و با قاطعيت تمام اثبات کرديد که فرزند خلف کيهان هستيد! تبريک ميگويم و اميدوارم پاي هم پير شويد.

    30
    1
  6. سرکار خانم خزعلی! به روش استاد خود (مش حسین آقا) یک سری اسم را ردیف کرده اید و البته دقت فرموده اید که اشاره ای به املای لاتین این اسامی نکنید تا نتوان جستجویی کرد و صحت و سقم دروغهای (!!!!) شما را بررسی نمود. بر اساس این اسم ها یکسری تهمت به مردم زده اید و طبق معمول استاد خود از قاضی راضی برگشته اید. سرکار خانم خزعلی! یک نگاهی به تاریخ اول انقلاب بیندازید و یک نگاهی هم به جامعه امروز تا در ذهن بیمارتان روشن شود که مردم ایران با صدام قابل مقایسه نیستند و نهایت بی شرفی است اگر کسی عده ای از مردم ایران را به صرف این که با او مخالفند به صدام تشبیه کند. همین نگاه به شما اثبات خواهد کرد که مردم ایران بر اساس سنت تاریخ خود بسیاری از خواسته های خود را به حکومت تحمیل کرده اند و از این به بعد هم خواهند کرد. به عنوان یک پدر پیر نصیحتی می کنم: ننویسید؛ ننویسید؛ ننویسید.

    13
  7. کسانی که بارانت خانواده به نان ونوا رسیدند ایکاش از برادر مطرب ممد حسین چارتا کلمه حرف حساب یاد میگرفتند وبرای یکبارهم که شده تکلیف ما رو روشن میکردند که بالاخره این امریکای جنایتکار میتونه غلطی بکنه یانه

    11
  8. سرکار خانم
    ما نسخه شما را در خصوص خواهران کشورمان را پذیرا نیستیم چرا شما این همه علاقه مند هستید همه امور را به استکبار وصل کنیذ یعنی فکر می کنید که ملت بزرگ ایران فاقد عقل وشعور هستند و دنباله رو غرب؟زهی خیال باطل

    12
  9. بهتر نیست با اشرافی سرکارخانم به احوال جاسوسان غرب دارند رسما به وزارت اطلاعات بپیوندند !

  10. سلام وقتی یاداشت های مخاطبین را خواندم متاسف شدم کسی که خودش رابه خواب زده باشدامکان بیدارکردن وجود ندارد ترامپ اعتراف دارد ۷ تریلیون دلار خرج کردند ومی خواهند ازروشهای دیگربرای براندازی استفاده کنند آنوقت دوستان تهمت توهم دخالت خارجی می زنند انصاف هم چیزخوبی است اگر وجدانی باشد حق پایداراست اگرچه به مذاق دنیاپرستان خوش نیاید

    12
    1. زهر عزیز، استفاده از مسائل داخلی کشورهای دیگر در راستای منافع ملی ، روال عادی سیاست خرجی دولتهاست در زمینه کشور های رقیب این امر با دامن زدن تبلیغاتی و بزرگنمایی …پروپاگاتدا همراه است که لاجرم هزینه دارد بعضی کشورها ثروتمند و منافع امنیتی اقتصادی گسترده تری دارند بیشتر خرج می کنند این الفبای سیاست خارجی روابط بین الملل و ….است . اما هیچکدام نافی مسایل داخلی کشورها نیست اشاره مدام به توطئه خارجی ( امر واضح) و نسبت دادن دردهای اجتماعی و سیاسی کشور به دیگران و سرکوب آن عین خود را به خواب زدن است.

    2. بله ترامپ کلی پول خرج کرد تا مردم رو به خیابون بکشونه. وگرنه در این مملکت گل و بلبل مگر مسئله ای برای اعتراض هست؟! اقتصاد عالی، فساد زیر صفر، عدالت، لالیگا، ازادی های فردی و اجتماعی، بی نظیر، آزادی بیان و دموکراسی نمونه… آخه مردم بیان به چی اعتراض کنن؟ جز پول ترامپ و ولیعهد سعودی و برادرزن صدام مگر کسی میتونست این مردم خوشحال و راضی رو بکشه بیرون؟ بله کسی رو که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد، تا قیامت بگیرید تخت بخوابید.

    3. ما شدیم دنیا پرست و شما حق…
      عجباااااا. نکنه شما هم بودجه میلیاردی فرهنگی میخواین بعد از چهل سال دزدی برای آخرت !!!

  11. پس این همه تریبون ها و بودجه یی که فعالین فرهنگی و بنیادهااز دولت گرفته اند چه کارش کرده اند؟!
    خانم خزعلی! همه ی بوق ها دست شما بوده و قلم ها و بلندگوها صدای شما را واتاب داده اند! هر دولتی را موافقش نبودید را با کارشکنی و مهم کردن بحث های فرعی، انرژیش را مصروف کردید و امید مردم را نا امید کردید! کاش کنار می کشیدید و مانند استاد محقق داماد از مردم عذرخواهی کنید!
    این نوع ادبیات و اتهام ها و بیگانگان را بزرگ کردن و خود را خلع سلاح کردن چه کمکی کرده است! این نظریه پرداریها را وانهید و یک اقلیت پررو برای مردم تعیین تکلیف نکنید!

  12. مثل اکثر مسئولین و بزرگان کشور ادبیاتی دارن که حتی جواب دادن بهشون رُ توهین به خودم میدونم. اونجا که طلب حق دختران انقلاب رُ فریبخوردگی میدونن اوج وقاحت ایشون رُ میرسونه

  13. […]. 40 سال بودجه گرفتین و اینم نتیجه کارتون. آمریکا کودومه؟
    دروغ و زور و تهمت و فحاشی و اختلاس میلیاردی تخصص اصلی شماست. اصلا شما میدونید فرهنگ چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا