خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان: توهین فارس خیلی کار خوبی بود

روزنامه ی کیهان که به اهانت صریح و آشکار خبرگزاری فارس به تعدادی از پیامبران الهی و نیز چند ائمه ی شیعه «هیچ» واکنشی نداشت، دوباره به دو نشریه ی توقیف شده ی آسمان و بهار و نشریان تازه منتشر شده ی ایران فردا و زنان امروز پرداخت!

به گزارش انصاف نیوز، خبرگزاری فارس که در جنجال آفرینی علیه دیگران شهره است، خبری حاوی توهین صریح به پیامبران و ائمه (لینک) را منتشر کرده بود که پس از پرداختن شبکه های اجتماعی به آن، بعد از 8 ماه آن را بدون هیچ توضیح و یا عذرخواهی حذف کرد و ساعاتی بعد آن را به کل تغییر داد.
تعدادی از علما و بزرگان قم نسبت به انتشار مطلب اهانت آمیز خبرگزاری فارس نسبت به انبیای الهی و تعدادی از ائمه معترض شده اند.
اما کیهان که به دروغ خود را مدافع اصول نشان می دهد و سال گذشته با کاریکاتور وهن آمیز «زلیخا فشن» میزان اعتقاد خود را نشان داد، حالا برای پوشاندن افتضاح انتشار این مطلب توهین آمیز در خبرگزاری فارس، امروز در مطلبی برای نشریاتی که هنوز منتشر نشده اند به وزارت ارشاد اینچنین توصیح هایی کرده است:
«قانون مطبوعات! طبق اصل 24 قانون اساسی «نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلامی یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آن را قانون معین می‌کند.» طبق ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات حق «نشر مطالب الحادی و مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند، اشاعه فحشا و منکرات، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه، تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت ملی، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن و رهبری و مراجع، افترا به مقامات، نهادها و ارگان‌ها، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطلب علیه اصول قانون اساسی» را ندارند. همچنین براساس تبصره 8 ماده 9 «اعضاء و هواداران گروهک‌های ضدانقلاب و یا گروه‌های غیرقانونی و محکومان دادگاه انقلاب که به جرم اعمال ضدانقلابی یا علیه امنیت داخلی محکومیت یافته‌اند و نیز کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت و یا تبلیغ می‌کنند حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی ندارند.» طبق تبصره 5 ماده 10 نیز «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست هیئت نظارت بر مطبوعات را برعهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیئت مذکور در مجلس و دیگر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.» از سوی دیگر براساس ماده 12 قانون مطبوعات «وزارت ارشاد موظف است تخلف نشریات را رأسا یا به تقاضای حداقل 2 نفر از اعضای هیئت نظارت ظرف مدت یک ماه مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم به طور مستقیم و یا از طریق هیئت نظارت مراتب را جهت پیگرد قانونی به دادگاه صالح تقدیم نماید». در ماده 45 تصریح گردیده «نظارت دقیق بر عملکرد جراید و انجام رسالت مطبوعاتی آنان برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این امر مانع از انجام وظیفه مستقیم هیئت نظارت نخواهد بود.» و… بسیاری از مواد صریح این قانون که وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی وی موظف به رعایت و اجرای آنها هستند و به آن توجهی ندارند».
آیا بر مبنای فهرستی از دلایل که کیهان بر می شمارد، خبرگزاری همسوی فارس به خاطر آن اهانت آشکار و صریح که 100 برابر با این معیارها بدتر از موارد اشاره شده است، حتی نیازمند یک «گلایه» هم نیست؟ آیا این برخورد منصفانه و عادلانه و اخلاقی و قانونی و عرفی و در نهایت اصولگرایانه است؟
به نظر می رسد این فتار تبعیض آمیز، با تعریف کیهانیان، «کاملا اصولگرایانه» است!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا