خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دروغ پراکنی درباره انتخابات نشریات دانشگاهی وزارت علوم

روز چهارشنبه جمعی از رسانه های یک جریان سیاسی، خبری خلاف واقع را به صورتی هماهنگ درباره ی انتخابات نماینده ی مدیران مسوول نشریات دانشگاهی وزارت علوم منتشر کردند. محتوای خبر این بود که در انتخابات اخیر در شهر زنجان، تخلف شده و «بر خلاف مصوبات ابلاغی از سوی وزارت علوم»، «احسان فیض آبادی» یکی از دو عضوی که در انتخابات رأی آورده، عضو کمیته ی ناظر بر نشریات دانشگاه خود نبوده است.

به گزارش انصاف نیوز، این در حالی است که این رسانه ها در متن خبر خود هیچ اشاره ای به این مسأله نکردند که کدام مصوبه ی ابلاغی از سوی وزارت علوم، عضویت در کمیته ی ناظر بر نشریات دانشگاه را برای عضویت در شورای مرکزی ناظر وزارت علوم، شرط گذاشته است.

بررسی تمامی مقررات موجود در این باره این ادعا را رد می کند؛ طبق بند 4 از ماده 2 مصوبه ی ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی و بند 6 از ماده 9 دستورالعمل اجرایی آن و ماده 7 شیوه نامه ی برگزاری انتخابات و بند 2 آیین نامه چهاردهمین انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشجویی در شورای مرکزی ناظر، عضویت در کمیته ی ناظر دانشگاه، از جمله ی شرایط کاندیداتوری در انتخابات شورای مرکزی ناظر نیست.

بنا بر این گزارش، هر دو کاندیدای شکست خورده ی منتسب به جریان اصولگرا که در انتخابات امسال به گفته ی یکی از دانشجویان حاضر، «با تمام قوا» شرکت کرده بودند، در کمیته ی ناظر بر نشریات دانشگاه خود جزء دو عضو اصلی نبودند و اتفاقا موضوع الزامی بودن عضویت در کمیته ی ناظر برای کاندیداتوری در انتخابات شورای مرکزی توسط یکی از اعضاء در یکی از آخرین جلسات شورای مرکزی ناظر از دیگر اعضای شورا سوال شد که او نیز وجود چنین الزامی را در مقررات موجود نفی کرد.

ادعای خلاف واقع دیگر یکی از این رسانه ها، برگزاری مراسم اجرایی این انتخابات توسط تعدادی دختر و پسر با پوشش و برخورد نامناسب است. انصاف نیوز با بازانتشار عکسی از مسوولین اجرایی این انتخابات، قضاوت را به اعضای جامعه ی دانشگاهی و مخاطبین خود واگذار می کند.

354

تصویر بخشی از قوانین کاندیداتوری در انتخابات:

356

357

358

359

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا