خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند شرکت ایرانی در فعالیت‌های اقتصادی از تلگرام بهره می‌برند؟

به گزارش سیتنا روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به تاثیر اپلیکیشن تلگرام بر فعالیت‌های اقتصادی شهروندان ایرانی پرداخته است.

یکی از آخرین آمارهایی که مدیرعامل تلگرام اعلام کرده حکایت از آن دارد که بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر این اپلیکیشن هستند.

وال‌استریت ژورنال در بخشی از گزارش خود از قول مدیرعامل یک شرکت تکنولوژیک که بر خاورمیانه تمرکز دارد نوشته که «اینترنت یکی از معدود عرصه‌های تجاری غیرنفتی در ایران است که رشد بسیاری داشته است».

وال استریت ژورنال بر اساس داده‌های یک حساب توییتری می‌نویسد که دست‌کم ۵۰ هزار شرکت ایرانی در فعالیت‌های اقتصادی خود به نحوی از تلگرام بهره می‌برند، اما آماری که افشین کلاهی، رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی ارائه داده از این کمتر است. به گفته او، ۱۰ تا ۱۵ هزار کسب‌وکار در حال حاضر در کشور ما به صورت کاملا مجازی اداره می‌شوند.

در پایان این گزارش آمده است: اقتصاد تکنولوژی ایران در مقیاس جهانی کوچک است، اما در عین حال به سرعت رو به گسترش دارد به طوری که سال گذشته تعداد کاربران تلفن همراه در کشور به ۴۷ میلیون رسید که نزدیک ۶۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا