خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نهادینه شدن تبعیض در جامعه یکی از علل سقوط رژیم گذشته بود»

حجت‌الاسلام سید علی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی یکی از علل سقوط رژیم پهلوی را نهادینه شدن تبعیض در جامعه بیان کرد و گفت: مردم می توانند فقر را تحمل کنند ولی تبعیض را نخواهند پذیرفت و فرزندان مسئولان نیز باید همانند سایر افراد ساده زیست باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی خمینی روز پنج شنبه در آیین ویژه آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی(ره)در خصوص زندگی ساده امام بیان کرد:‌ دشمنان و دوستان امام ساده زیستی امام راحل را باور داشته و بر آن نیز تاکید کرده اند.
وی اظهارداشت: توجه به مردم باید ارزش اساسی جامعه ما محسوب شود چرا که دیگران به ارتباط بین دولت و ملت توجه دارند و باید سعی کنیم این ارتباط ها را گسترده تر کنیم.

سیدعلی خمینی استقلال طلبی ، آزادی ، اسلام خواهی و ساده زیستی را از اساسی ترین آرمان های انقلاب بیان کرد و گفت: رمز ماندگاری انقلاب در تحقق این آرمان ها است که استقلال و آزادی مهمترین این ارزش ها محسوب می شود.

به گفته وی، دهه فجر دهه بازخوانی آرمان های انقلاب اسلامی است و بزرگداشت این دهه بزرگداشت آرمان های اصیل ملت ایران است که نیاز است هر سال این ایام را گرامی داریم.

وی با بیان اینکه مقایسه آرمان های نسل انقلاب کننده با نسل جدید معیار خوبی برای سنجش زنده یا مرده بودن یک انقلاب است، افزود: اگر آرمان های نسل جوان کشور ما با آرمان های ابتدای انقلاب یکسان باشد می توانیم بر پویایی این آرمان ها صحه بگذاریم.

وی با بیان اینکه نیاز است تا آرمان های کنونی را با ابتدای انقلاب مقایسه کنیم، گفت: آرمان های ابتدای انقلاب میزان خوبی برای سنجش کنونی عملکرد ما محسوب می شود.

وی یادآور شد: ایام دهه فجر فرصتی را محیا می کند که آرمان های ابتدای انقلاب را به گوش نسل جوانان برسانیم بدانیم که در کجای این انقلاب قرار داریم.
یادگار امام(ره)، استقلال طلبی ، آزادی ، اسلام خواهی و ساده زیستی را از اساسی ترین آرمان های انقلاب بیان کرد و گفت: در تمامی این آرمان ها توانستیم پیروز باشیم و این آرمان ها را حفظ کنیم.

وی گفت: استقلال طلبی مانند اکسیژن در هوا است، وقتی که وجود دارد انسان به خوبی متوجه این نعمت نیست و زمانی که وجود ندارد خود را خوار و ذلیل و تحت سلطه دیگران می بیند و آن زمان است که ارزش استقلال را به خوبی درک می کند.

وی ادامه داد: دوران طاغوت تحت سلطه استکبار شرق و غرب بود و بر اساس اسناد باقی مانده از زمان طاغوت، سران فاسد رژیم پهلوی نیز از امتیاز گرفتن های استعمار آمریکا گله مند بودند.

وی افزود: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروزه کشور ایران مستقل است والگویی برای سایر کشورهای منطقه هستیم؛ کشورهای منطقه نیز با الگو از کشور ما در حال استقلال هستند به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در دهه 50 آمریکا را از داخل کشور و در دهه 90 از منطقه خارج کردیم.

سید علی خمینی ادامه داد: بعد از انقلاب بود که کشور ما تصمیم می گرفت از کدام کشور حمایت و با کدام کشور مخالفت کند.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمود استقلال باطنی یک ملت مهمتر از استقلال ظاهری است، گفت: از این جهت ما باید غربزدگی و شرق زدگی فرهنگی را از ذهن و قلب خود خارج کنیم و از حیث فرهنگی مستقل شویم چرا که اگر در این زمینه وابسته شویم در سایر موارد نیز واببسته خواهیم شد.

وی با بیان اینکه استقلال فرهنگی یک کشور روی استقلال دیگر حوزه های کشور هم تاثیرگذار است گفت: ما باید بدانیم تمامی امور جاری جامعه ما به ارزش ها و هنجارهای فکری ما وابسته است و اگر بتوانیم تغییری در ارزش های جامعه بوجود آوریم می توانیم جامعه را متحول کنیم.

وی ترویج ارزش های اسلامی را یکی از مهمترین ارکان نهضت امام راحل بیان کرد و گفت: امام با تغییر ارزش های آن زمان توانست در ارزش های دهه 50 و 60 جامعه تغییر ایجاد کند و این امور را ما در مناسبت های مختلف در جامعه می بینیم.

نوه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی (ره) انقلاب را بر اساس آزادیخواهی مردم بنا نهاد چرا که آزادی یکی از آرمان های مردم بوده است.

وی عنوان کرد:آزادی نباید مخل آزادی دیگران باشد و در جامعه کنونی ما همین مدل از آزادی وجود دارد و کسانی که در جامعه حجت دارند از آزادی بیان نمی ترسند و باید بدانیم امام راحل آزادی بیان را از غرب و شرق نیاورد بلکه این آزادی از اصول اساسی مکتب امام بود.

سیدعلی خمینی با بیان اینکه کسی حق ندارد در جامعه اسلامی فردی دیگر را از آزادی منع کند، گفت: آزادی اهدا شدنی نیست بلکه خداوند همه را آزاد آفریده است.

وی اظهار کرد: اگر امروز در جامعه ما آزادیخواهی بخشی از آرمان های ملت ما باشد باید بگوییم که نهضت امام همچنان زندده و پاینده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام رای مردم را میزان می دانست و رهبر معطم انقلاب نیز آن را حق الناس تعبیر می کرد، گفت: مردم ایران درانتخابات آزاد شرکت می کنند و براساس آرای آنها وزن جریان های ساسی مشخص می شود.

نوه امام راحل(ره) در ادامه اسلام خواهی را یکی دیگر از آرمان های مردم درانقلاب بیان کرد و گفت: امام حکومتی اسلامی را تاسیس کرد که احکامش بر اساس زمان و مکان با اجتهاد تغییر می کند و زیر نظر ولی عادل فقیه است.

وی نقش ولی فقیه را در تبیین و بروزرسانی احکام اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: برخی دشمنان از روی جهل و نادانی سعی دارند تا این ولایت را در جامعه تخریب کنند که این امر ناشی از غرض ورزی آنان است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی بر این عقیده بودند که بعد از رحلت امام خمینی(ع) کسی قادر به سکانداری انقلاب نخواهد بود ولی رهبر معظم انقلاب با درایت جای خالی امام را به خوبی در جامعه اسلامی پر کرد.

سید علی خمینی افزود: امروزه افتخارمی کنیم که رهبر انقلاب ما فردی است که از زمان انتخابش توسط مجلس خبرگان خواهان قدرت و مقام نبوده است و از روی صداقت و منافع عمومی مردم سکانداری انقلاب را پذیرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با اشرافیت را یکی دیگر از آرمان های بلند ملت ایران در زمان انقلاب بیان کرد و گفت: اما و رهبر معظم انقلاب با الگوبرداری از امیر المومنین(ع) زندگی کاملا ساده ای را برای خود درست کردند و امروزه مسئولان ارشد کشور این روش را در زندگی خود به کار گیرند.

وی گفت: امام همواره بر ساده زیستی تاکید می کرد و باور داشت که اگر می خواهیم در مقابل سلاح ها و توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم باید در وهله اول ساده زیست باشیم و از هر گونه مقامی دوری کنیم.

نوه امام راحل با بیان اینکه مستضعفین جامعه همواره در زمان انقلاب و دفاع از مرز و بوم کشور پیشقدم بوده اند، گفت: طبیعی است که مسئولان نمی توانند تمامی مشکلات مردم را حل کنند ولی می توانند با ساده زیستی همانند دیگر مردم جامعه زندگی کنند.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان در مختل کردن جشن های 22 بهمن امسال، گفت: 22 بهمن امسال از جهاتی بسیار با اهمیت دارد چرا که دشمنان سعی دارند تا این مراسم ها را کم اهمیت جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید وحدت در سراسر کشور وجود داشته باشد و جو حداکثری در جامعه حاکم شود و مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال یکبار دیگر انزجار خود را از استکبار و حمایت خود را از آرمان های امام راحل اعلام کنند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حاج علی آقا خدا قوت ، مطالعه البته در همه زمینه ها خوب است اما صحیح آنست که بستر آن برای خواننده معین تا که جوهر آن معلوم گردد ، آنقدر از آزادی گفتید که نگران شدم آثار فقهی را در تقابل با آن ندیده باشید… حضرت یادگار امام روحانیت با توجه به مسئولیتی که پذیرفته چگونه می تواند ساده زیست باشد ؟ حاکمیت دارای تشریفاتیست که اصولا همراه تجمل است ،کار از مقامات، ، ریس جمهور یعنی نهاد دولت روحانیست تا مدیر کل ادارات هم روحانی گاها ، خوب ؟ میفرمایید راننده نه حراست نه خانه جدا نه امکانات جدا نه ؟ نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا