خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستاوردهای برجام | «صادرات دو برابر شده است»

رییس‌جمهور روحانی گفت: برجام دستاوردهایی داشته است و به طور مثال پس از برجام  صادرات ما نسبت به گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز 12 بهمن ماه در مراسم بهره برداری همزمان از طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در استان کرمان اظهار کرد: بنده همواره در همه مراسمات افتتاحیه‌ها بنده به یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی می افتم و همواره از این مرد بزرگ یاد می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی شکوفایی ایران بود، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی همه وجودش عشق به ایران و اسلام بود و با تمام سلول های خود به طراوت ایران عشق می ورزید. کرمان سرزمین جهاد، فداکاری، صنعت، آبادانی و … است و شرکت صنعتی معدنی گل گهر یکی از مراکزی است که همواره باید در کشور به آن افتخار کنیم.

اهم اظهارات روحانی به شرح زیر است:

*جای خوشحالی دارد که مردم و دولت در کنار هم در یک روز در بخش های آب، خاک، کشاورزی و صنایع تبدیلی و دامپروری حدود 1719 طرح و پروژه را افتتاح کنند که این مهم موجب امیدواری است و نشان دهنده این است که مردم ایران مردمی فعال برای آبادانی کشور می باشند.

* همه روستاهای استان بالای 20 هزار نفر دارای برق هستند، استان کرمان به عنوان یک صادر کننده برق تبدیل شده است و اکنون استان کرمان 140 مگاوات برق اضافه دارد که این یک نعمت بسیار بزرگی است و شکر گزار آن هستیم. در همه وجود آیت الله هاشمی عشق به ایران و جمهوری اسلامی بود. امیدواریم آب از جنوب به این استان برسد و با اتصال راه آهن بتوانیم توسعه استان کرمان را شاهد باشیم.

* امروز به تکمیل زنجیره فولاد رسیده ایم که نشان دهند نشاط، حرکت و فعالیت مردم ادست، در سطح جهان ایران بالاترین تولید کننده آهن اسفنجی است.ایران در میان 155 کشور ذخایر ارزی و طلای در رتبه هایی بالایی قرار دارد که این جای خوشحالی است، در گذشته فقط نفت به اروپا صادر می کردیم اما امروز گندم و فولاد صادر می کنیم.

* چرا از یاس و ناامیدی در این کشور صحبت می شود؟ در کشور ما سراسر امید و نور است و همه جوانان، زنان، نیروهای انسانی و … امیدی برای کشور هستند. ما در 8 سال دفاع مقدس با ایستادگی پیروز شدیم و امروز نیز باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم. در همه جا مشکل وجود دارد بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر استان کرمان افتتاح شده است و این رقم کوچکی نیست و بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

* حتما نقایصی وجود دارد اما باید دست در دست یکدیگر آنها را برطرف کنیم. مردم جای نقد دارند و مردم اگر نقد دارند باید نظر خود را اعلام کنند. نظام ما یک نظام دیکتاتوری نیست. مردم آزاد هستند که بیان می کنند و حق دارند که بیان کنند و ما همه جا باید در کنار یکدیگر باشیم. در هر بخش مهم کشور که رفته ام افتتاح پروژه ای داشته ایم روحیه گرفته ام و افتخار کرده ایم، کشور ایران ذخایر زیادی دارد و ملتی بزرگتر و همچنین فرهنگ بزرگ و تاریخ بلندی داریم.

*ما مشکلات بسیاری داریم هیچ کشوری دلسوز ما نیست ما باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم در هشت سال دفاع مقدس سپاه بسیج و ارتش ما کشور را در مقابل دشمن حفظ کرد. زلزله می‌آید، سیل هست، گرد غبار وجود دارد مگر کل دنیا مشکل ندارد در کشورهای اطراف ما چه خبر است ما باید قدم به قدم در بخش های مختلف راه توسعه را ادامه دهیم.

*در هر بخش مهم کشور که رفته ام افتتاح پروژه ای داشته ایم روحیه گرفته ام و افتخار کرده ایم،کشور ایران ذخایر زیادی دارد و ملتی بزرگتر و همچنین فرهنگ بزرگ و تاریخ بلندی داریم. اکنون 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود که این یک رقم بسیار بزرگ است اما نیاز به هیچ کشوری نداریم و نیاز داخلی را برطرف می کنیم و همچنین صادرات داریم.

*برجام دستاوردهایی داشته است و به طور مثال برجام طرح هایی در استان کرمان پیش برده و پس از برجام نیز صادرات ما نسبت به گذشته دو برابر شده است.

*نباید کارهای مهم خودمان را کوچک کنیم و این کارها مال ملت ایران است و باید قدردان نعمت باشیم، اگر مشکل داریم خودمان باید ان را حل کنیم و اگر پیشرفتی هست متعلق به ملت ایران است و ما اثبات کردیم که ملت توانمند و قدرتمندی هستیم و مصداق همان جمله ای که رهبری و ملت همواره تاکید می کنند که ما می توانیم.

*شرایط کشور ما به گونه ایست که بیش از 38 سال پیش، بیش از سال گذشته و بیش از ماه قبل ما توانمند هستیم.

(با اشاره به افزایش یک درجه ریسک اعتباری کشور): نظر دنیا این است که ایران در سال جاری رشد داشته و در سال آینده نیز رشد خواهد داشت و ما در مسیر رشد هستیم لذا باید به دنیا امیدوار باشیم و دست در دست یکدیگر دهیم مسایل و مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا