خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روس‌ها در راه سایت هسته‌ای فردو

قرار است تیمی از کارشناسان فنی روسیه برای بازدید از سایت فردو هفته آینده به ایران سفر کنند.

به گزارش ایسنا، آنگونه که خبرگزاری رویترز به نقل از تاس اعلام کرده است، قرار است یک تیم روس متشکل از کارشناسان فنی هفته آینده برای بازدید از سایت هسته‌ای فردو به ایران سفر کنند اگر چه جزئیات دقیق‌تری در این باره اعلام نشده است.

از زمان حصول توافق هسته‌ای تیم‌های متعددی از کارشناسان بین المللی آژانس بارها از سایت‌های هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این هیات در راستای اجرای پروژه ایزوتوپ پایدار به ایران می آیند.

وی یادآوری کرد: حدود یک سال پیش قرارداد ایزوتوپ های پایدار را بستیم. رفت و آمد هیات های مختلف را در این مدت داشتیم و همکاران ما به روسیه سفر کرده اند و متخصصان روس هم به ایران آمده اند.

کمالوندی اظهار داشت: الان در مرحله نصب بعضی تجهیزات هستیم که کارشناسان روسی روز یکشنبه وارد ایران می شوند تا کار نصب را شروع کنند.

وی در خصوص زمان شروع کار گفت: این کارشناسان روز یکشنبه وارد می شوند و عملا از روز یکشنبه احتمالا یا روز بعد با ورود کار نصب را مشترکا شروع می کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: اکنون کارهای نصب اولیه و پایلوت در حال انجام است و کارهایی که شروع بخش مهندسی کار است. یعنی از مرحله طراحی که می گذریم کارهای نصب است که الان در مرحله کارهای نصب هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا