خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیاز واقعی جمهوری اسلامی از نگاه عباس عبدی

عباس عبدی (تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب) گفت: هر روزی که دستگاه قضا از دستگاه اجرا نمره بیشتری بگیرد، کشور توسعه خواهد یافت و مشکلات کمتر دیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، دومین نشست انقلاب محرومین امروز به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

عبدی در این نشست ابعاد مختلف و چرایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بررسی کرد و انتقاد از خود را نیاز واقعی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی تاکید کرد: انقلاب محصول فضای بسته و محیطی است که در آن به انسان‌ها اجازه نمی‌دهد با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

اینجامعه‌شناس اشاره کرد: به لحاظ تاریخی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در جامعه ایران بود چراکه در دوره شاه شکاف عمیقی در جامعه به وجود آمد که حکومت شاه نمی‌توانست به نحو مطلوب از آن عبور کند.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود نقش آموزش زنان را در توسعه کشور‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: بار دیگر باید دلایل انقلاب را در کشورمان مرور کنیم.

وی در خصوص حل مسائل اجتماعی ایران گفت: انسجام اجتماعی ما دچار اختلال شده است و تا وقتی این انسجام اجتماعی که حاصل مشارکت عمومی است حل نشود، مسائل اجتماعی به صورت تکنیکی حل نخواهد شد.

عبدی بر لزوم نقد در ایجاد آگاهی واقعی تاکید کرد و گفت: آگاهی واقعی فقط از خلال نقد به وجود می‌آید.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: آگاهی واقعی با نقد بی‌حد و حصر همراه است و سیستم‌های بسته اجازه این کار را نخواهند داد.

در این نشست حاضران پرسش‌های خود را در زمینه‌های چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی و شرایط پیش و پس از انقلاب مطرح کردند.

یکی از حاضران درباره دستگاه قضایی و ابعاد مختلف توسعه‌ای درکشور سوال کرد و عبدی در پاسخ گفت: هر روزی که دستگاه قضا از دستگاه اجرا نمره بیشتری بگیرد، کشور توسعه خواهد یافت و مشکلات کمتر دیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی برتغییرات فرهنگی و سیاسی کشور پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ایران هنوز بخش سنت فرهنگی وسنت سیاسی با بخش مدرن یکدیگر را به رسمیت نشناخته‌اند و این موضوع زمان می‌برد و تنها زمانی که این دو یکدیگر را با به رسمیت بشناسند می‌توانند با یکدیگر گفتگو کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به وصف دوران پیش از انقلاب اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات شاه را زبان تحقیر و نخوت آمیز او دانست و گفت: شاه نسبت به مسائل، افراد و گروه‌ها این گونه می‌نگریست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا