خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای توقیف «شعله ور» تلاش کنیم!

«سعیده خاشی» درباره فیلم «شعله ور» ساخته «حمید نعمت الله» در یادداشتی ارسالی برای انصاف نیوز نوشت:

روزهایی که فیلم سینمایی بادیگارد اکران شد در اعتراض به این فیلم که صحنه ی انفجاری انتحاری در سیستان و بلوچستان را که منجر به شهادت رساندن معاون رییس جمهور توسط اشرار بود آغاز کننده ی فیلم بود ؛ یادداشتی نوشتم و از مدنیتی که باید بنا بر رسالت فیلمسازان به نمایش گذاشته شود و فراموش شده،نوشتم.
هنر پویایی چون سینما و کارگردانانی چون حاتمی کیا و اکنون نعمت اله ؛ نگاهشان به نقشه ی ایران غمبار است؛ در فلات ایران زمین ؛ مرز داران جنوب شرق را که جان دادند تا ذره ای از خاک ایران به تاراج نرود بنا بر جبرهایی که از گذشته حاکم بوده با نگاهی عام زده و کلیشه ای قضاوت می کنند و در فیلمی چون شعله ور این تکه از ایران را سیاه نشان می دهند.
نعمت اله که خالق فیلم های ماندگاری چون بوتیک است ؛ با فیلم سینمایی شعله ور گویی تلاش کرده خط بطلانی بکشد بر تمام تلاش هایی که برای امن نشان دادن سیستان و بلوچستان انجام شده است.
سیستان و بلوچستان تمدنی کهن؛ مردمی نجیب و فرهنگی غنی دارد ؛ هنری چون سینما باید در خدمت این مردم قرار گیرد ؛ نه اینکه سیستان و بلوچستان را برای به نقش کشیدن کلیشه ای تکراری ؛سیاه نشان دهند.
شاید تخصصی در این هنر نداشته باشیم اما به عنوان یک ایرانی از مدنیت ایران که سیستان و بلوچستان جزئی از آن است ؛ حمایت می کنیم وخواهان توقف اکران فیلم سینمایی شعله ور هستیم.
صدای سیستان و بلوچستان؛ نغمه ی خوش تاریخ درخشان این مردم است، صدای مبارزات ضداستعماری مردم بلوچ در دره نالک علیه استعمار انگلستان است؛ صدای خوش موج دریای مکران است.
سیستان و بلوچستان روایتگر تمدنی کهن به قدمت شهر سوخته ی سیستان است.
فعالین فرهنگی سیاسی اجتماعی استان باید جانی تازه بگیرند و در برابر اینگونه نا مهربانی ها، با تلاش خود، سفیر سیستان و بلوچستان باشند.
دوربین ها؛ قلم ها در خدمت مردم باشند.
تلاش برای متوقف ساختن اکران شعله ور می تواند یک تلاش مدنی باشد تا صدای صلح این مرز و بوم رساتر از همیشه شنیده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا