خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حالا چه کسی خواست که «شعله‌ور» را اکران کنید!

روزبه توکلی، خبرنگار انصاف نیوز: در دومین روز جشنواره‌ی فیلم فجر، نشست خبری فیلم «شعله‌ور» ساخته‌ی «حمید نعمت‌الله» برگزار شد و درباره‌ی اعتراضاتی که در سیستان و بلوچستان نسبت به فیلم بوجود آمده است و همچنین حضور فیلم در جشنواره پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از جشنواره فیلم فجر، کارگردان فیلم شعله‌ور درباره‌ی اعتراضات صورت گرفته در سیستان و بلوچستان، گفت: من اطلاعی از این اعتراضات ندارم که این اعتراض برای چه قضیه‌ای بوده است، اما چیزی که می‌خواهم بگویم این است که به نظرم احترام به مردم سیستان و بلوچستان در فیلم روشن است و ظاهراً مصرف مواد مخدر که در فیلم نشان داده شده، شاید مردم این شهر را ناراحت کرده است.

نعمت‌الله افزود: در صورتی که سرتاسر فیلم این گونه نیست، جایی که «امین حیایی» به آرایشگاه می‌رود و می‌گوید که سیگار بکشم، آن فرد می‌گوید که اینجا نمی‌توانی سیگار بکشی و زمانی که امین حیایی می‌گوید «می‌شه گرم بشم؟» می‌گوید که بله بفرمایید و گرم شوید. می‌خواهم بگویم که آنقدر با احتیاط مراعات کردیم.

این کارگردان ادامه داد: من در سیستان و بلوچستان به واقع تحت تأثیر قرار گرفتم. من به دوست بلوچی گفتم که وقتی که ما فیلم را در آن جا می‌سازیم با تمام توان سعی می‌کنیم که شکوه و زیبایی آن جا را به نمایش بگذاریم؛ اما نمی‌توانیم به مشکلات آن منطقه بی‌تفاوت باشیم. ما در فیلم به کم آبی آنجا و راجع به مواد مخدر که مشکل آن خطه است نیز اشاره کردیم، این به جای آن که نگرانی داشته باشد، حاکی از یکسری توجهات است.

حمید نعمت‌الله با تعریف از مردم سیستان و بلوچستان، گفت: مردم سیستان و بلوچستان در این فیلم و در سطوح مختلف، مردم غیوری نشان داده شدند، دختری که برای پدرش پرستاری می‌کند، از این دست بود. اغلب دوستانی که فیلم را تماشا کردند، فکر می‌کنم که این فیلم را باید با حسن نیت بیشتر تماشا کنند.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده‌ی فیلم نیز درباره‌ی صحبت‌های مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان که گفته بود فیلم شعله‌ور را در این استان اکران نمی‌کند، گفت: این بیشتر ساخته‌ی دست چند رسانه است. این فیلم در افتتاحیه‌ی جشنواره در سیستان و بلوچستان که یکسری مدعو در آن جلسه بودند، نمایش داده شده است. اتفاقاً دوستانی که در آن جلسه بودند در این مدت با من تماس گرفتند و تعریف کردند.

وی افزود: چند نفر از این دوستان که در آن جلسه بودند، در صف اول نشسته بودند و شما می‌دانید که صف اول چه کسانی می‌نشینند. چند نفر از آنهایی که در صف اول نشسته بودند، نکاتی گفتند و مدیرکل استان نیز لطف کرد و سریع رفت و مصاحبه‌ی 50 کلمه‌ای کرده است که ما این فیلم را در سیستان و بلوچستان نمایش نمی‌دهیم.

شفیعی گفت: حالا کسی از شما خواست که فیلم را نمایش دهید؟ به هر حال احساس می‌کنم که کمی تحت جو دو، سه نفری که اطراف ایشان بودند، قرار گرفته، اما در کل اعتراضی نبوده است و تمام بچه‌‌های سیستان و بلوچستان برای این فیلم کمک کردند و همراه بودند. دوستان تماس گرفتند و پیام دادند و خوشحال هستند که این فیلم در این استان ساخته شده است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این که حضور فیلم در جشنواره غیرقانونی است، این گونه پاسخ داد: من قوانین جشنواره را نمی‌دانم، اما واقعیت این است که قوانین جشنواره را باید از دبیران جشنواره سؤال کرد. پارسال آقای «حیدری» بود و امسال هم آقای «داروغه‌زاده»، اما ما پارسال در حین فیلمبرداری بودیم و تصمیم رساندن فیلم را داشتیم که فیلم نرسید.

محمدرضا شفیعی گفت: در سخه‌ای که پارسال به جشنواره ارسال شد، چند دقیقه از فیلم را مونتاژ کردیم و دوستان، آن را دیدند. آقای حیدری با من تماس گرفت و گفت متاسفانه هیات انتخاب می‌گوید که بر اساس این میزان از فیلم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که فیلم در مسابقه شرکت کند یا نه و گفتند که هر طور صلاح می‌دانید، تمام مکالمه‌ی من با آقای حیدری نیز همین میزان بود. ما اعلام کردیم که فیلم نمی‌رسد و حالا قوانین جشنواره را باید از دبیر جشنواره سؤال کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا