خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش روز سوم جشنواره‌ی فیلم فجر؛ از چهارراه استانبول تا لاتاری

روزبه توکلی – انصاف نیوز: روز سوم جشنواره‌ی فیلم فجر، با چهارراه استانبول سه میلیاردی و مستندی که مورد استقبال قرار نگرفت، آغاز شد و در نهایت با لاتاری مهدویان به پایان رسید. ناهماهنگی‌ها در جشنواره همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، روز سوم سی و ششمین جشنواره‌ی فیلم فجر در حالی پایان یافت که همچنان ناهماهنگی‌ها در کاخ جشنواره به چشم می‌خورد. در نشست خبری چهارراه استانبول برای دقایقی میکروفن سیار سالن قطع بود و خبرنگاران مجبور بودند بدون میکروفن سؤال بپرسند.

روز گذشته نیز «محمود گبرلو» که مدیریت جلسات پرسش و پاسخ را بر عهده دارد، در انتقادی تند از مسوولان سیستم صوتی سالن گفته بود «ما اینهمه صدابردار درجه یک در سینما داریم، متاسفانه دوستان فکر کرده‌اند برای جلسه‌ی سخنرانی باید سیستم صوت را تنظیم کنند، نمی‌دانستند اینجا سالن نشست خبری است.»

در روز سوم جشنواره‌ی فیلم فجر سه فیلم به نمایش در آمد که نخستین فیلم ساخته‌ی «مصطفی کیایی» به نام «چهارراه استانبول» بود. کیایی در نشست خبری این فیلم که برخلاف سایر فیلم‌ها تقریباً تمام عوامل آن حضور داشتند، در جمع خبرنگاران گفت: «چهارراه استانبول را تحت تأثیر حادثه‌ی «پلاسکو» ساختم، اما موضوع اصلی این فیلم پلاسکو نبود.»؛ او علت تغییر نام فیلم را نیز همین موضوع دانست و گفت: «اگر نام فیلم پلاسکو می‌ماند ،حتماً در گیشه بیشتر فروش می‌کردیم، اما نخواستم این برداشت از فیلم بوجود بیاید.»

این کارگردان همچنین هزینه‌ی ساخت فیلم را سه میلیارد عنوان کرد و گفت: «از هیچ ارگانی پول دریافت نکرده‌ام، زیرا اگر ارگانی پول دهد، سفارشاتی نیز به همراه خواهد داشت.» نشست خبری فیلم چهارراه استانبول با شوخی‌های «محسن کیایی» بازیگر این فیلم به پایان رسید.

در دومین اکران جشنواره‌، فیلم مستند «بانو قدس ایران» به کارگردانی «مصطفی رزاق کریمی» نمایش داده شد که نشست خبری این فیلم مستند مورد استقبال اهالی جشنواره قرار نگرفت.

سومین فیلم امروز ساخته‌ی «محمدحسین مهدویان» به نام «لاتاری» بود. مهدویان که سال گذشته نیز از جشنواره سیمرغ دریافت کرده بود، امسال نیز با سر و صدای بسیاری لاتاری را به جشنواره فرستاده است. نشست خبری این فیلم بسیار پرحاشیه بود.

1458766_946

مهدویان در واکنش به پرسشی مبنی بر این که «فیلم شباهت زیادی به فیلم‌های 40 سال پیش دارد»، گفت: «این که لاتاری مانند فیلم‌های 40 سال پیش شده است، به نظرم بد نیست، ما امروز در خیلی از مسایل نیاز داریم که به همان دوران بازگردیم. اگر منظور دوران فیلم‌های جاهلی یا فیلم فارسی است، من مشکلی با این مسأله ندارم.»

سید محمود رضوی، تهیه‌کننده‌ی فیلم که در انتخابات عضو ستاد قالیباف بود، در پاسخ به این که «فیلم سیاه‌نمایی دارد و اگر قالیباف رییس‌جمهور بود، باز هم فیلم را می‌ساخت؟»، گفت: «من بیان غیرت ایرانی را سیاه‌نمایی نمی‌دانم، اگر آقای قالیباف، رییس‌جمهور بود، من حداکثر تا 10 روز مجوز ساخت فیلمنامه را می‌گرفتم، نه این که 45 روز پشت در اتاق آقایان معطل باشم.»

حجازی نیز درباره‌ی سید محمود رضوی گفت: «رضوی یک عیب دارد؛ آنهم این است که اصلاح‌طلب نیست.» او همچنین با تشکر از تلاش‌های رضوی و مهدویان برای ساخت فیلم، گفت: «ما در قطر پولمان را برای تعویض به صرافی بردیم، چنج نکردند؛ عزت ما چقدر خدشه‌دار شده است.»

روز سوم جشنواره‌ی فیلم فجر با اکران لاتاری به اتمام رسید و فردا در چهارمین روز، شاهد فیلم «ابراهیم حاتمی‌کیا» که از امیدهای کسب سیمرغ جشنواره است، خواهیم بود.

«پلاسکو» موضوع اصلی «چهارراه استانبول» نبود؛ سه میلیارد هزینه کردم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا