خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر چهره‌ی قطعنامه‌ی ۲۲بهمن: از هشدار به روحانی تا تقدیر از رئیسی!

هر ساله پس از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیانیه‌ای را از طرف «مردم» منتشر می‌کند که به «قطعنامه‌ی راهپیمایی ۲۲ بهمن» مشهور است.

به‌گزارش انصاف نیوز، مقایسه‌ی موارد مطرح‌شده در قطعنامه‌ی صادر شده در ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با قطعنامه‌های سال‌های اخیر حکایت از تغییر برخی از واژگان استفاده‌شده در آن دارد.

در بخشی از قطعنامه‌ی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ خطاب به مسئولان دولت و دیگر قوا آمده است:

«با “تقدیر” از تلاش‌های “دولت مردمی و خدمت‌گزار”، مجلس انقلابی و قوه قضائیه عدالت محور، بر پیگیری مطالبات و انتظارات بر حق مردم، مبارزه با فساد، مسدود نمودن روزنه‌های تبعیض، رانت‌خواری و جلوگیری از حاکم نمودن جو یأس و ناامیدی در کشور و رفع مشکلات معیشتی تاکید می‌نماییم».

در بخش دیگری از این بیانیه‌ی از طرف «ملت انقلابی» با حمایت از سیاست خارجی دولت سیزدهم اعلام شده است:

«ما ملت انقلابی و استکبارستیز ضمن “حمایت” از رویکرد جدید دولت بر ایجاد تعادل و توازن در تعامل با کشورها و وقوف کامل به نقشه‌های شوم شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و آگاهی از جنگِ شناختی و رسانه‌ای دشمن، هرگونه مداخله و شبهه‌افکنی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را خیال خام دانسته و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه‌ علم و فن‌آوری، نظامی، امنیتی و سیاسی حمایت قاطع نموده و آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع در مقابل هرگونه تهدید احتمالی اعلام می‌نماییم».

این «تقدیر» و «حمایت» از دولت آقای رئیسی در حالی‌ست که یک سال قبل قطعنامه‌ی صادر شده به نام راهپیمایان ۲۲ بهمن رنگ و بوی دیگری داشت.

در بخشی از قطعنامه‌ی ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ خطاب به مسئولان وقت نوشته شده بود:

«”هشدار” می‌دهیم با پرهیز جدی از حاشیه‌سازی‌های کاذب و مضر، “دشمن را بر فشار مضاعف و توطئه‌های پی در پی تحریک نکنند” و نیز مسئولان امر را به پاکدستی، خدمت خالصانه و مؤثر و همچنین مبارزه همه جانبه با عوامل فساد و اخلال در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی و به‌ویژه در حوزه معیشت ولی‌نعمتان خود توصیه نموده و اعلام می‌داریم هیچ‌گونه “خیانت” و “فتنه” را نخواهیم بخشید.
همانطور که ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب فرمودند در جمهوری اسلامی کسی به “مهمل‌گویی‌های مدعیان” بدون استحقاق گوش نمی‌دهد، موضع قاطع خویش را اینگونه اعلام می‌داریم که سیاست قطعی نظام اسلامی در مورد برجام، لغو همه تحریم‌ها توسط آمریکا بوده و پس از راستی‌آزماییِ دقیق در انجام همه تعهدات طرف‌های این معاهده، آن هم در عمل و نه در گفتار و کاغذ، آن‌وقت ما هم به تعهدات برجامی برمی‌گردیم و این ماییم که حق خویش را برای گذاردن شرط همچنان محفوظ می‌دانیم».

بیانیه‌نویس‌های اصولگرای قطعنامه‌ی ۲۲ بهمن، تنها چند ماه پس از انتخاب حسن روحانی در انتخابات ۹۶ هم در انتخاب واژگان خود هشدار و انذار را از یاد نبرده و نوشته بودند:

«از دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت‌پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و “پاسخگویی صادقانه” به مطالبات برحق مردم، تامین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند…ضمن “هشدار” در خصوص پذیرش تعهدات و معاهداتی که زمینه‌ساز نفوذ دشمنان و تحدید قدرت و کاهش میزان اثرگذاری نظام در سطح منطقه و جهان است، از متولیان امر می‌خواهیم با سرلوحه قرار دادن عدالت و رفع زمینه های بروز معضلات اجتماعی، افزایش اعتماد سیاسی، تحکیم بنیاد خانواده و جلوگیری از تبدیل شدن مساله حجاب به ابزاری سیاسی، دشمنان مردم و انقلاب را در رسیدن به اهداف شیطانی خود با شکست مواجه سازند».

اما شاید یکی از تندترین قطعنامه‌های ۲۲ بهمن علیه دولت روحانی در سال ۱۳۹۷ و هم‌زمان با افزایش فشارهای تحریمی بود؛ در بخشی از آن بیانیه آمده است:

«ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی به‌عنوان یک “مطالبه جدّی” از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، “عبرت‌آموزی” از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشور‌های اروپایی را خواستاریم …”فریب‌خوردگان داخلی” را به تفکر و تعقل نسبت به دستاورد‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی و کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مقدس برآمده از انقلاب، همانند عزت، آزادی و استقلال مایه مباهات و پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و خوداتکایی، اقتدار ملی، روحیه ایثارگری و فداکاری فراخوانده و ضمن توصیه خیرخواهانه به “اصلاح رفتار” با پرهیز از “بازی در زمین دشمن” عنود و هر نوع “تحرک فتنه‌انگیزانه” و “بازگشت به آغوش ملت”، به فتنه‌گران، منافقین خون‌آشام و سلطنت‌طلبان مزدور آمریکا، آل سعود ملعون و رژیم کودک‌کش اسرائیل هشدار می‌دهیم که آرزوی شیطانی شکست نظام اسلامی، این یادگار گرانسنگ احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی و امانت صد‌ها هزار شهید گلگون‌کفن و تسلط بر کشور و تسلیم دوباره آن به آمریکا را همانند اسلاف خود به گور خواهند برد.
با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیّت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، “پایبندی عملی” مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم».

با مقایسه‌ی قطعنامه‌های راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن در سال‌های اخیر به نظر می‌آید که همزمان با تغییر دولت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز چهره‌ی این بیانیه‌ها را تغییر داده است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناح بازی پدر مردم رو درآورده و در حالی که در این افتضاح اقتصادی و تورم و فقر بی نظیر هستیم از دولت ناکارآمد و مقصر فعلی و لنگه ی دولت قبلی تقدیر میشه، برعکس اون دولت ناکارآمد و مقصر قبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا