خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت انتخاب رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش انصاف نیوز، سایت محلی ندای زاهدان نوشت: با گذشت چند ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین مستقر شدن نماینده دولت در استان همچنان وضعیت رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان در پرده ای از ابهام قرار دارد.این در حالیست که نتیجه بررسی هیات تحقیق وزارت علوم تغییر قطعی رییس دانشگاه بوده است.
  
بعد از مشخص شدن نتیجه هیات بررسی وزارت علوم گزینه های مختلفی برای ریاست دانشگاه مطرح شد حتی وزارت علوم به گزینه نهایی نیز رسید اما لابی های سیاسی مانع از تصمیم گیری وزارت علوم شد. وزارت علوم نیز برای رهایی از این بن بست اقدام به برگزاری انتخابات و نظر سنجی بین هیات علمی دانشگاه کرد. این انتخابات را دکتر اکبری و دکتر رستمی روسای سابق دانشگاه به نمایندگی از وزارت علوم برگزار کردند.این انتخابات حاشیه های زیادی داشت از جمله اینکه دکتر جعفر کامبوزیا به دلیل اینکه عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نبود از لیست کاندیداها حذف شد اما بر خلاف این موضوع با فشار برخی گروهها و همچنین نظر و تایید نمایندگان وزارت علوم فرد دیگری  که عضو هیات علمی  نبود به لیست کاندیداها اضافه شد. علی رغم این حاشیه ها و بر اساس نتیجه این انتخابات دکتر “غلامرضا رضایی” رییس دانشگاه ولایت ایرانشهر با حمایت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه و نیروهای مستقل و تحول خواه و حامیان دولت با اختلاف بسیار زیاد نفر اول این انتخابات شد.
در حالی که همه تصور می کردند با تمکین و احترام  مسوولان سیاسی استان و همچنین وزارت علوم به رای و نظر اساتید ،دکتر رضایی رییس دانشگاه خواهد شد به دلیل مخالفت برخی گروهها در داخل مجموعه استانداری این موضوع محقق نشد و استاندار برای ریاست دانشگاه با آقایان دکتر منصوری،دکتر رهبر رحیمی،دکتر بندانی و دکتر کمالیان مصاحبه کرد.
با شروع سال جدید بحثها در خصوص دانشگاه کمی فروکش کرد اما مجددا و طی هفته های گذشته بازار لابی ها و رایزنی های سیاسی داغ تر شده است. در حالی که اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید زیادی بر در نظر گرفتن رای و نظرشان دارند از جمله شنیده شده دکتر اکبری رییس سابق دانشگاه تلاش زیادی را آغاز کرده تا گزینه مد نظر خود یعنی دکتر صمیمی را بر صندلی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان بنشاند. این موضوع با واکنش اساتید و دانشجویان این دانشگاه روبرو شده است. در همین زمینه ندای زاهدان با برخی اساتید دانشگاه و همچنین مسوولان سیاسی استان گفتگو کرده است.
جمشید نژاد معاون سیاسی استاندار سیستان بلوچستان در این خصوص  به خبرنگار ندای زاهدان گفت که انتخاب رییس دانشگاه به بعد از امتحانات پایان ترم دانشجویان موکول شده است.
وی در خصوص موضع استانداری در رابطه با گزینه انتخابی نیز تصریح کرد: قاعدتا انتخاب نهایی با وزارت علوم و تحقیقات است که البته به جمع بندی هم رسیده  و استانداری هم در این مهم با وزارت علوم هماهنگ می باشد.
دکتر “احمد اکبری” معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری علی رغم تلاشهای این روزهایش از مصاحبه امتناع کرده و  گفت: چون هم اکنون سمتی در سیستان و بلوچستان ندارم دلیلی بر انجام مصاحبه در این زمینه نمی بینم.
دکتر “منصوری”  از اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه که  خود یکی از گزینه های  جدی ریاست  است ضمن اظهار بی اطلاعی از اینکه انتخاب ریاست دانشگاه در چه مرحله ایست  به ندای زاهدان گفت: به نظر می رسد افرادی پشت پرده هستند که مانع از تسریع در روند انتصاب مدیر دانشگاه می شوند.
وی در خصوص انتظاراتش از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انتظار می رود گزینه انتخابی یکی از سه نفری باشد که بیشترین رای موافق را از اعضا هیئت علمی گرفته است.
منصوری با اشاره به اینکه  دولت فعلی دولت تدبیر و اعتدال است ابراز امیدواری کرد: فرد انتخابی دارای افکار اصلاح طلبی، معتدل و هماهنگ با سیاستهای وزیر علوم باشد.
این استاد دانشگاه  ادامه داد: با توجه به جایگاه قومیتی استان انتظار می رود ریاست انتخابی دارای نگاهی متعادل،وحدت گرا و فرا قومیتی بوده و بتواند در مواضع مختلف سیاست خود را حفظ کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فشارها و اطلاعات متناقض القایی به وزارت علوم، انتظار می رود با پیگیری شخص استاندار و وزیر علوم و البته توجه به نتایج نظرسنجی به بهترین انتخاب برسند.
همچنین دکتر “حاتمی”  از اعضای هیات علمی و عضو ستاد روحانی در استان در گفتگو با ندای زاهدان اظهار داشت: از مهر سال گذشته که تغییر رؤسای دانشگاه در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت، سیستان و بلوچستان تنها استانی است که هنوز بلاتکلیف مانده است.
وی از انتصاب قطعی ریاست  جدید دانشگاه طی 2 هفته  آینده خبرداد.
حاتمی در پاسخ به سوأل خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا علیرغم  درخواست دانشجویان و اساتید تاکنون تغییر صورت نگرفته گفت: نگاه قومیتی حاکم بر استان از تسریع روند انتخاب می کاهد ؛ که البته حساسیت معاون وزیر نیز نسبت به این انتصاب در این وقفه ها بی تاثیر نیست.
وی  چرخشهای متفاوت نمایندگان مجلس در حمایت از گزینه های پیشنهادی را از جمله عواملی خواند که روند انتصاب را کند کرده است.
دکتر حاتمی ابراز امیدواری کرد وزیر علوم با توجه به شاخص نظرسنجی اعضا هیئت علمی فردی همسو با دولت و اهل تسنن را برای ایجاد وحدت و تعامل سازنده  در ریاست دانشگاه منصوب نماید.
دکتر کاظمی دیگر عضو هیات علمی دانشگاه نیز  علت عدم تغییر ریاست دانشگاه را دخالت های موجود از سوی ذینفعان عنوان داشت  و افزود: انتظارات موجود از وزیر علوم با هم در تناقض اند و همین از سرعت تصمیم گیری میکاهد.
وی با اشاره به اینکه وقفه ی طولانی در این انتصاب سبب بلاتکلیفی و مانع از پیگیری کارها از سوی مسئولین فعلی شده، متذکر شد: انتظار ما از وزیر علوم و استاندار اینست که تلاش خود را برای رسیدن به اجماع در کمترین زمان ممکن به کار گیرند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد گزینه انتخابی همسو با اهداف دولت و خواست مردم باشد.
همچنین پیش از این ۱۲۶ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان طی نامه ای به وزیر علوم ضمن تشکر از برگزاری انتخابات رییس دانشگاه و احترام به رای و نظر اساتید از وی خواسته بودند تسلیم فشارها نشود و بر اساس آرای واقعی رییس این دانشگاه را انتخاب کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا