خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میلیاردر شدن با ارز دیجیتال ممکن است؟

رپورتاژ آگهی

در فهرست میلیاردرهای سال ۲۰۲۱ که توسط نشریه فوربز منتشر شد، نام ۱۲ میلیاردر که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند دیده می‌شود. افزایش ارزش دنیای کریپتوکارنسی موجب رشد چند برابری سرمایه فعالان شده است و راه آن‌ها را به دنیای میلیاردرها باز کرده‌است. این مسئله توجه بسیاری از فعالان بازار و حتی مردم عادی را به خود جلب کرده است.

در اطراف خود افرادی را می‌شناسیم که پس از مدتی فعالیت در ارز دیجیتال، از فرش به عرش رسیده‌اند. درآمد میلیون دلاری دارند و هر روز بر صفرهای حساب بانکی آن‌ها اضافه می‌شود. اولین سؤالی که به ذهنمان می‌رسد این است که چطور ممکن است به این درآمد و رفاه رسید؟ آیا میلیاردر شدن با ارز دیجیتال ممکن است؟

میلیاردر شدن شانسی است؟

به‌احتمال زیاد تغییر چشمگیر فرد ثروتمند را شانس خوب او می‌دانیم. در محیط زندگی ما افرادی که بدون هیچ تلاشی به ثروت رسیده‌اند کم نیستند. تعداد این افراد زیاد است و ما به این باور رسیده‌ایم که برای کسب ثروت فراوان به شانس و یا رابطه نیاز داریم.

اما حقیقت این است که در یک محیط استاندارد و عادلانه، روش‌های مؤثری برای به ثروت رسیدن وجود دارد. محیط کاری و افرادی که با آنها در ارتباط هستیم تا حد زیادی تعیین‌کننده آینده مالی ما هستند. برخی از افراد ثروتمند هستند زیرا در محیطی قرار دارند که میلیون‌ها دلار پول به‌راحتی در آن گردش می‌کنند. اما این مورد گفته شده برای میلیاردر شدن در ارزهای دیجیتال کافی است؟ با ترید رمز ارزها و خرید بیت کوین در ایران ما می‌توانیم ثروتمند شویم؟

تحلیل گذشته و پیش‌بینی آینده دنیای کریپتوکارنسی

با نگاهی به گذشته بیت‌کوین می‌بینیم که از ابتدا تا به امروز رشد بسیار زیادی را داشته است. اگر در سال 90، هزار تومان می‌دادیم و یک بیت‌کوین می‌خریدیم الان میلیاردر شده بودیم.

در صفحه خرید و فروش ارز دیجیتال تبدیل آمده‌است:

«ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۰ با بیت‌کوین هویت پیدا کرده و تحولی در حوزه مالی ایجاد کردند، تا به امروز با گسترش کاربرد‌هایشان در حال رشد فزاینده بوده و هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از تنها ۵ میلیارد در سال ۲۰۱۴، به ۳٬۰۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده که معادل حدود ۶۰٬۰۰۰ درصد رشد است. در این میان ارز‌ها خود به حوزه‌های مختلف از جمله NFT، متاورس، مالی، انتقال فایل، هوش مصنوعی و غیره تقسیم می‌شوند و هر حوزه بر حسب کاربری‌هایش در زمان‌هایی بیشتر از سایر حوزه‌ها رشد می‌کند».

راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک ابزار مالی در دنیا شناخته شده‌اند و به نظر می‌رسد در سال‌های پیش‌رو با جهش بزرگی از استقبال عموم مردم مواجه شوند. برخی از کاربران از بیت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداختی استفاده می‌کنند اما جذابیت‌های این ارز به اینجا ختم نمی‌شود. می‌توانیم از دنیای ارزهای دیجیتال و رمز ارزها به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کنیم. راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از دنیای کریپتو وجود دارد اما هیچ‌کدام از آنها آسان نیستند. پول‌دار شدن در این دنیا مانند هر بازار مالی دیگر نیاز به اطلاعات تخصصی، تلاش و تجربه کافی دارد.

قبل از شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، بهتر است با راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنا شویم. هرکدام از این روش‌ها بسته به شرایط هر فردی می‌تواند بازدهی و سوددهی خوبی را داشته باشد.

هولد کردن ارزهای دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال یکی از مطمئن‌ترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که وقت زیادی را از ما نمی‌گیرد. فقط کافی است ارزهای قوی و آینده‌دار را خریداری کنیم و در کیف پول دیجیتالی خود نگه داریم. در طی زمان با افزایش قیمت این ارز، سود خوبی را از بازار می‌گیریم.

هولد کردن ارز دیجیتال به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند برای موفقیت در این روش، پس از خرید ارز آنها را فراموش کنید و بازار را به طور مداوم بررسی نکنید. فومو یا ترس ازدست‌دادن فرصت‌ها یکی از عواملی است که موجب شکست هولدرها می‌شود. این ترس موجب می‌شود که با هر افزایش یا کاهش کوچکی در بازار، تصمیمات نادرستی را بگیریم.

ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال نیاز به دانش عمیق از بازار ارزهای دیجیتال و زمان کافی برای روش‌های اصولی معامله‌گری دارد. تریدرها، بازار ارزهای دیجیتال را برای پیداکردن یک فرصت مناسب رصد می‌کنند. این افراد زمان زیادی را برای پیداکردن موقعیت‌های خوب در بازار صرف می‌کنند و با کمک تحلیل تکنیکال و فاندامنتال معاملات خود را انجام می‌دهند. معاملات تریدرها به‌صورت ماهانه، هفتگی‌، روزانه و یا کوتاه‌مدت انجام می‌شود.  

استیکینگ ارز دیجیتال

سپرده‌گذاری ارز دیجیتال که به آن استیکینگ نیز گفته می‌شود نوعی سرمایه‌گذاری منفعل است. یعنی ارز دیجیتال خریداری شده را به‌جای قراردادن در کیف پول، در یک سایت استیک و یا قفل می‌کنیم. این روش کاملاً مشابه سپرده‌گذاری در بانک است و ما می‌توانیم باتوجه‌به مقدار ارزی که استیک کرده‌ایم سود دریافت کنیم. بسیاری از صرافی‌ها قابلیت استیکینگ را در سایت خود راه‌اندازی کرده‌اند و از ارزهای استیک شده برای اهداف متفاوتی مانند ماینینگ و یا تأمین نقدینگی صرافی استفاده می‌کنند.

در این روش هم می‌توانیم از بالارفتن قیمت ارز سود کنیم و هم از سود ارزهای استیک شده بهره‌مند می‌شویم. برخی از پلتفرم‌هایی استیکینگ ریسک بالایی دارد و بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری، در مورد آنها تحقیق کنیم.

آربیتراژ

 به خرید ارز دیجیتال با قیمت پایین در یک صرافی و فروش آن با قیمت بالاتر در یک صرافی دیگر گفته می‌شود. در برخی مواقع قیمت رمز ارزها در صرافی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد که این اتفاق بیشتر در صرافی‌های غیرمتمرکز به‌منظور اصلاح قیمت‌ها و حفظ سلامت بازار انجام می‌شود. در حال حاضر ربات‌های آربیتراژ زیادی در حال رصد اختلاف قیمت در صرافی‌های مختلف و کسب سود هستند.

وام‌دهی

این روش پیچیدگی‌های زیادی دارد و به همین دلیل در ایران رواج پیدا نکرده است. وام‌دهی ارزهای دیجیتال در سایت‌هایی مانند Aave، CoinLoan، Compound انجام می‌شود. سرمایه‌گذار با استفاده از قرارداد هوشمند، ارزهای دیجیتال خود را به پلتفرم‌های وام‌دهی اختصاص می‌دهد. پلتفرم این ارزها را در اختیار وام‌گیرندگان قرار می‌دهد و سود این معاملات را به‌حساب وام‌دهنده واریز می‌کند.

استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال به فرایند تأیید تراکنش‌ها گفته می‌شود که موجب ایجاد سکه جدید می‌شود. استخراج رمزارزها با استفاده از دستگاه‌هایی به نام ماینر انجام می‌شود. امکان استخراج ارز دیجیتال به‌صورت انفرادی و یا مشرکت در یک استخر ماینینگ امکان‌پذیر است. افرادی که به دنبال کسب درآمد از طریق ماینینگ هستند می‌توانند با قرارگرفتن در یک استخر ارز دیجیتال به درآمد خوبی برسند.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پرداختیم که با درنظرگرفتن شرایط می‌توانیم یکی از روش‌ها را برای پیوستن به دنیای زیبای ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم. سود حاصل و همچنین ریسک‌های وام‌دهی، ترید و یا هولد کردن رمزارزها با یکدیگر متفاوت است. انتخاب هرکدام از این روش‌ها به اطلاعات ما در حوزه رمز ارزها و همچنین میزان ریسک‌پذیری ما بستگی دارد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست و کسب سود بالا نیازمند پذیرش ریسک بالا است. برای کسب درآمد با استفاده از روش‌های هولد یا ترید می‌توانیم از سایت ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنیم. صرافی ایرانی مانند تبدیل، کیف پول اختصاصی و امنی را ایجاد کرده است و همچنین ابزارهای برای تحلیل تکنیکال فراهم‌کرده‌اند که تریدرها می‌توانند در دو بازار تومان و تتر معاملات خود را انجام دهند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا