خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش همایش اصلاح طلبان همدان: چرا رضایت مخالفان؟!

سومین همایش استانی  شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان همدان، امسال با مراسم افطاری سالیانه ی این شورای همزمان شد و علی رغم محدودیت هایی، با استقبال اقشار مختلف اصلاح طلبان استان برگزار شد.
به گزارش دریافتی انصاف نیوز، میهمان و سخنران این مراسم  دکتر جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات بود که جریان اصلاح طلبی را از نیروهای اصیل انقلاب و صاحب آن دانست که همواره کارنامه ای روشن داشته اند و با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان بارها به خاطر منافع ملی از حق خود گذشته اند و چه سختی هایی را در این سال ها متحمل شده اند.
حق شناس با اشاره به ظهور و فعال شدن برخی افراد در عرصه ی سیاست گفت: متاسفانه امروز شاهدیم کسانی که قبل از انقلاب نهضت امام و انقلاب را قبول نداشتند و به نحوی با آن مقابله هم می کردند داعیه دار شده اند، کسانی که قبل از انقلاب و در سال 57 برخلاف خواست امام وقتی ایشان اعلام کردند به خاطر کشتار مردم و جوانان و عزای عمومی، اعلام کردند که امسال ما نیمه ی شعبان را جشن نمی گیریم و عید نداریم، اقدام به چراغانی و جشن  کردند، همین افراد پس از انقلاب تغییر چهره دادند و پس از رحلت امام میدان دار شدند و چهرهای اصیلی مانند هاشمی رفسنجانی را که از سال 42  یار امام بوده و هنوز هم یار و یاور نظام و رهبری هستند را تخریب می کنند.
تذکر رهبری در صبح 24 خرداد 92 مبنی بر اینکه آرای مردم “حق الناس” است با چه کسی بود؟
وی با اشاره به اقبال عمومی به انتخابات 24 خرداد 92  افزود: با ورود اصلاح طلبان و همراهی  شخصیت هایی مانند آقایان خاتمی، هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری و نیز کار بزرگ آقای عارف که نشان داد که اصلاح طلب ها دنبال قدرت نیستند، مردم هم به شعارهای آقای روحانی اقبال داشتند شعارهایی که برای تغییر شرایط و وضع موجود بود.
وی درخواست رهبری از همه ی مردم  برای رای دادن حتی مخالفین نظام را  نشان دهنده این دانست که انتخابات و کشور متعلق به همه است نه فقط بخشی ویژه و خاص از جامعه.
جق شناس همچنین با اشاره به تذکر رهبری و حق الناس دانستن رای مردم از جانب ایشان در صبح 24 خرداد 92 گفت: خطاب این صحبت که آرای مردم “حق الناس” است با چه کسی بود؟ با آن معلمی بود که سر کلاس است یا با آن کشاورزی که در مزرعه اش مشغول کار است؟ مسلما این خطاب به دستگاه های نظارتی و وزارت کشور دولت دهم بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه، دولت در تحقق برنامه های خود موفق باشد.
در پایان این همایش، بیانیه ی شورای هماهنگی احزاب و گروههای اصلاح طلب استان همدان قرائت شد که در آن ضمن محکوم کردن جنگ و کشتارهای اخیر در منطقه، و با اشاره  به بحران های خاورمیانه، آمده است:
“در آستانه ی فرا رسیدن عید سعید فطر، آتش جنگ های فرقه ای، مذهبی و تعصبات کور نژادی منطقه ی خاور میانه را دچار بحرانی بس تاسف بار کرده است، جای نگرانی مضاعف است که کشتار غیر نظامیان و بطور خاص زنان و کودکان در عرصه جنگ به امری عادی و روزمره تبدیل شده است و اربابان قدرت نیز منافع خود را در خاکستر این آتش می جویند.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است:
روی کار آمدن و ظهور دولت اعتدال و بالطبع مدیران منصوب آن حاصل اراده ی مردمی است که؛ برای تغییر و اصلاح  روش های ناکارآمد گذشته به صحنه آمدند و منشا بروز خدمت برای کارگزاران فعلی شدند. یاد آوری می شود که اصلاح طلبان استان قبلا مطالبات اصلی و اساسی خود را در سه بخش (آموزش و فرهنگعمومی، محیط زیست و اهتمام به معیشت مردم ومبارزه با مفاسد اقتصادی) که منعکس کننده ی خواست بخش قابل توجهی از جامعه است، به صورت مکتوب به مسوولین استان داده اند. لذا از مدیریت عالی استان انتظار می رود، به جای تلاش برای راضی نگه داشتن منتقدان و مخالفان دولت، به نام و بهانه ی اعتدال، همت خود را مصروف اجرای برنامه ها و تحقق شعارهایی کند که مورد اقبال اکثریت ملت در انتخابات 24 خرداد 92 قرار گرفته است.
در ادامه نویسندگان این بیانیه ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای خطاب تیم مذاکره کننده ی وزارت امورخارجه، توصیه کرده اند:
ضمن تقدیر از دست اندرکاران وزارت امورخارجه در پیگیری حل مسائل هسته ای، امید است تحقق منافع ملی را سرلوحه ی برنامه های خود قرار داده و ضمن احترام به نظرات کارشناسان دلسوز از هر طیف فکری، از جنجال غوغاسالارانی که ناکارآمدی گذشته ی خود را در سایه ی شعارهای عوامفریبانه پنهان می کنند، هراس به خود راه ندهند.
در پایان با یادآوری وعده ها و شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم آمده است:
اصلاح طلبان استان همدان ضمن احترام و حمایت از دولت برخاسته از رای ملت، اهتمام خود را در جهت نقد کارشناسانه و دلسوزانه و پیگیری مطالبات برحق مردم در همه ی عرصه ها از جمله مسائل اقتصادی، آزادی های مصرح در قانون اساسی، حمایت از سازمان های مردم نهاد و توسعه ی احزاب و تشکل های مردمی به کار خواهند گرفت و از دولت محترم هم انتظار دارند که در جهت آشتی ملی از همه ی ظرفیت های نهفته و در حاشیه مانده بهره جسته و برای تحقق وعده های خود، امروز در برخورد با منتقدان محبوس اقدامی چشمگیر به عمل آورد و در راستای اهداف اصلاح گرانه گام های جدی و اساسی بردارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا