خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت از واعظ‌مهدوی برای شهرداری تهران

جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران اجرایی سال‌های دور و نزدیک، کنش‌گران اجتماعی و سیاسی، پژوهش‌گران و روزنامه‌نگاران در نامه‌ای اعلام کردند: دکتر محمدرضا واعظ‌مهدوی یکی از شایسته‌ترین گزینه‌ها برای تصدی شهرداری تهران است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، در متن این نامه آمده است:

این‌جانبان، جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران اجرایی سال‌های دور و نزدیک، کنش‌گران اجتماعی و سیاسی، پژوهش‌گران و روزنامه‌نگاران، جناب آقای دکتر محمد رضا واعظ‌مهدوی را برای تصدی شهرداری تهران مناسب می‌دانیم.

مشاورت نخست‌وزیر، معاونت وزارت بهداشت، معاونت وزارت رفاه، معاونت سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی، مدیریت سازمان بیمه خدمات درمانی، مدیریت صندوق بیمه روستائیان و عشایر و ریاست انجمن علمی اقتصاد سلامت، تنها بخشی از کارنامه واعظ‌مهدوی است.

اشتهار به پاکدستی و سلامت نفس، تخصص و تجربه اندوزی سه دهه‌ای ایشان در حوزه‌ی اجتماعی در بالاترین سطح علمی و اجرایی نوید روزهای بهتری برای تهران می‌دهد؛ شهری که نگاه کاسب‌کارانه به ظرفیت‌هایش ساکنان آن را در گردابی از مشکلات اعم از آلودگی، ترافیک، ناهمگونی امکانات، نابرابری فرصت‌ها و غلبه‌ی اقتصاد‌سیاسی رانتی گرفتار کرده است.

تدوین نخستین برنامه‌ی پنج‌ساله تهران توسط واعظ‌مهدوی و جمعی از اساتید برجسته‌ی دانشگاه‌های کشور، نشانی از تسلط او بر مسائل شهر و تلاش برای ممانعت از بروز و ظهور همین بحران‌ها بود که به اذعان صاحب‌نظران، اجرای کامل و دقیق آن می‌توانست تهران را به شهری بهتر برای سکونت بدل کند؛ همچنان که اجرای ناقص آن نیز به درخشان‌ترین فراز کارنامه‌ی مدیریت شهری بدل شد.

واعظ‌مهدوی در زمان تصدی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران، همچنین طراحی و راه‌بری طرح مطالعاتی «سنجش عدالت در شهر» را بر عهده داشت که بی‌شک یکی از راهگشاترین یافته ها برای شناخت مسائل و مشکلات ساکنان شهر تهران تا جزئی‌ترین واحد شهر یعنی محلات است. این مطالعه، به مثابه یک نقشه راه، زوایای تاریک توزیع ناعادلانه امکانات در تهران را به مدیریت شهری نشان می‌دهد و به یادمان می‌اورد که علاج مصائب این شهر، نه نگاه اقتصادی و کاسبکارانه، که دیدی انسانی و عدالت جویانه است.

واعظ مهدوی در کنش‌های مدیریتی و اجتماعی‌اش نشان داده که به ارزشمندی مفهوم عدالت ایمان دارد و این تنها لق‌‌لقه زبانش نیست و شاید همین ایمان استوار است که او را به آشنای صمیمی ساکنان محروم‌ترین روستاهای سیستان و بلوچستان بدل نموده.

ما امیدواریم اعضای محترم شورای شهر تهران که برامده از امید مردم به کارامدی اصلاحات هستند با در نظر داشتن فرصت‌هایی که چون ابر می‌گذرد کسی را بر مسند شهر بنشانند که به‌جای نگاه سیاسی و قبیله‌ای، دور از کش‌مکش‌های پر هزینه‌ی سیاسی، و با نگاهی کارشناسانه فرصت خدمت‌رسانی به مردم را قدر بداند.

به این امید بار دیگر تاکید می‌نماییم، دکتر محمدرضا واعظ‌مهدوی یکی از شایسته‌ترین گزینه‌ها برای تصدی شهرداری تهران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقا در کامنت قبلی من یه خرده تند رفتم چون فکر میکردم ملک را به این اقا با 75% فروخته اند” البته در این مقاله اشاره ای به اجاره نشده ” ببخشید.

  2. کامنتی که در رابطه با عذر خواهی نوشتم مربوط به اجاره ملک شهرداری به یکی از اعضای شورای شهر بود که اشتباها در این مقاله نوشتم ” اگر امکان دارد بی زحمت انرا در جای خود قرار دهید ” شرمنده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا