خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حق تالار مولوی است که به بعضی آثار اجرا بدهد»

مسوول روابط عمومی تالار مولوی در واکنش به خبر «فراخوان رانتی تالار مولوی» [لینک] گفت: سیستم تئاتر مولوی، تماماً بر پایه فراخوان نیست. مرکز این حق را برای خودش قائل است که از بعضی آثار دعوت کند تا در مولوی اجرا بروند.

«سعدی محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: آن فایل pdf که شما به آن استناد کردید، اسامی متونی است که ارسال شده‌اند؛ اما فراخوان هم برای متون بود هم برای طرح‌ها؛ اما حدود 100 طرح هم به دبیرخانه رسیده بود که 19 طرح پذیرفته شدند. مثلاً کارهایی مانند «مده‌آ»، «درنیامده»، «جایی در میان خوک‌ها»، «بی‌مرگی» و «اگزجره» جزو همین کارها بودند.

وی افزود: نکته دوم اینکه شورای هنری مرکز بنا بر صلاحدید خود اجازه بازبینی مجدد به آثاری داد که سال گذشته در این فراخوان شرکت کرده بودند. آثاری که در دوره قبل رد شده بودند. آثاری مانند «هاری» و «آواز».

محمدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا خود آثار دوباره درخواست کردند که در مولوی اجرا کنند پاسخ داد: خودشان پیگیری کردند و شورای هنری به این‌ها اجازه تلاش مجدد داد.

مسوول روابط عمومی تالار مولوی خاطرنشان کرد: تعدادی از کارها هم توسط تئاتر دانشگاهی معرفی شد. چند اثر به‌جز آثار برگزیده از طرف دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی، با توجه به ظرفیت‌های تالار مولوی به این تالار معرفی شد. شورای هنری به این دسته هم اجازه بازبینی داد مانند نمایش «آن» و «توارد».

او تصریح کرد: همه آن 8 اثر که شما در خبرتان به آن اشاره کردید جزو سه دسته بالا بودند.

سعدی محمدی گفت: سیستم تئاتر مولوی، تماماً بر پایه فراخوان نیست. همه تئاترهایی که در مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود از طریق فراخوان معرفی نشده‌اند. خود مرکز و شورای هنری مرکز آثاری را از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید تئاتر را که کیفیت خوبی دارند را انتخاب می‌کند. مرکز این حق را برای خودش قائل است که از این آثار دعوت کند تا در مولوی اجرا بروند.

فراخوان رانتی «تالار مولوی»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا