خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رکورد شکنی فرزانه فصیحی ؛ بانوی المپیکی دوی سرعت بازهم درخشید

رکورد شکنی فرزانه فصیحی پس از صعود تاریخی وی به المپیک 2020 توکیو، افتخار دیگری است که توسط بانوی اول دوی سرعت ایران به ارمغان می‌آید.

به گزارش انصاف ورزشی، فرزانه فصیحی دونده پرافتخار و 30 ساله‌ی دوی سرعت ایران امروز و در جریان رقابت‌های بین‌المللی ترکیه توانست ضمن قهرمانی در دوی 100 متر، رکورد دوی سرعت ایران را یک صدم ثانیه ارتقا بخشد و رکورددارد دوی سرعت ایران لقب بگیرد.

رکورد شکنی فرزانه فصیحی ؛ بانوی المپیکی دوی سرعت بازهم درخشید
رکورد شکنی فرزانه فصیحی

فصیحی پس از سیمین صفامهر دونده سرعت ایران در المپیک 1964 توکیو، توانسته بود بار دیگر و بعد از 57 سال ایران را در دوی 100 متر المپیک صاحب نماینده کند. نمایش دلپذیر این قهرمان اصفهانی در المپیک 2020 توکیو محبوبیت بالایی برای وی در میان اذهان ایجاد کرده بود.

این بانوی دونده ایرانی که با توجه به محدودیت‌های ورزش بانوان در ایران نمایش‌های درخشانی از خود به جا گذاشته است، حالا و با شکستن رکورد 8 ساله‌ی مریم طوسی نام خود را به عنوان مهم‌ترین دونده سرعت بانوان ایران تثبیت کرد.

گفتنی است مریم طوسی در سال 93 100 متر را در 11 ثانیه و 45 صدم ثانیه دویده بود و امروز فصیحی در ترکیه رکورد 11 ثانیه و 44 صدم ثانیه را در همین مسافت به جا گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا