خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فضای دانشگاه بسته است و به تشکل‌های همسو اختصاص یافته‌است» [+ فیلم]

گفت‌وگوی نخست از سلسله گفتگوهای سرویس دانشجویی و جوانان با اجرای آریانا رضاپور منتشر شده‌است. محمد جوکار گفت: مسائل دانشگاه و دانشجویان از مباحثی است که به دلایل مختلف همواره مورد توجه آحاد مردم جامعه قرار می‌گیرد؛ از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان گرفته تا مباحث صنفی و آموزشی‌شان.

مواقعی هم که فضای فعالیت دانشجویی در کشور پویاتر بوده‌ و دانشجویان در مورد مباحث مهم کشور یا استان ورود کرده و اظهار نظر داشته‌اند، شاهد اثرگذاری ملموس‌شان بر جامعه بوده‌ایم.

اما در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد آن پویایی مورد انتظار در دانشگاه‌ها و خصوصا در استان نیستیم.

در حالی که در گذشته شاهد برگزاری نشست‌ها، فعالیت‌ها و اعلام مواضع دانشجویان در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… بوده‌ایم.

در گفتگوی نخست به سراغ حسین شهباز نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان رفتیم تا گفتگویی در مورد مباحث، دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه و دانشجویان داشته باشیم.

برای آنکه گفتگوهای ما صرفا یکطرفه نباشد، به سراغ مسئولین دانشگاه‌ها نیز خواهیم رفت و آمادگی انتشار نظرات و پاسخ‌های مسئولین مربوطه را داریم.

حسین شهباز نژاد معتقد است که تشکل‌های دانشجویی صدای دانشجویان هستند، اما اکنون فضای دانشگاه بسته است و صرفا به گروه‌ها و تشکل‌های همسو اختصاص یافته است، تشکل‌هایی مانند «جاد» در جهت برگزاری برنامه‌های رپرتاژی_سیاسی. برای اثر گذاری و کنش‌گری موثر نیاز به دو مولفه است؛ عامل که دانشجو است و فضا که وجود ندارد. او در ادامه می‌گوید:

تعاملی که در دوره ریاست دکتر رضی بود در دوره ریاست دکتر نجفی از بین رفت.

دانشگاه گیلان برنامه معناداری برای ارتباط دانشجو با بازار کار ندارد.

دغدغه اصلی دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان خوابگاه بود اما دکتر باغبان زاده، معاون دانشجویی دانشگاه گیلان، به فکر راه اندازی خوابگاه متأهلی بودند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا