خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 | شیرزنان با حذف میزبان فینالیست شدند؛ استرالیا 1 _ انگلیس 3 (+ خلاصه بازی)

دومین دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 با برتری مقتدرانه انگلیس برابر استرالیا خاتمه یافت تا شیرزنان برای اولین بار فینالیست جام جهانی شوند.

به گزارش انصاف ورزشی، اولین بازی نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 طبق برنامه مرحله نیمه نهایی از ساعت 13:30 در ورزشگاه المپیک سیدنی استرالیا و بین دو تیم استرالیای میزبان و انگلیس برگزار شد که در دیداری جذاب و دیدنی این شیرزنان بودند که با حذف ماتیلداها برای نخستین بار راهی فینال جام جهانی شدند.

تیم ملی انگلیس قهرمان اروپا در دور گروهی با دو پیروزی اقتصادی 1 بر 0 برابر هایتی و دانمارک و همچنین پیروزی 6 بر 1 برابر قهرمان آسیا چین به دور حذفی رسید که در دیداری سخت و با از دست دادن لورن جیمز برای دو بازی بعدی در ضربات پنالتی از سد نیجریه گذشت و سپس با پیروزی 2 بر 1 برابر قهرمان آمریکای جنوبی کلمبیا به نیمه نهایی رسید.

از آن سو استرالیای میزبان در دور گروهی با دو برد 1 بر 0 برابر ایرلند و 4 بر 0 برابر قهرمان المپیک کانادا و البته شکست عجیب 3 بر 2 برابر نیجریه به دور حذفی رسید که در دور حذفی به راحتی و با نتیجه 2 بر 0 از سد دانمارک گذشت و سپس در طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام جهانی از سد فرانسه هروه رنار گذشت تا برای اولین مرتبه در جمع 4 تیم برتر جام باشد.

اما در دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 این شیرزنان انگلیسی بودند که اجازه نفس کشیدن به ماتیلداها ندادند و با یک پیروزی 3 بر 1 برای نخستین بار راهی فینال شده و حریف اسپانیا در یک فینال مهیج شدند.

در این دیدار ابتدا و در نیمه نخست الا تون بازیکن شیاطین سرخ منچستر انگلیس را پیش انداخت اما در نیمه دوم این ستاره افسانه‌ای باشگاه چلسی و کاپیتان استرالیا سامانتا کر بود که بازی را به تساوی کشاند؛ سم کر که در این جام با بدشانسی با مصدومیت مواجه شده بود در این بازی تنها حضور 90 دقیقه‌ای خود در زمین را تجربه کرد که کار خودش را هم انجام داد و دروازه بهترین گلر جهان مری ارپس را باز کرد.

اما این پایان کار نبود و شیرزنان با دو گل لورن همپ ستاره سیتیزن‌ها و آلیسیا روسو ستاره تازه از یونایتد جدا شده و به آرسنال پیوسته کار ماتیلداها را تمام کردند و راهی فینال شدند.

بدین ترتیب انگلیس و اسپانیا برای اولین بار در فینال جام جهانی فوتبال زنان به مصاف هم خواهند رفت و سوئد و استرالیا نیز در رده‌بندی برای مدال برنز تلاش می‌کنند.

نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 | شیرزنان با حذف میزبان فینالیست شدند؛ استرالیا 1 _ انگلیس 3 (+ خلاصه بازی)
نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 | شیرزنان با حذف میزبان فینالیست شدند؛ استرالیا 1 _ انگلیس 3

نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023

  • استرالیا 1 _ انگلیس 3
    • گل‌ها:
    • استرالیا: سم کر
    • انگلیس: الا تون _ لورن همپ _ آلیسیا روسو
  • ورزشگاه المپیک سیدنی (استرالیا) استرالیا
  • 25 مرداد 1402
(خلاصه بازی استرالیا 1 _ انگلیس 3)
نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال زنان 2023 | شیرزنان با حذف میزبان فینالیست شدند؛ استرالیا 1 _ انگلیس 3

بیشتر بخوانید: نتایج کامل نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ (+ برنامه فینال و رده‌بندی)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا