خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه بنیاد هاسب در لزوم صیانت از مدارس خیرساز

شرق نوشت:

آموزش‌و‌پرورش رکن مهم و تأثیرگذار در توسعه هر کشوری است. از جمله راهکارهای مهم در توسعه نهاد تعلیم و تربیت، تأمین زیرساخت‌ها و امکانات موردنیاز این نهاد می‌باشد. خوشبختانه در چند دهه اخیر، خیرین مدرسه‌ساز، با عشق و انگیزه در اقصی‌نقاط شهرها و روستاها، سهم عمده‌ای در ساخت فضاهای آموزشی ایفا کرده‌اند‌ که واقعا تحسین‌برانگیز و ارزشمند است. کمااینکه در بسیاری از مناطق دوردست کشور به‌ویژه استان پهناور سیستان‌و‌بلوچستان که خلأ کمبود مدارس محسوس می‌باشد، این خیرین محترم هستند که به امر مدرسه‌‌سازی همت گمارده‌اند.

متأسفانه‌ اخیرا در رسانه‌ها، اخباری مبنی بر عزم فروش برخی از مدارس و فضاهای آموزشی منتشر شده که موجبات نگرانی خیرین و دلسوزانی را فراهم آورده است. نامه شش وزیر پیشین آموزش‌و‌پرورش، نشانه حساسیت مسئله می‌باشد.

بنیاد همدلان آینده‌نگر ایران (هاسب) که نقش عمده‌ای در بنا و هدایت خیرین محترم در ساخت مدارس موردنیاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان برعهده داشته است، بدین‌وسیله مراتب نگرانی خود را به مقامات استانی و کشوری ذی‌ربط ابراز داشته و انتظار دارد مسئولان امر به نحوی شایسته و دور از هرگونه ابهام، در اسرع وقت و با صراحت نگرانی‌ها را برطرف کنند تا خدمات نیکوکاری خیرین به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش و مدرسه‌سازی کماکان استمرار یابد.

هرچند بنابر اظهار مسئولین ذی‌ربط تاکنون در استان سیستان‌و‌بلوچستان موردی از واگذاری فضاهای آموزشی وجود نداشته، با‌این‌حال بدیهی است بنیاد هاسب در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ اعتماد خیرین وظیفه خود می‌داند تا رفع هرگونه ابهام موضوع را به‌صورت جدی پیگیری نماید.

بنیاد همدلان آینده‌نگر ایران (هاسب)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا