خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی وکیل محسن نامجو: پرونده ندارد، بازجویی نشده است

رابط رسانه‌ای و وکیل محسن نامجو، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ پروندۀ مفتوحی علیه آقای نامجو وجود ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، متن بیانیه‌ی آلاله کامران به نقل از کانال نامجو در پی می‌آید:

در هفته‌های اخیر، چندین پایگاه خبری و رسانۀ جمعی شایعاتِ کذبی را دربارۀ آقای محسن نامجو منتشر کرده‌اند که شامل ادعاها و اتهامات بی‌اساس دربارۀ تجاوز، آزار و سوءرفتار جنسی است.

آقای محسن نامجو، از سرِ حُسن نیّت، ویدئویی را خطاب به همگان، به‌ویژه آزردگانِ احتمالی، منتشر کرد که در آن، عذرخواهی سرگشاده‌ای را بابت هرگونه رفتارِ آزارنده نسبت به همۀ افراد پیش نهاد. ظاهراً این عذرخواهی به آتش دامن زده و موجب تلقی غلطی در اذهان شده که چنین ادعاهایی صحت دارد.

اتهامات مبنی بر تجاوز، آزار یا سوءاستفادۀ جنسی و نیز اقدام به آنها به‌طور قاطع و صریح کاذب است.

در این باره هیچ گونه دادخواست مدنی، شکایت یا مداخلۀ خصوصی و/یا مصالحۀ حقوقی هرگز در هیچ کشوری وجود نداشته و ندارد. حتی یک مورد تحقیق حقوقی، تشکیل پرونده یا جلسۀ استماع، و نیز محکومیت کیفری در هیچ محکمۀ هیچ کشوری به انجام نرسیده است.

جای تحسین و تمجید است که جنبش #MeTooIran سرانجام صدا و زور و ضرب‌آهنگی یافته است، اما برای آنکه حق این جنبش و قربانیان آن ادا شود، ضروری است که سکانداران این جنبش، خواه خبرنگاران و خواه فعالان آن، درک درست و استفادۀ به‌جایی از اصطلاحات حقوقی داشته باشند.

اصطلاحات «تجاوز، اقدام به تجاوز، سوءاستفادۀ جنسی، آزار جنسی، اقدام به سوءاستفادۀ جنسی و اقدام به آزار جنسی» در قانون معانی و تعاریف مشخصی دارند.

شایسته است که خبرنگاران، فعالان رسانه‌های جمعی و بازنشردهندگان، با این تعاریف آشنا شوند و این اصطلاحات را درست، به‌جا، و با قرائن کافی و شواهد متقن به‌کار برند.

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قوانینی دارد و متهم بی‌گناه است مادامی‌که جرم او بدون هیچ تردیدِ منطقی اثبات شود.

اثبات حق بر عهدۀ مدعیِ آن است. شایان یادآوری است که ادعاهای مطروحه علیه آقای محسن نامجو مربوط به سال‌ها پیش است. آقای نامجو هرگز در هیچ کشوری مورد بازجویی هیچ نهاد اجرای قانونی قرار نگرفته و هیچ اتهامی علیه ایشان ثبت نشده است.

اشخاص و خبرنگاران در رسانه‌های جمعی ادعاهایی طرح کرده‌اند که پرونده‌های مفتوحی علیه آقای نامجو وجود دارد. این ادعا آشکارا ناروا و کذب محض است. هیچ پروندۀ مفتوحی علیه آقای نامجو وجود ندارد.

آقای محسن نامجو شخصیتی حرفه‌ای و مورد احترام محافل است و عمری در راه نیک‌نامی سپری کرده است.
آقای نامجو، در پی کارزار نفرت‌پراکنی علیه خود، آسیب شدید و جبران‌ناپذیری را متحمل شده است.
انتشار تبهکارانه اطلاعات بی‌پایه و نادرست به شخصیت فردی و حرفه‌ای ایشان لطمه وارد می‌کند.

پیرو بند ۴۶ قانون مدنی کالیفرنیا، بندهای ۷۴_۷۸ قانون حقوق مدنی نیویورک و بند ۲۸ قانوننامه‌ ایالات متحده آمریکا ۴۱۰۱ (۱) و دیگر اساسنامه‌های اجرایی حاکمیتی و ایالتی، این بیانیه را، تا آنجا که به سازمان و / یا موسسه خبری شما مربوط است، در حکم نامه توقف و ترک فعلِ مذکور در نظر بگیرید.

متعاقبا تقاضا می‌شود که ظرف مدت ۵ روز تعهدات کتبی خود را در اختیار دفتر اینجانب قرار دهید مبنی بر اینکه از این پس اظهارات خلاف واقع را متوقف و ترک خواهید کرد.
همچنین، از شما درخواست می‌شود که فورا اظهارات توهین‌آمیز خود را اعاده کنید.

می‌توانید نظرات و سوالات خود را با دفتر اینجانب در میان بگذارید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا