خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حداد عادل: سرستیز با تجربیات جهانی نداشته باشیم

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی می‌گوید: حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است، در این مسیر ما همچنین باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و سرستیز با آنها نداشته باشیم، ولی باید در این راه استقلال خود را حفظ کنیم و تقلید کورکورانه نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره فارابی که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، انتخاب نام فارابی برای این جشنواره را نامی شایسته دانست و افزود: ما وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که بزرگانی مانند ابونصرفارابی که بعد از ارسطو با نام “معلم ثانی” شناخته می‌شود را در خود پرورش داده است.

وی با تاکید بر اینکه علوم انسانی در ایران سنت دیرینه دارد، اظهار کرد: پیامی که باید این جشنواره به جامعه و مسوولان برساند، این است که مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست.

حداد عادل با اشاره به برخی از تصورات در خصوص علوم انسانی، خاطر نشان کرد: برخی چنین تصور می‌کنند که مشکلات و مسایل کشور تنها به دست مهندسان و پزشکان قابل حل است و برای حوزه علوم انسانی شان گره گشایی کمتری متصور هستند و جشنواره فارابی باید نقش علوم انسانی در حل مسایل کشور را تبیین کند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی باتاکید بر اینکه حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است، یادآور شد: در این مسیر ما همچنین باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و سرستیز با آنها نداشته باشیم، ولی باید در این راه استقلال خود را حفظ کنیم و تقلید کورکورانه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحول علوم انسانی اقداماتی صورت گرفت که نتیجه آن تشکیل شورای تحول علوم انسانی است که از 10 سال گذشته این شورا تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز کرد.

حدادعادل ابراز امیدواری کرد که فعالیت این شورا به به‌روزسازی و کارآمد شدن علوم انسانی منجر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا