خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیاز اصلاحات به آرامش، تدبیر و حمایت از دولت / آذر منصوری

به گزارش انصاف نیوز، آذر منصوری در یادداشتی که در اعتماد منتشر شده، نوشت:
جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی با توجه به اینکه بخش عمده یی از حامیان دولت آقای روحانی بودند، نباید خود را جدا از دولت بدانند و باید حمایت قاطبه خود را نسبت به دولت آقای روحانی نشان دهند. دولت آقای روحانی در یک سال گذشته کارهایی را هم در زمینه سیاست داخلی و هم در زمینه سیاست خارجی با وجود محدودیت ها به انجام رسانده است.
به عقیده من عمده توجه اصلاح طلبان باید متوجه دولت آقای روحانی باشد تا به شعارهایی که دولت آقای روحانی در زمان انتخابات داده است جامه عمل بپوشانند. اصلاح طلبان هم با توجه به این دوره و همچنین با تجربه هشت ساله دولت آقای خاتمی و دولت اصلاحات، نسبت به تنگناها و شرایط خود اشراف دارند.
نقطه اتکای اصلاح طلبان و عمده تلاش آنها نیز باید بر مبنای فعالیت های نهادهای مدنی و دموکراتیک و دولت مستقر باشد. توجه ویژه به فصل سوم قانون اساسی که در اجرای حقوق ملت تاکید می ورزد، ضروری است. ما باید تلاش کنیم تا از حرکت های فراقانونی در کشور جلوگیری به عمل آید و قانون اساسی به طور صحیح اجرا شود.
در انتخابات سال آینده دولت مجری انتخابات آزاد و عادلانه است و با توجه به اینکه انتخابات از اختیارات قانونی دولت محسوب می شود می توانیم با وجود حساسیت های کلی که بر سر مساله انتخابات وجود دارد در برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه تلاش کنیم. توجه به وزارت کشور و شکل گیری احزاب و خانه احزاب و توجه به ارکان وزارت کشور می تواند در این زمینه موثر باشد.
موفقیت دولت آقای روحانی موجب امید به حامیان دولت می شود تا مجلس شورای اسلامی هر چه بیشتر نماینده قاطبه مردم ایران باشد. با توجه به اینکه دولت در این زمینه متولی است، اصلاح طلبان باید تمام تلاش خود را در حمایت دولت آقای روحانی داشته باشند تا دولت بتواند عملکرد موثری از خود در انتخابات نشان دهد.
یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود ایجاد نشاط سیاسی در کشور است تا مردم در انتخابات شرکت کنند. با حضور موثرتر احزاب در فضای سیاسی کشور و اقداماتی در این زمینه می توان نشاط سیاسی را در کشور گسترش داد. بر همین اساس معتقدم که اصلاح طلبان با آرامش، تدبیر، حمایت از دولت و رسیدن به اجماع همچون انتخابات ریاست جمهوری باید مطالبات جنبش اصلاحات را پیگیری کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا